Οι νέοι κανονισμοί στο WRC που θα ισχύσουν από το 2027 και ένας από αυτούς είναι ότι τα νέα αυτοκίνητα που θα αντικαταστήσουν τα σημερινά Rally1 Cars, η τιμή τους δε θα πρέπει να ξεπερνάει τα 345.000 ευρώ.
Και έρχεται η Toyota και η Hyundai που παρά το γεγονός ότι υποστηρίζουν την ανάγκη μείωσης του κόστους για τον περιορισμό των δαπανών ανάπτυξης για την τρέχουσα γενιά αυτοκινήτων Rally1 (ή όπως θα ονομάζονται), θεωρούν ότι το προτεινόμενο ανώτατο όριο τιμής δεν είναι ρεαλιστικό.
Πριν μερικές ημέρες στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού που διεξήχθη στη Ρουάντα η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτων (FIA) πρότεινε ότι τα αυτοκίνητα WRC του 2027 δεν πρέπει να κοστίζουν πάνω από 345.000 ευρώ.
Για την επίτευξη αυτού του στόχου, προγραμματίζονται τεχνικές απλοποιήσεις για βασικά εξαρτήματα όπως κινητήρες, κιβώτια ταχυτήτων, διαφορικά και συστήματα πέδησης, με την υιοθέτηση τεχνολογιών που χρησιμοποιούνται ήδη στα αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally2. Επιπλέον, το έργο περιλαμβάνει την εισαγωγή αναρτήσεων με διπλά ψαλίδια στη θέση των σημερινών αναρτήσεων MacPherson, χαρακτηριστικό γνώρισμα από τη Formula 1.
WRC: Μείωση του κόστους είναι ο στόχος της FIA για τα Top Cars από το 2027
Ο Christian Loriaux, διευθυντής προγράμματος WRC της Hyundai, είπε ότι το προτεινόμενο ανώτατο όριο κόστους ήταν πολύ φιλόδοξο. «Μιλάμε για ένα νούμερο μεταξύ 345.000 και 350.000 ευρώ. H Ηyundai όπως και οι περισσότεροι κατασκευαστές, θεωρoύμε ότι δεν είναι ρεαλιστικό καθώς το απόλυτο ελάχιστο με το οποίο μπορείς να εργαστείς είναι 400.000 ευρώ» .
Ο Loriaux επεσήμανε ότι ένα Yaris Rally2 κοστίζει ήδη περίπου 310.000 ευρώ. «Εάν οι πελάτες μπορούν να αντέξουν οικονομικά ένα αυτοκίνητο 310.000 ευρώ για να αγωνιστούν σε επίπεδο Rally2, είμαι σίγουρος ότι θα βρουν τα 400.000 ευρώ που χρειάζονται για ένα αυτοκίνητο Rally1», πρόσθεσε. Αν και αναγνώρισε ότι οι νέοι κανόνες είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, ο Loriaux τόνισε ότι πολλές λεπτομέρειες πρέπει ακόμη να βελτιωθούν.
Ο Jari-Matti Latvala, αγωνιστικός διευθυντής της Toyota Gazoo Racing, επανέλαβε τη σημασία του περιορισμού του κόστους, αλλά εξέφρασε αμφιβολίες σχετικά με τη σκοπιμότητα του προτεινόμενου ορίου. «Είναι σημαντικό να διατηρηθεί το κόστος των αυτοκινήτων υπό έλεγχο, αλλά ένα ρεαλιστικό όριο θα πρέπει να είναι περίπου 500.000 ευρώ, που είναι το απόλυτο μέγιστο. Τα Rally2 κοστίζουν αυτή τη στιγμή περίπου 300.000 ευρώ και δεν πρέπει να υπερβαίνουν αυτό το όριο», εξήγησε ο Latvala.
Το μέλλον των αυτοκινήτων της κατηγορίας Rally2 και σύμφωνα με τα τρέχοντα σχέδια, η έγκριση των αυτοκινήτων Rally2 θα λήξει το 2026, αλλά η ισχύς τους θα παραταθεί, ανάλογα με το μοντέλο, έως το 2030.
Αυτό εγγυάται μια ορισμένη σταθερότητα για κατασκευαστές και ιδιωτικές ομάδες που αγωνίζονται σε αυτήν την κατηγορία