Την ιστορία των αποχωρήσεων την άρχισε ο ισχυρός άνδρας της Red Bull Racing, Χέλμουτ Μάρκο, τονίζοντας οτι εάν δεν σταματήσει η εξέλιξη των κινητήρων για το 2022, η R.B. Aston Martin και η Alpha Tauri είναι πολύ κοντά στην απόφαση να εγκαταλείψουν τη Formula 1.
O Μάρκο μάλιστα τόνισε ότι θα υπάρξει επίσημη ανακοίνωση στο πλαίσιο του Πορτογαλικού Γκραν Πρι, 12ος γύρος του φετινού πρωταθλήματος την Κυριακή 25 Οκτωβρίου.
Εδώ να αναφέρουμε ότι οι δύο ομάδες R.B. Aston Martin και Alpha Tauri χρησιμοποιούν μηχανικά σύνολα της Honda, η οποία ετοιμάζει ένα καινούργιο μοτέρ για το 2021, τελευταία χρονιά του Ιάπωνα κατασκευαστή στη Formula 1.
Oι R.B. Aston Martin και Alpha Tauri δεν έχουν ακόμα ανακοινώσει τον νέο προμηθευτή κινητήρων.
Υπάρχει το σενάριο να εξακολουθήσουν να είναι και το 2022 οι δύο ομάδες με μοτέρ της Honda με άλλη ονομασία όμως (μήπως αυτός είναι ο λόγος που ο Μάρκο δηλώνει την αποχώρηση, καθώς πως θα εξελιχθούν σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς) ενώ βάση πληροφοριών η επιστροφή στη Renault (παρά τα όσα είχαν δημιουργηθεί πριν περάσουν οι δύο ομάδες στη Honda) δείχνει να είναι προ των πυλών.
Και μέσα σε αυτό το θολό τοπίο που άφησε πίσω του ο Μάρκο, να και ο Αντρέα Αντάμο, αγωνιστικός διευθυντής της Hyundai Motorsport, όπου σύμφωνα με ξένα δημοσιεύματα θέλει να καθυστερήσει την εφαρμογή των νέων τεχνικών κανονισμών που έχει να κάνει με την υβριδική τεχνολογία, καθώς το 2023 το WRC γυρίζει σελίδα και τα μηχανικά σύνολα θα είναι με δύο πηγές ενέργειας, υβριδικά δηλαδή, συνδυάζοντας θερμικούς κινητήρες και ηλεκτρογεννήτριες.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα είναι και νέα τα αυτοκίνητα. Μεγαλύτερα για να «χωρέσουν» και οι μπαταρίες.
Μήπως λοιπόν η Hyundai δεν έχει έτοιμο το αυτοκίνητο που θα πρέπει να έχει ακολουθώντας τους νέους κανονισμούς.
Ο Αντάμο δηλώνει ότι ο χρόνος εξέλιξης και προετοιμασίας για να περάσει το WRC στην υβριδική εποχή δεν είναι αρκετός.
Από την άλλη ο πρώην αγωνιστικός διευθυντής της Citroen, Υβ Ματόν και νυν διευθυντής ράλι της FIA τόνισε ότι η στροφή προς την υβριδική τεχνολογία ξεκίνησε πριν δύο χρόνια βασισμένη με τρείς πυλώνες την υβριδική και βιώσιμη τεχνολογία, τη μείωση του κόστους και την ασφάλεια.
Ο Αντάμο πάντως άφησε να εννοηθεί ότι το 2021 θα είναι η χρονιά αποφάσεων αναλόγως που θα εξελιχθεί η υπόθεση των κανονισμών, χωρίς να αποκλείεται το φλερτ με άλλες κατηγορίες του motorsport, όπως οι 24ώρες του Λε Μαν.