Ριζική η ανανέωση της κορεατικής ομάδας, χωρίς ιδιαίτερες εκπλήξεις η σύνθεση της ομάδας του Ιάπωνα κατασκευαστή.
Ο Εσάπεκα Λάπι και ο Κρεγκ Μπριν ντύθηκαν στα χρώματα της Hyundai. O Λάπι συμφώνησε σε πλήρες πρόγραμμα αγώνων, ενώ, ο Μπριν θα πάρει μέρος σε επιλεγμένους αγώνες.
Ο Φινλανδός μοιράστηκε ένα Yaris με τον Σεμπαστιάν Οζιέ το 2022, και για την επόμενη χρονιά πήρε την απόφαση να κυνηγήσει σε ένα πρόγραμμα πλήρους απασχόλησης νίκες και τίτλο, οδηγώντας ένα i20 N. Ο Λάπι είχε οδηγήσει στο παρελθόν και για την M-Sport Ford -που σημαίνει ότι, τώρα, θα έχει, στο βιογραφικό του, οδηγήσει αυτοκίνητα και από τους τρεις κορυφαίους κατασκευαστές του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA.
Ο Μπριν, ο οποίος κατέκτησε δύο βάθρα, ενώ ήταν ο επικεφαλής οδηγός της M-Sport Ford αυτή τη σεζόν, υπέγραψε ξανά για τους κορεάτες και θα μοιραστεί το τρίτο αυτοκίνητο της ομάδας με τον έμπειρο Ισπανό Ντάνι Σόρδο. Είναι μια συμφωνία με την οποία ο Ιρλανδός έχει εμπειρία μιας και είχε παρόμοια προγράμματα για τη Hyundai από το 2019 έως το 2021. Ουσιαστικά πήρε τη θέση του Όλιβερ Σόλμπεργκ.
Όπως ήταν αναμενόμενο, ο Τιερί Νεβίλ θα συνεχίσει να ηγείται του Κορεάτη κατασκευαστή και θα αγωνιστεί σε όλους τους αγώνες. Δεν έχει ακόμη καθοριστεί σε ποιους αγώνες θα τρέχει ο Μπριν και σε ποιους ο Σόρδο.
Συλλογικά, οι τέσσερις οδηγοί έχουν συγκεντρώσει 127 βάθρα κατά τη διάρκεια της καριέρας τους και ο επικεφαλής της ομάδας Ζουλιέν Μονσέ, ελπίζει, ότι η έμπειρη πλέον ομάδα του, μπορεί να οδηγήσει τη Hyundai σε έναν τρίτο παγκόσμιο τίτλο κατασκευαστών το 2023.
«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να επιβεβαιώσουμε την πλήρη σειρά οδηγών μας για τη σεζόν του WRC του 2023 με μια σύνθεση τριών αυτοκινήτων και τέσσερα έμπειρα πληρώματα», είπε ο Mονσέ. «Με αυτά τα τέσσερα πληρώματα, έχουμε έναν ανταγωνιστικό και έμπειρο συνδυασμό ταλέντων, που θα υποστηρίξει το ήθος και τη νοοτροπία της ομαδικής εργασίας σε ολόκληρο τον οργανισμό μας».
Ο Λάπι δεν έχει αγωνιστεί σε ένα πλήρες πρόγραμμα από το 2020 και παραδέχτηκε ότι η κίνησή του, αν και απροσδόκητη, ήταν μια ευκαιρία για να οδηγεί σε μια πιο τακτική βάση.
«Η ζωή είναι γεμάτη εκπλήξεις», είπε ο Φινλανδός. «Το να έχω την ευκαιρία να συμμετάσχω στην Hyundai Motorsport και να οδηγήσω ένα πλήρες πρόγραμμα WRC, ήταν κάτι που δεν περίμενα. Αυτό είναι πραγματικά ένα όνειρο και μια μοναδική ευκαιρία. Είμαστε πολύ χαρούμενοι, που γίναμε μέλος της οικογένειας Hyundai Motorsport. Η ομάδα έδειξε κατά τη διάρκεια της σεζόν του 2022, ότι είναι ικανή να εξελίξει το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια της σεζόν και έχει πιθανότητες να κερδίσει σε κάθε οδόστρωμα. Απ’ ότι έχω ακούσει ήδη, το 2023 δείχνει να είναι, πολλά υποσχόμενο».
Ο Μπριν από τη μεριά του, έχει όμορφες αναμνήσεις από την προηγούμενη θητεία του με τη Hyundai και εξήγησε, πώς η επιστροφή στην ομάδα ήταν μια φυσική απόφαση.
«Η συμμετοχή μου στη Hyundai Motorsport για τη σεζόν του WRC 2023, μου φαίνεται σαν επιστροφή στο σπίτι», είπε ο Μπριν. «Έχουμε εξασφαλίσει μερικά πολύ σημαντικά αποτελέσματα μαζί στο παρελθόν, οπότε ελπίζω ότι θα μπορέσω να πετύχω ένα βήμα παραπέρα. Παρακολούθησα με ενδιαφέρον την πρόοδο και την εξέλιξη της ομάδας αυτή τη σεζόν και μπορώ να δω τη δυναμική, που έχει χτιστεί. Η υποστήριξη μιας ομάδας κατασκευαστών, όπως η Hyundai είναι ξεχωριστή και είμαι σίγουρος, ότι θα έχουμε πολλούς περισσότερους λόγους για να γιορτάσουμε την επόμενη σεζόν».
Στην ομάδα της Toyota, τώρα. Ο Τακαμότο Κατσούτα προήχθη, στην κατά τα άλλα, αμετάβλητη κύρια σύνθεση της Toyota για τη σεζόν του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι FIA 2023, όπως ανακοινώθηκε σήμερα. (Παρασκευή 18 Νοεμβρίου).
Ο Kατσούτα οδήγησε για το WRC Challenge Program της Toyota για νέους οδηγούς το 2015, και έκανε το ντεμπούτο του στην κορυφαία κατηγορία στη Γερμανία τέσσερα χρόνια αργότερα. Φέτος οδήγησε ένα εργοστασιακό Yaris για την Toyota Gazoo Racing Next Generation -τη δεύτερη ομάδα της ιαπωνικής μάρκας.
Έχοντας, πλέον, ανέβει τρία βάθρα, και τερματίζοντας 5ος στη γενική κατάταξη του φετινού πρωταθλήματος, ο 29χρονος προβιβάζεται στην κύρια ομάδα της Toyota και θα εναλλάσσεται με τον οκτώ φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Σεμπαστιάν Οζιέ το 2023. Θα συνεχίσει να έχει συνοδηγό του, τον Ιρλανδό Άαρον Τζόνστον.
Μένει να επιβεβαιωθεί, ποιος οδηγός θα αγωνίζεται σε ποιο αγώνα -αν και ο Oζιέ είναι πιθανό να αναλάβει τα ηνία για το Ράλι Μόντε Κάρλο, που ξεκινάει τη σεζόν (19 – 22 Ιανουαρίου), μια διοργάνωση που έχει κερδίσει οκτώ φορές.
Οι Kατσούτα και Τζόνστον ουσιαστικά αντικατέστησαν τους Λάπι-Φερμ. Ο Φινλανδός αγωνίστηκε σε επτά ράλι πέρυσι, εξασφαλίζοντας τρία βάθρα για την ομάδα του, και ντύθηκε για το 2023 στα χρώματα της Hyundai.
Eπίσης ο Έλφιν Έβανς και ο νέος παγκόσμιος πρωταθλητής Kάλε Ροβάνπερα θα αγωνιστούν σε πλήρες πρόγραμμα για τον Ιάπωνα κατασκευαστή.
Ο επικεφαλής της ομάδας Γιάρι Μάτι Λάτβαλα, έχει εντυπωσιαστεί με τη συνέπεια, που έδειξε ο Kατσούτα το 2022. Πιστεύει, ότι ο Ιάπωνας οδηγός είναι έτοιμος να προχωρήσει, καθώς η Toyota στοχεύει να υπερασπιστεί το στέμμα των κατασκευαστών της.
«Είναι πολύ ωραίο να καλωσορίζουμε τον Τακαμότο στην κύρια ομάδα μας, για να μοιραστεί ένα αυτοκίνητο, με τον Σεμπαστιάν, ενώ παράλληλα θα κερδίσει την εμπειρία μιας πλήρους σεζόν», είπε ο Λάτβαλα. «Πιστεύουμε ότι είναι η κατάλληλη στιγμή για να κάνει αυτό το βήμα: Το 2022 ήταν ο πιο σταθερός οδηγός του WRC, οπότε είμαστε σίγουροι, ότι μπορεί να φέρει καλούς βαθμούς για την ομάδα. Ως ομάδα απολαύσαμε μια εξαιρετικά καλή σεζόν το 2022. Το να κερδίσουμε και τους τρεις τίτλους για τρίτη συνεχόμενη χρονιά θα είναι μια μεγάλη πρόκληση, αλλά αυτός είναι σίγουρα ο στόχος μας την επόμενη σεζόν και πρέπει να συνεχίσουμε να δουλεύουμε όλοι μαζί για να τον πετύχουμε.»
Για τον Κατσούτα, είναι ένα όνειρο, που έγινε πραγματικότητα. Ελπίζει να φέρει πολύτιμους βαθμούς για την ομάδα, ενώ, παράλληλα θέλει να προσθέσει περισσότερα βάθρα στο βιογραφικό του.
«Είμαι πραγματικά ενθουσιασμένος, που κάνω αυτό το επόμενο βήμα στην καριέρα μου. Το να έχω αυτόν τον ρόλο με την ομάδα, ήταν μεγάλος στόχος για μένα και θέλω να ευχαριστήσω την Toyota, που μου έδωσε μια τέτοια καταπληκτική ευκαιρία. Φυσικά θα φέρει λίγο περισσότερη πίεση από πριν, αλλά έχω μεγάλο κίνητρο να συνεχίσω να δουλεύω σκληρά, για να είμαι έτοιμος για την επόμενη σεζόν και να κάνω την καλύτερη δουλειά που μπορώ για την ομάδα».
Διαβάστε ακόμα:
Hyundai Motorsport: Αφήνει την ομάδα ο Οτ Τάνακ…
Κεραυνός εν αιθρία… Με μια ανακοίνωση του στα social media ο Εσθονός δήλωσε ότι αποχωρεί στο τέλος της σεζόν. «ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Θα...