Σε ηλικία 78 ετών ένας από τους κορυφαίους όλων των εποχών ο Φινλανδός Hannu Mikkola έφυγε για τις Ειδικές Διαδρομές του ουρανού, τη στιγμή που το ράλι της πατρίδας του, το ράλι Αρκτικής, βρίσκεται σε εξέλιξη.
Φοβερή προσωπικότητα στο χώρο των αγώνων o Hannu, που για τον αείμνηστο Ove Andersson, ιδρυτή της ΤΤΕ (Toyota Team Europe) ήταν ο Νο 1.
H πρώτη μεγάλη νίκη του Hannu ήρθε το 1968 κερδίζοντας το ράλι των 1000 Λιμνών, το σημερινό ράλι Φινλανδίας. Αγώνα που κερδίζει για δεύτερη χρονιά και το 1969 (και τις δύο χρονιές με Ford Escort), ενώ το 1970 με Ford Escort κατακτά τη νίκη στο μαραθώνιο Λονδίνο –Μεξικό.
Στη παγκόσμια σκηνή o πρώτος του αγώνας ήταν το ράλι Μόντε Κάρλο του 1973 (το 1973 είναι η χρονιά που ξεκίνησε το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι) με Ford Escort 1600 RS. Στον αγώνα αυτόν είχε τερματίσει 4ος πίσω από τους οδοστρωτήρες, τα Alpine Renault που είχαν κάνει το 1-2-3 με Jean Claude Andruet, Ove Andersson, Jean Pierre Nicolas.
Κέρδισε τα πιο δύσκολα ράλι, όπως το ράλι Μαρόκου το 1975 με συνοδηγό τον σημερινό πρόεδρο της FIA Jean Todt με Peugeot 504, το ράλι Ακτής του Ελεφαντοστού το 1979 με συνοδηγό τον Arne Hertz με Mercedes 450 SLC, το ράλι Σαφάρι το 1987 με τον Hertz και Audi 200 Quattro, αλλά στο ράλι Ακρόπολις δεν είχε την τύχη να ανέβει στο πρώτο σκαλί του βάθρου.
Το 1985 κέρδισε άλλον έναν μαραθώνιο το ράλι Χονγκ-Κονγκ-Πεκίνο με τον Hertz και Audi Quattro.
18 νίκες κατέκτησε συμμετέχοντας σε 123 ράλι του παγκοσμίου πρωταθλήματος, κατακτώντας τον τίτλο το 1983.
Τους περισσότερους αγώνες τους έκανε με τον Arne Hertz, συμπληρώνοντας 13 χρόνια ως πλήρωμα.
Ο Mikkola ήταν ένας από αυτούς που εξέλιξαν αρχές του 1980 το επαναστατικό Audi Quattro. To αυτοκίνητο όπου μέσω της 4κίνησης άλλαξε όχι μόνο το χάρτη των αγώνων, αλλά και την καθημερινή μας μετακίνηση.
Υπήρξε εργοστασιακός οδηγός των ομάδων Ford, Volvo, Peugeot, Fiat, Toyota, Mercedes, Audi και Mazda.
Το όνομα του Hannu Mikkola βρίσκεται στο Rally Hall of Fame
Hannu Mikola, 22 Μαΐου 1942 – 26 Φεβρουαρίου 2021