Πως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση μετά από 8 αγώνες στο WRC, με 5 ακόμα ράλι να υπολείπονται και μεταξύ αυτών το EKΟ Ράλλυ Ακρόπολις.
Η ομάδα της Toyota και τα πληρώματα, δείχνουν ασταμάτητα.
Ο Ροβάνπερα κυριαρχεί, μετά και την εμφατική του νίκη στην Εσθονία, με συνολικά 170 βαθμούς στο πρωτάθλημα των οδηγών.
Ο Κάλε έχει 55 βαθμούς διαφορά από τον team mate του και δεύτερο στη βαθμολογία, Έβανς και 58 βαθμούς από τον οδηγό της Hyundai, Νεβίλ.
Ακόμα πιο πίσω είναι ο Τάνακ της M-Sport, που ακόμα δεν έχει ξεπεράσει τους 100 συνολικά βαθμούς.
Το παράδοξο είναι, ότι στο φετινό πρωτάθλημα ο Ροβάνπερα έχει φέρει μόλις δυο νίκες – μία στην Πορτογαλία και μία στην Εσθονία πρόσφατα.
Αυτός, που φέτος έχει τις περισσότερες νίκες μέχρι τώρα, δεν είναι άλλος από τον Οζιέ.
Ο Γάλλος κάνοντας φέτος περιορισμένο πρόγραμμα αγώνων, έχει καταφέρει από τους πέντε αγώνες, στους οποίους έχει τρέξει, να κερδίσει τους τρεις – Μόντε Κάρλο, Μεξικό, Σαφάρι.
Είναι φέτος αυτό, που λέμε στο ποδόσφαιρο, πρώτος σκόρερ με 3 νίκες.
Ενώ οι υπόλοιποι, Τάνακ, Έβανς και Νεβίλ έχουν από μία νίκη.
Το μοίρασμα των βαθμών έχει γίνει έτσι, ώστε αυτή τη στιγμή ο Ροβάνπερα να είναι πρώτος με μια πολύ καλή διαφορά, που του εξασφαλίζει, αν μη τι άλλο μια λιγότερη αγχωμένη συνέχεια.
Το μέλημα του νεαρού από εδώ και πέρα είναι να διατηρήσει τις καλές επιδόσεις , αν όχι νίκες, και να «παρουσιάζεται» στο βάθρο.
Μόνο ο κακός εαυτός του νεαρού παγκόσμιου πρωταθλητή θα τον κάνει να χάσει το φετινό πρωτάθλημα.
Οι υπόλοιποι δύσκολα θα μαζέψουν τη διαφορά. Ο Τάνακ αντιμετωπίζει προβλήματα αξιοπιστίας με το Puma Rally1, ενώ ο Νεβίλ δεν έχει πάντα τις αρμονικές σχέσεις, που θα έπρεπε με το αυτοκίνητο ώστε να ρισκάρει με στόχο τις νίκες, τους βαθμούς και τελικά τον πολυπόθητο τίτλο.
Ο Οζιέ από την άλλη θα εμφανιστεί ως κυρίαρχος του παιχνιδιού, έχοντας δυο πλεονεκτήματα σε σχέση με τους υπόλοιπους, την πολύ καλή θέση εκκίνησης την πρώτη μέρα στις Ειδικές Διαδρομές και το τρομερό Υaris Rally1, που στην Εσθονία η Toyota το έφερε με αναβαθμισμένο μοτέρ.
Σίγουρα, η νίκη όπου και αν εμφανιστεί ο Γάλλος είναι εφικτή.
Ο Έβανς δίνει τους βαθμούς, που πρέπει στην ομάδα του, αλλά ο ίδιος δεν έχει καταφέρει να αποδείξει, ότι μπορεί να κυνηγήσει τον τίτλο.
Μια καλή επίδοση και νίκη στην Κροατία, δεν έφτασε για να τον ωθήσει για κάτι καλύτερο στη συνέχεια του πρωταθλήματος.
WRC: Το Τoyota δεν σπάει, δεν χαλάει και πετάει!
Η ιαπωνική ομάδα κάνει το πρωτάθλημα των κατασκευαστών να φαίνεται εύκολο. Διαθέτει οδηγούς, που της δίνουν βαθμούς σε όλους τους αγώνες.
Έχει, ως ομάδα τις περισσότερες νίκες- έχει κερδίσει 6 από τους 8 αγώνες– και ένα αυτοκίνητο, που δεν σπάει, δεν χαλάει και πετάει.
Συνδυασμός, που έχει φέρει την Toyota ψηλά στη βαθμολογία με πολλές ελπίδες να κατακτήσει ακόμα ένα τίτλο, ή μάλλον να κάνει ξανά το νταμπλ.
Οι αντίπαλοι της, ο εξής ένας, η ομάδα της Hyundai, παρ’ όλες τις μεταγραφές σε διοικητικό και τεχνικό επίπεδο – Αμπιτεμπούλ, ο Λοριό είχε πολύ πιο πριν, ενταχθεί στην ομάδα- δεν έφερε τα αναμενόμενα αποτελέσματα, κυρίως στην αρχή της χρονιάς, όπως περίμενε να φέρει.
H απώλεια του Μπριν επηρέασε την ομάδα
Είχε και την τραγική απώλεια του νεοφερμένου Μπριν, ο οποίος είχε βρει την τέλεια ισορροπία με το i20 του και ένοιωθε, πως μπορούσε να κάνει την υπέρβαση, να κερδίσει ακόμα κι αγώνες.
Οι Κορεάτες επιμένουν στο Νεβίλ, έναν οδηγό ταχύτατο μόνο, όταν έχει την ανάλογη διάθεση, αυτό που λέμε, «feeling» του αυτοκινήτου.
Δεν είναι παντός καιρού οδηγός, πράγμα που σημαίνει, ότι θα κερδίσει κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες, που θα τον ευνοούν.
Όμως έτσι δεν παίρνεις παγκόσμιο τίτλο κυρίως στους οδηγούς.
Με πέντε ακόμα αγώνες να απομένουν, μαθηματικά έχουν ακόμα το περιθώριο να κυνηγήσουν τον Ροβάνπερα και την Toyota. Θα χρειαστεί ένα θαύμα, όμως στα ράλι έχουμε βιώσει πολλά θαύματα, οπότε δεν πιστεύουμε στο απόλυτο, και αναμένουμε το αναπάντεχο. Οι επόμενοι αγώνες, κυρίως ο εθνικός μας αγώνας, θα μας δώσει με περισσότερη σαφήνεια ποιος θα σηκώσει φέτος την παγκόσμια κούπα.
Βαθμολογία οδηγών
1 Ροβάνπερα 170
2 Έβανς 115
3 Νεβίλ 112
4 Τάνακ 104
5 Οζιέ 98
6 Λάπι 87
7 Σόρδο 46
8 Κατσούτα 41
9 Λουμπέ 28
10 Μπριν 19
11 Σούνινεν 19
Βαθμολογία συνοδηγών
1 Χάλτουνεν 170
2 Μάρτιν 115
3 Γουίταγκε 112
4 Γιαρβέογια 104
5 Λαντέ 98
6 Φερμ 87
7 Καρέρα 46
8 Τζόνστον 41
9 Γκιλσούλ 28
10 Φούλτον 19
10 Μάρκουλα 19
Βαθμολογία Κατασκευαστών
1. TOYOTA 331
2. HYUNDAI 274
3. M-SPORT FORD 195