Το WRC στην Κένυα έχει μεγάλη παράδοση καθώς φέτος γιορτάζει 70 χρόνια αγώνες.
Φυσικά οι αγώνες δεν είναι ίδιοι όπως ήταν στις 10ετίες του 1960, 1970, 1980, 1990,
Ειδικών προδιαγραφών αυτοκίνητα
Τότε τα αυτοκίνητα έφεραν ειδικές σχάρες μπροστά για τυχόν επαφές με τα άγρια θηρία και δύο προβολείς στα φτερά, κοντά στο σημείο που εφάπτονται με τις πόρτες.
WRC: Ράλι Σαφάρι η άγρια ομορφιά του πρωταθλήματος
To ράλι Σαφάρι έχει γίνει πιο light, αλλά η ομορφιά που άγνωστου στα «βάθη» της ζούγκλας παραμένει.
Αυτό εξάλλου είναι που το κάνει και διαφορετικό.
Για σκεφθείτε ότι εκεί που τρέχουν τα αυτοκίνητα «παρέες» από ελέφαντες, καμηλοπαρδάλεις, ζέβρες κ.λπ. κινούνται με φόντο τα πολύχρωμα αγωνιστικά αυτοκίνητα.
Και οι δρόμοι, τι νομίζετε, μέσα στη ζούγκλα είναι
Είναι μοναδική εμπειρία, όπως και να το «δούμε», καθώς έτσι όπως έχει εξελιχθεί το WRC, ακολουθώντας το σύστημα «μαργαρίτα», δηλαδή κυκλικά σκέλη με επαναλαμβανόμενες Ειδικές Διαδρομές, οι αγώνες είναι σχεδόν ίδιοι.
Από την άλλη το ράλι Σαφάρι συγκέντρωσε μόνο 33 συμμετοχές.
Μικρός αριθμός, βέβαια είναι ένας πολύ ακριβός αγώνας, κυρίως για τα logistics και τις μεταφορές.
Αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι είναι όμως, μην το ξεχνάμε αυτό.
Αυτή όμως η «τρέλα» για την περικοπή των εξόδων που μετάλλαξε το στυλ των ράλι, σαφώς έχει επηρεάσει και το ράλι Σαφάρι.
Από την άλλη, και οι ίδιοι οι συμμετέχοντες, και αναφερόμαστε στις εργοστασιακές συμμετοχές, καθώς από εκεί «αναπνέει» το WRC, κατάλαβαν ότι έχει …βαλτώσει κατά κάποιον τρόπο και αναζητούνται λύσεις, ώστε το παγκόσμιο πρωτάθλημα να αποκτήσει ξανά την αίγλη του παρελθόντος.
Ο Πέτερ Σόλμπεργκ προΐσταται σε μια τέτοια προσπάθεια, ενώ τώρα με 3 εργοστασιακές ομάδες, Hyundai Motorsport, Ford M-Sport και Toyota Gazoo Racing, όπως και να το κάνουμε η εικόνα είναι φτωχή.
Να θυμίσουμε ότι απουσιάζουν brands που είναι συνδεδεμένα με τους αγώνες και το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι όπως Fiat, Opel, Audi, Subaru, Peugeot, Citroen, Lancia (καλά αυτή χάθηκε και από τις αγορές) Nissan, Renault, αλλά και τη Volkswagen…
Άλλαξαν οι εποχές, τα στελέχη, οι αποφάσεις, αλλά και ένας νέος «παίχτης» που ήρθε με φόρα, ο οποίος ανακάτεψε για τα καλά την τράπουλα, η ηλεκτροκίνηση…