Στο rally Monte-Carlo η Ford γυρίζει σελίδα στην ιστορία της στο παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Στην αυλαία του WRC η Ford με τον οίκο M-Sport που βρίσκεται για 10ετίες πίσω από τη συμμετοχή της στο WRC, η Ford «ρίχνει» στη μάχη το Puma Rally1, σε μια νέα εντελώς διαφορετική εποχή στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι.
Διαβάστε ακόμα
Και αυτό γιατί είναι η πρώτη φορά στην ιστορία του θεσμού που η υβριδική τεχνολογία δίνει το παρόν.
Όλες οι εργοστασιακές συμμετοχές με τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally1 θα φέρουν ενιαία ηλεκτρογεννήτρια 100 kW(136 ίπποι) με την μπαταρία να φορτίζεται κατά τη διάρκεια της τεχνικής υποστήριξης των αυτοκινήτων στο service –park.
Στα 50ά γενέθλια λοιπόν του WRC η ιστορία γράφεται με υβριδική τεχνολογία.
Για τη Ford M-Sport είναι μια ξεχωριστή χρονιά, καθώς ξεκίνησε πολύ νωρίς της εξέλιξη του Puma Rally1 .
Mάλιστα η ομάδα του Malcolm Wilson έκανε και σπουδαίες μεταγραφές φέρνοντας στην ομάδα τους Ιρλανδούς Craig Breen-Paul Nagle και τον 9 φορές παγκόσμιο πρωταθλητής Sebastien Loeb, όπου για πρώτη φορά σε αγώνα του WRC θα οδηγήσει Ford.
Συνοδηγός θα είναι η Isabelle Galmiche και να δούμε μετά το rally Monte –Carlo σε ποιους άλλους αγώνες θα εμφανιστεί το γαλλικό πλήρωμα.
Η αυλαία του πρωταθλήματος στις Ειδικές Διαδρομές της Νότιας Γαλλίας στις Άλπεις θα είναι το βαρόμετρο για τη συνέχεια των Γάλλων.
Τα δύο πληρώματα θα υποστηριχθούν από δύο άλλα Puma Rally1 με τους Adrien Fourmaux – Alexandre Coria και Gus Greensmith – Jonas Andersson.
Μεγάλη είναι η ιστορία της Ford στο WRC.
H αρχή έγινε με τα Escort MKI και Escort MKII, ενώ το 1985 γίνεται μια αποτυχημένη προσπάθεια με το Escort RS 1700T το οποίο «χάθηκε» στην εξέλιξη.
Το 1986 στην αυγή των θηρίων του Group B η Ford δίνει το παρόν με το RS200.
Η συνέχεια γράφεται με το πιο αποτυχημένο αγωνιστικό αυτοκίνητο στην ιστορία της Ford, το 5θυρο Sierra XR 4X4, για να παραδώσει τη σκυτάλη στο 3θυρο Sierra Cosworth με την κίνηση στους πίσω τροχούς και στη συνέχεια στο 4θυρο sedan Siera Cosworth 4X4, έως το 1993 όπου τη σκυτάλη παραλαμβάνει το Escort RS Cosworth.
To 1997 το WRC περνάει στην κατηγορία των WRC και συνεχίζει με το Escort WRC.
Το 1999 είναι η χρονιά που εμφανίζεται στα ράλι το Focus WRC και μένει στην ενεργό δράση μέχρι και το 2010.
Το 2011 οι αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς φέρνει τη Ford M-Sport να συμμετέχει με το Fiesta WRC.
Η συνέχεια είναι μέχρι και το τέλος του 2021 με τα θηριώδη Fiesta WRC plus με τα τεράστια αεροδυναμικά βοηθήματα και τα ενεργά διαφορικά.
Από το 2022 η ιστορία της Ford συνεχίζεται με το Puma Rally1.
Σε όλα αυτά τα χρόνια για τη Ford οδήγησαν τεράστιες μορφές του σπορ όπως. Roger Clark, Bjorn Waldegard, Hannu Mikkola, Ari Vatanen, Stig Blomqvist, Pentti Airikkala, Carlos Sainz, Didier Auriol, Francois Delecour, Miki Biasion, Juha Kankkunen, Tommi Makinen, Colin McRae, Petter Solberg, Marcus Gronholm, Jari Matti Latvala, Miko Hirvonen, Thierry Neuville, Ott Tanak, Sebastian Ogier, Elfyn Evans.
Το 2018 ήταν η τελευταία χρονιά που η Ford πήρε τη νίκη με τους Ogier-Ingrassia στα bucket του Fiesta.
Για να δούμε το 2022 τι χρώμα θα έχει το πρώτο σκαλί του βάθρου.