Πόσο έτοιμη είναι η M-Sport να κάνει το μεγάλο βήμα στο WRC σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς;
Όμως πριν περάσουμε στην ομάδα του Malcolm Wilson,να υπενθυμίσουμε ότι το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι αλλάζει και όπως στη Formula 1 περνάει στην υβριδική εποχή.
Τα αυτοκίνητα της μεγαλύτερης κατηγορίας, τα WRC των εργοστασιακών ομάδων αλλάζουν ονομασία και σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς θα λέγονται Rally1.
Hybrid
Ο νέος κύκλος των ράλι κάνει λόγο για ενιαίο υβριδικό σύστημα, ίδιο για όλες τις εταιρίες που θα συμμετάσχουν, με προμηθευτή τον γερμανικό οίκο Compact Dynamic το οποίο αποδίδει 100KW, περίπου 135 ίππους.
Από τα σημερινά WRC cars θα παραμείνει μόνο ο κινητήρας turbo 1.6 λίτρων, ενώ διαφορετικές θα είναι οι αναρτήσεις και τα αεροδυναμικά βοηθήματα για την κορυφαία κατηγορία των ράλι, ενώ δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμα η υπόθεση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων.
Προκύπτει όμως και ένα άλλο ερώτημα. Πως θα χρησιμοποιηθεί η πρόσθετη ισχύς των 130 ίππων;
Η FIA έχει καταστήσει σαφές -μέχρι στιγμής- ότι τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally1 θα «ταξιδεύουν» ηλεκτρικά από την εκκίνηση προς τις Ειδικές Διαδρομές, στις απλές διαδρομές διασχίζοντας τις πόλεις, από και προς το service park ή το parc ferme.
OMAE-EΠ.Α.: Όλα τα παράλογα συμβαίνουν εκεί
Η ομάδα που έχει κάνει τα περισσότερα βήματα σε αυτήν τη νέα εποχή των ράλι είναι η M-Sport του Malcolm Wilson, o οποίος ποντάρει πάρα πολύ σε αυτό το καινούργιο και εντελώς διαφορετικό κεφάλαιο των αγώνων, συνεχίζοντας τη συνεργασία του με τη Ford.
Δεν είναι ξεκάθαρο με τι μοντέλο θα ξεκινήσει τις δοκιμές η M-Sport. Ίσως οι πρώτες δοκιμές βασιστούν στο Fiesta, αλλά το όνομα Puma «παίζει» εδώ και αρκετούς μήνες .
Ίσως και να είναι λεπτομέρειες στο αρχικό πλάνο το μοντέλο. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι ο κινητήρας έχει ήδη «πάρει» μπροστά με την M-Sport να «πετάει» το γάντι σε Toyota και Hyundai.
Όλα αυτά υποδηλώνουν ότι η M-Sport μπορεί να ξεκινήσει τις πρώτες δοκιμές ήδη σε λίγες εβδομάδες.
Η ιαπωνική μάρκα, από την άλλη πλευρά, φαίνεται σαν να έχει μείνει πίσω. Οι πληροφορίες όμως αναφέρουν ότι τα «έργα» προχωρούν, καλά κρυμμένα όμως από τα αδιάκριτα βλέμματα.
Το μεγάλο ερώτημα αφορά τη Hyundai. Σύμφωνα με την κορεάτικη εταιρία οι αξιολογήσεις για το αγωνιστικό μέλλον της Hyundai συνεχίζονται χωρίς να έχει ανακοινωθεί κάτι επισήμως.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει «πέσει» στο τραπέζι και η ιδέα για τη συμμετοχή στο 24ωρο Λε Μαν στη μεγάλη κατηγορία, όπου και εκεί γίνεται μεγάλο άνοιγμα στην υβριδική τεχνολογία.
Ο Αndrea Adamo, o αγωνιστικός διευθυντής της Hyundai Motorsport έχει δηλώσει αισιόδοξος για την παρουσία της μάρκας στο WRC για το 2022. Πληροφορίες μάλιστα αναφέρουν ότι επειδή με την είσοδο της υβριδικής τεχνολογίας θα αλλάξουν οι συσχετισμοί, για τη Hyundai στη νέα αυτή εποχή των ράλι ο Oliver Solberg θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη του υβριδικού μοντέλου.
Υπάρχει όμως και ένα άλλο θέμα, το οποίο λόγω της πανδημίας είναι η προβληματική αποστολή εξαρτημάτων και ανταλλακτικών σε ότι έχει να κάνει με την υβριδική τεχνολογία.
Μέσα από όλα αυτά γίνεται αντιληπτό ότι το WRC έχει καθυστερήσει, αλλά το σπουδαιότερο στην αυγή της νέας εποχής έχει χαθεί η ευκαιρία (;) στο να προσελκύσει το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι νέους κατασκευαστές.
Να θυμίσουμε ότι η Citroen με τεράστια διαχρονική παρουσία στο WRC αποχώρησε και τώρα με το νέο «γάμο» μεταξύ PSA-FCA όπου γεννήθηκε η εταιρία Stellantis δεν γνωρίζουμε εάν θα επιστρέψει, καθώς δεν υπάρχει καμία σκέψη προς το παρόν. «Χάθηκε» λοιπόν ένας πρωταγωνιστής.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες, μια από την Ιαπωνία και μια από την Κίνα, ετοιμάζονται να κάνουν το μεγάλο βήμα δηλώνοντας συμμετοχή στο WRC. Ευχή είναι αυτό καθώς όσες μάρκες προστίθενται, τόσο πιο πολύ ανεβαίνει το κύρος.
To motorsport αλλάζει και σε αυτό το σημείο, το μόνο που μένει είναι να δούμε πώς θα βιώσει το WRC αυτήν τη μετάβαση στη νέα –υβριδική-εποχή, η οποία ελπίζουμε ότι θα φέρει μεγάλη επιτυχία και ακόμη περισσότερο κύρος στο σύμπαν των ράλι.
Οι συνθήκες προς το παρόν δείχνουν ότι δεν είναι οι καλύτερες, αλλά εξακολουθούμε να κοιτάζουμε με αισιοδοξία το μέλλον των ράλι, καθώς μέσα από τα ράλι έρχονται οι επαναστάσεις στα δικά μας αυτοκίνητα καθημερινής χρήσης.
Ράλι Ακρόπολις
Και φυσικά με αισιοδοξία αναμένουμε τις επίσημες ανακοινώσεις από τον promoter του WRC, για την επιστροφή του Ράλι Ακρόπολις στα μεγάλα σαλόνια του WRC από τη φετινή χρονιά.
Όλα είναι θέμα Covid-19. Εάν ακυρωθούν αγώνες που ήταν στο αρχικό πρόγραμμα, η Ελλάδα με την τόση σωστή προσέγγιση μέσω του Υπουργείου Πολιτισμού-Αθλητισμού υπο του κυρίου Λευτέρη Αυγενάκη, θα περάσει και πάλι στα μεγάλα σαλόνια του WRC και μάλιστα τη φετινή χρονιά.