Βρισκόμαστε σε τροχιά ράλι Μόντε Κάρλο καθώς στις 25 Ιανουαρίου είναι η πρεμιέρα του φετινού WRC, από το μικρό πριγκιπάτο της μεσογείου.
Και πριν καλά καλά ανακοινωθούν οι συμμέτοχές, που είναι επτασφράγιστο μυστικό άρχισαν οι γκρίνιες για το νέο σύστημα βαθμολογίας το οποίο τίθεται σε ισχύ από φέτος.
Οδηγοί πρώτης γραμμής εκφράζουν τις αντιρρήσεις τους, που με το νέο σύστημα μπορεί να συγκεντρωθούν βαθμοί από τρία διαφορετικά αποτελέσματα με την προϋπόθεση ότι το πλήρωμα θα τερματίσει τον αγώνα, χωρίς τη χρήση super rally.
Διαβάστε για το νέο βαθμολογικό σύστημα εδώ
Από τους πρώτους που μίλησε εκφράζοντας τις αμφιβολίες του για το νέο βαθμολογικό σύστημα είναι ο Εσθονός Οτ Τάνακ που για το 2024 θα οδηγεί για τη Hyundai.
WRC: Αρνητικός ο Τάνακ απέναντι στο νέο σύστημα βαθμολογίας
O Τάνακ τονίζοντας ότι πρέπει να γίνουν αλλαγές με στόχο την είσοδο νέων κατασκευαστών στο WRC δήλωσε:
«Το νέο σύστημα βαθμολόγησης δεν αλλάζει πολύ την κατάσταση. Χρειαζόμαστε πιο σημαντικές αλλαγές. Τα ράλι θα πρέπει να είναι πιο κατανοητά από τους οπαδούς, τα πολύπλοκα συστήματα βαθμολόγησης δεν λειτούργησαν ποτέ ιστορικά.
Έχουμε λίγους κατασκευαστές που συμμετέχουν, και συμμετοχές oι οποίες δεν είναι παρόντες σε όλους τους αγώνες και αυτό θα πρέπει να αλλάξει»
Ακόμη πιο επικριτικός για αυτήν την αλλαγή είναι ο Τέμου Σουνίνεν, ο Φινλανδός που έχει ήδη εκφράσει ανησυχίες για την «υγεία» του WRC, τόνισε τα εξής: «Αυτή τη στιγμή το WRC είναι σαν ένα πλοίο που βυθίζεται από το οποίο προσπαθείς να αντλήσεις νερό για να το αποτρέψεις από το να βυθιστεί, αλλά χωρίς να επιδιορθώσεις ποτέ τη διαρροή.
Ως σύμβουλος στη φινλανδική τηλεόραση, θα πρέπει να εξηγήσω αυτό το νέο σύστημα στους τηλεθεατές. Είναι πραγματικά μπερδεμένο, έχω διαβάσει τους κανόνες περισσότερες από μία φορές και ακόμα δεν έχω καταλάβει ποιος θα είναι ο νικητής, ποιος θα κερδίσει την Κυριακή και ποιος θα συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους. Έχουμε ήδη πολλά παραδείγματα όπου περίπλοκα πράγματα δεν λειτούργησαν. Οι άνθρωποι που είναι παθιασμένοι με αυτό το άθλημα θα χάσουν το ενδιαφέρον τους επειδή δεν θα καταλάβουν ποιος είναι ο νικητής και ποιος θα κερδίσει στη συνέχεια τους περισσότερους πόντους. Αν θέλουμε ο κόσμος να προσεγγίσει το άθλημά μας, τα πράγματα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο απλά».
Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται και ο Όλιβερ Σόλμπεργκ. Ο Σκανδιναβός οδηγός το 2024 εκφράζει επίσης μεγάλες ανησυχίες για το νέο σύστημα βαθμολόγησης: «Δεν κατάλαβα τίποτα για το νέο σύστημα βαθμολόγησης, είμαι πολύ χαρούμενος που θα αγωνιστώ στο WRC2 όπου το παλιό σύστημα θα παραμείνει σε ισχύ».