Έχουν κάθε λόγο οι άνθρωποι της Hyundai να καμαρώνουν, αφού έχουν κερδίσει τα τρία προηγούμενα ράλι και μάλιστα στην Ελλάδα θριάμβευσαν.
Το 1-2-3 στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις ήταν ιστορικό. Ωστόσο, το ράλι Νέας Ζηλανδίας θα είναι κάτι πρωτόγνωρο για την Hyundai, καθώς ο αγώνας επανέρχεται στο ημερολόγιο του WRC μετά από 10 χρόνια. Αυτή θα είναι η πρώτη φορά για την ομάδα, η συμμετοχή της στο ράλι του “έθνους των Ωκεανών”.
Η Hyundai έχει την αυτοπεποίθηση στα ύψη, καθώς ο θρίαμβος στην Ελλάδα, με το ιστορικό 1-2-3 που κατάφερε εκεί, όπως και οι συνεχόμενες νίκες σε Φινλανδία και Βέλγιο, δίνουν το δικαίωμα στην ομάδα να στοχεύει σε ακόμα μια νίκη. Αυτή τη φορά θέλει να κερδίσει στα γρήγορα χώματα της Νέας Ζηλανδίας. Μάλιστα, ο Νεβίλ, νικητής του Ακρόπολις και ο Τάνακ, έχουν αγωνιστεί ξανά εκεί το 2012.
Το ράλι στη χώρα των Κίουι δεν είναι τόσο εύκολο, όσο φαίνεται. Θέλει μεγάλη προσοχή την Παρασκευή που είναι μια μεγάλη ημέρα και δεν έχει προγραμματιστεί κανένα σέρβις, παρά μόνο μια ζώνη για αλλαγή ελαστικών. Οποιαδήποτε μηχανική βλάβη θα σημάνει και την απώλεια βαθμών και θέσεων, που δύσκολα θα ανακτήσουν στις επόμενες ημέρες. Τα συνολικά αγωνιστικά χιλιόμετρα της πρώτης μέρας του αγώνα είναι, συνολικά, κάτι παραπάνω από 150 χιλιόμετρα.
Όμως, η Hyundai Motorsport δεν φαίνεται να ανησυχεί ιδιαίτερα, καθώς η αξιοπιστία είναι ένα από τα δυνατά σημεία της, όλη τη χρονιά. Η ομάδα κατεβαίνει με τρία πληρώματα, που θα αγωνιστούν με Hyundai i20 Rally1. Οι Νεβίλ-Γουίταγκε, Τάνακ-Γιαρβέογια και Σόλμπεργκ-Έντμοντσον έχουν, ήδη, ξεκινήσει αναγνωρίσεις στις γρήγορες ειδικές διαδρομές της Νέας Ζηλανδίας.
Ο αναπληρωτής διευθυντής της ομάδας Τζουλιέν Μονσέ δήλωσε: «Παρόλο, που δεν έχουμε αγωνιστεί ποτέ στο Ράλι Νέας Ζηλανδίας στο παρελθόν, ταξιδεύουμε στη διοργάνωση με μεγάλη αυτοπεποίθηση και πίστη, μετά τον πρώτο μας 1-2-3 στο WRC. Το αποτέλεσμα κατέδειξε τις δυνατότητες του Hyundai i20 N Rally1 και ήταν μια άξια ανταμοιβή για τη σκληρή δουλειά και την αφοσίωση, που επέδειξε ολόκληρη η ομάδα αυτή τη σεζόν. Το Ράλι Νέας Ζηλανδίας είναι άλλο ένα χωμάτινο ράλι, μια επιφάνεια, στην οποία έχουμε κερδίσει τρεις από τις τέσσερις νίκες μας φέτος. Αν και θα είναι δύσκολο, καθώς το επίπεδο του ανταγωνισμού είναι πολύ υψηλό, η διοργάνωση θα γίνει με ίσους όρους ανταγωνισμού για όλους και η αξιοπιστία των αυτοκινήτων θα είναι το κλειδί. Ελπίζουμε να συνεχίσουμε τη δυνατή φόρμα μας και να παλέψουμε για τη νίκη».
Ο Τάνακ δήλωσε: «Διαγωνίστηκα στο Ράλι Νέας Ζηλανδίας πριν από δέκα χρόνια και έχω καλές αναμνήσεις από τον αγώνα, οπότε ανυπομονώ να επιστρέψω. Έχω παρακολουθήσει βίντεο για να ξαναθυμηθώ τον αγώνα και οι δρόμοι φαίνονται φανταστικοί. Δείχνουν, σαν να τους έχουν φτιάξει για ράλι. Καθώς είναι σε μια μακρινή γωνιά του κόσμου, δεν μπορέσαμε να κάνουμε δοκιμές σε παρόμοιους δρόμους, πράγμα που σημαίνει, ότι θα είναι δύσκολη η σωστή ρύθμιση. Θα πρέπει απλώς να κάνουμε το καλύτερο δυνατό, να μάθουμε από το shakedown και να προσαρμοστούμε όσο οδηγούμε. Ας ελπίσουμε, ότι μπορούμε να πάρουμε το 100% από το αυτοκίνητο και να πετύχουμε ένα δυνατό αποτέλεσμα».
Ο Νεβίλ ανεβασμένος από την πρώτη του φετινή νίκη στην Ελλάδα, ήρθε στη Νέα Ζηλανδία χωρίς επιπρόσθετο άγχος. «Το Ράλι Νέας Ζηλανδίας ήταν μια διοργάνωση, που πάντα ονειρευόμουν να πάω, όταν ήμουν παιδί, βλέποντας τον Κόλιν ΜακΡέι και τον Κάρλος Σάινθ στην τηλεόραση” είπε ο Νεβίλ,
“Για μένα έμοιαζε πάντα, με το ράλι με το πιο όμορφο τοπίο στο WRC. Είχα την τύχη να αγωνιστώ εκεί το 2012 και ήταν ένα απίστευτο γεγονός με πολύ ενδιαφέροντες και ευχάριστες ειδικές διαδρομές. Οι δρόμοι είναι πολύ χαλαροί στο πρώτο πέρασμα, αλλά στο δεύτερο πέρασμα κρατάνε καλύτερα, πράγμα που σημαίνει, πως πρέπει να έχουμε ένα πολύ ακριβές και σταθερό αυτοκίνητο. Είναι δύσκολο να προετοιμαστούμε για μια τέτοια διοργάνωση, αλλά θα κάνουμε το καλύτερο δυνατό για να αποδώσουμε καλά».
Ο Σόλμπεργκ επανέρχεται στη δράση και, μάλιστα, μετά από μια τέταρτη θέση στο ράλι του Βελγίου, όπου πήρε μέρος, πριν αφήσει το αυτοκίνητο του στα χέρια του Σόρδο για το Ακρόπολις.
Ο Όλιβερ δεν έχει απολύτως καμία εμπειρία από τον αγώνα και έρχεται στο Ράλι Νέας Ζηλανδίας για πρώτη του φορά και στοχεύει σε ένα καλό αποτέλεσμα. «Είναι η πρώτη μου φορά, που πηγαίνω στο Ράλι Νέας Ζηλανδίας” είπε ο Σόλμπεργκ, “οπότε είμαι πολύ ενθουσιασμένος για αυτή τη νέα περιπέτεια. Οι δρόμοι φαίνονται καταπληκτικοί και η όλη οργάνωση φαίνεται να είναι πολύ όμορφη. Φυσικά, δεν ξέρουμε τι να περιμένουμε από τις ειδικές διαδρομές, αλλά ελπίζουμε, ότι θα μπορέσουμε να ανέβουμε γρήγορα και να βρούμε καλή ισορροπία και ρυθμό. Η σεζόν είχε σκαμπανεβάσματα για εμάς μέχρι στιγμής, αλλά ο τελευταίος μας αγώνας ήταν καλός, καθώς ήρθα τέταρτος στο Βέλγιο. Στόχος μας, για αυτή τη διοργάνωση είναι να συνεχίσουμε να μαθαίνουμε, να πιέζουμε και ελπίζουμε να έχουμε ένα καλό αποτέλεσμα για την ομάδα».
Το Ράλι Νέας Ζηλανδίας ξεκινά την Πέμπτη το απόγευμα με την υπερειδική διαδρομή Pukekawa Aukland Domain (1,78 χλμ.)
Το σκέλος της Παρασκευής είναι τεράστιο, με δύο λουπ τριών ειδικών διαδρομών, που είναι συνολικά 158,56 αγωνιστικά χιλιόμετρα, περισσότερο από το μισό όλου του αγώνα.
Δύο επαναλαμβανόμενα περάσματα από τους λόφους Kaipara (15,83 χλμ), Puhoi (22,50 χλμ) και Komokoriki (5,81km) αποτελούν το πρόγραμμα του Σαββάτου.
Το ράλι ολοκληρώνεται την Κυριακή με τα πληρώματα να οδηγούν δύο φορές το Whitford Forest – Te Maraunga Waiho (8,82 χλμ) και Jacks Ridge Haunui (6,77 χλμ), που είναι και η Power Stage του ράλι.