Ο Κάλε Ροβάνπερα με τον συνοδηγό του Γιόνε Χάλτουνεν έγραψαν στη Νέα Ζηλανδία το νέο κεφάλαιο στην ιστορία του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι.
Σε μια επίδειξη δυνάμεων στο δύσκολο και γλιστερό ράλι της Νέας Ζηλανδίας, το πλήρωμα από τη Φινλανδία πήρε το μέγιστο στον αγώνα της Ωκεανίας, νίκη και τους 5 έξτρα βαθμούς της power-stage κατακτώντας επάξια τον παγκόσμιο τίτλο.
Σε ηλικία 22 ετών (1/10/2000) ο Κάλε Ροβάνπερα γίνεται ο νεότερος παγκόσμιος πρωταθλητής του WRC, ύστερα από μια καταπληκτική χρονιά.
Δεν είναι τόσο οι 6 νίκες σε Σουηδία, Κροατία, Πορτογαλία, Κένυα, Φινλανδία, Νέα Ζηλανδία, (ταχύτερος στις power-stage σε Μόντε Κάρλο, Κροατία, Πορτογαλία, Εσθονία, Φινλανδία, Βέλγιο, Νέα Ζηλανδία), αλλά ο τρόπος που κέρδιζε προβάλλοντας παρά το νεαρό της ηλικίας του έναν απίθανο ήρεμο έμπειρο οδηγό με κινήσεις ρομπότ, που άν μας επιτραπεί η έκφραση ήταν ο «στυγνός δολοφόνος» στις Ειδικές Διαδρομές του WRC, απέναντι στους αντιπάλους του.
Βέβαια είχε από την άλλη ένα πολύ καλό αυτοκίνητο όπως αποδείχτηκε , παρά την «κάμψη» (ήταν κάμψη ή η Hyundai βελτιώθηκε τόσο πολύ) από το 2ο μισό της χρονιάς, το Toyota Yaris Rally1. Από την άλλη τα αυτοκίνητα δεν «πηγαίνουν» μόνα τους και ειδικά τα σημερινά με την υβριδική τεχνολογία και τον διαφορετικό τρόπο οδηγήματος.
Αναμφίβολα ο Κάλε, ο γιός του Χάρι Ροβάνπερα που τον έχουμε δει σε ράλι Ακρόπολις στη 10ετία του ’90 με Peugeot 208 WRC και Seat Cordoba WRC είναι πανάξιος παγκόσμιος πρωταθλητής 2022.
Ένας πρωταθλητής που ανεβάζει και πάλι την Φινλανδία στην κορυφή μετά από 20 χρόνια από το 2002 από την εποχή του Μάρκους Γκρόνχολμ, ο οποίος ήταν ο τελευταίος της μεγάλης σχολής “flying fin” πριν στη λίστα προστεθεί και το όνομα του Κάλε.
Το νεαρό της ηλικίας του Κάλε, σε συνδυασμό με την ταχύτητά του, αλλά κυρίως ότι δεν κάνει εξόδους κάτω από όλες τις καιρικές συνθήκες και μορφολογίες εδάφους, έχει αρχίσει να δημιουργείται ένα σκηνικό εάν αυτός θα είναι ο οδηγός που θα καταρρίψει το ρεκόρ των Οζιέ(8 τίτλοι) και Λεμπ(9 τίτλοι). Ίσως να είναι αυτός αλλά δεν είναι μόνο οι ικανότητες, είναι και η ομάδα.
Μη ξεχνάμε ότι ολόκληρη Citroen ήταν πάνω στον Λεμπ όπως και η Volkswagen στον Οζιέ αλλά και η Ford M-Sport.
Που σημαίνει ότι ο Κάλε μπορεί να είναι ικανός, αλλά θα πρέπει να έχει και ανταγωνιστικό «άλογο».
Η Toyota δεν έχει δείξει ότι θέλει να αποχωρήσει από το WRC, καθώς μη ξεχνάμε ότι ο Άκιο Τογιόντα, ο πρόεδρος του ιαπωνικού κολοσσού, είναι φαν των αγώνων καθώς συμμετέχει και ο ίδιος σε διάφορες μορφές αγώνων.
Η συνέχεια θα δείξει…
Τώρα για τους φίλους των στατιστικών στοιχείων ο Κάλε Ροβάνπερα με συνοδηγό τον Γιάνε Χάλτουνεν έχει εκκινήσει σε 49 ράλι του WRC, έχει κερδίσει τα 8, έχει ανέβει συνολικά στο βάθρο 12 φορές και έχει γράψει τον ταχύτερο χρόνο σε 86 Ειδικές Διαδρομές οδηγώντας Toyota Yaris.
Ο Μάρκους Γκρόνχολμ με συνοδηγό μόνο τον Τίμο Ραουτιάινεν έχει συμμετάσχει σε 153 ράλι, έχει ανέβει στο πρώτο σκαλί του βάθρου 30 φορές, 61 συνολικά φορές στο βάθρο, ήταν ταχύτερος σε 542 Ειδικές Διαδρομές οδηγώντας Toyota, Ford, Peugeot, και κατέκτησε δύο παγκόσμιους τίτλους 2000 και 2002 με τη Νέα Ζηλανδία να είναι η τελευταία νίκη στην καριέρα του Μάρκους.
Τη σκυτάλη λοιπόν την «πήρε» ο Κάλε από τον Μάρκους. Η συνέχεια έρχεται με δύο ασφάλτινα ράλι σε Ισπανία και Ιαπωνία. Για να δούμε λοιπόν πως θα ολοκληρώσει τη χρονιά ο νεαρός 22χρονος από τη Φινλανδία, Κάλε Ροβάνπερα…
Διαβάστε ακόμα