Ο 9ος γύρος του WRC, το ράλι Φινλανδίας ξεκίνησε με την Υπερειδική των 3.48 χλμ. με τους επικεφαλής της βαθμολογίας Νεβίλ-Βιτάγκε με Hyundai i20 Rally1 να σημειώνουν τον ταχύτερο χρόνο, 2:46.1.
Δεύτερος ο μόνιμος κάτοικος της Γιουβάσκυλα εδώ και χρόνια, όπου είναι η έδρα του αγώνα, Κατσούτα με τον Τζόστον με Toyota Yaris Rally1, 1.1 δευτ. διαφορά και τρίτοι ταχύτεροι οι Τάνακ-Γιαρβέογια με Hyundai i20 Rally1 στο 1:3 δευτ. με τους Οζιέ-Λανταί με το άλλο Yaris Rally1 στο 1:4 και στο 1.7 οι Ροβάνπερα-Χάλτουνεν με ένα ακόμα Yaris Rally1.
Πέντε πληρώματα δηλαδή τους χωρίζουν λιγότερο των δύο δευτ.
Τα δύσκολα θα ξεκινήσουν την Παρασκευή, 2 Αυγούστου με 9 Ειδικές Διαδρομές, με 116.35 χλμ. με τα πληρώματα να επιλέγουν τη μαλακή γόμα της Pirelli για τα γρήγορα και γλιστερά χώματα της Φινλανδίας, που αναμένονται σποραδικές βροχές, Όλοι οι οδηγοί επέλεξαν τον μέγιστο επιτρεπόμενο αριθμό, 28, των βασικών ελαστικών, που είναι τα μαλακά Scorpion SB που θα επιτρέψουν στους οδηγούς να αξιοποιήσουν στο έπακρο τα επίπεδα πρόσφυσης των ελαστικών στο τυπικό φινλανδικό χαλίκι.
Το οδόστρωμα αναμένεται να είναι συχνά υγρό, ειδικά τα πρωινά, λόγω της περιστασιακής βροχής, η οποία αναμένεται να πέφτει συχνά, αλλά όχι έντονη, ειδικά το Σάββατο, τη μεγαλύτερη και πιο δύσκολη μέρα του αγώνα.
Μάλιστα, το Σάββατο πραγματοποιείται η μεγαλύτερη Ειδική Διαδρομή του ράλι, η Ουνιπόγια με τα πολλά άλματα, που έχει μήκος 32,98 χλμ. η οποία επαναλαμβάνεται ως 13η και 16η η οποία επιστρέφει στη διαδρομή του ράλι Φινλανδίας για φέτος και, εκτός από το μήκος του, παρουσιάζει και άλλες προκλήσεις που εξηγούν γιατί αυτή η Ειδική Διαδρομή αναφέρεται ως το χωμάτινο Γκραν Πρι Φινλανδίας. Η σύνθεσή της περιλαμβάνει πολλές κορυφές και άλματα κατά μήκος σε όλη τη διαδρομή, πέτρες ειδικά στα δύο τελευταία τμήματα και αρκετά τμήματα με γλιστερο χαλίκι.
Στη Φινλανδία, τα πληρώματα θα έχουν το μαλακό μείγμα της νέας γενιάς Scorpion KX WRC SB, με αναθεωρημένη κατασκευή που εξασφαλίζει μεγαλύτερη αντοχή σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, ενώ προσφέρει το ίδιο επίπεδο απόδοσης.
Όσον αφορά τις άλλες κατηγορίες, στη Φινλανδία, τα αυτοκίνητα Rally2 θα έχουν διαθέσιμα το Scorpion K6B (μαλακό) και το νέο K4C (σκληρό), ενώ τα αυτοκίνητα Rally3 θα τρέχουν με το K6A (μαλακό) και το K4A (σκληρό).