Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, WRC, προετοιμάζεται για ένα ζωντανό και δυναμικό μέλλον, με σημαντικές αλλαγές να έρχονται τις επόμενες σεζόν φέρνοντας τα πάνω-κάτω.
Οι πρόσφατες προτεινόμενες αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς, που προέκυψαν από τη συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, σκιαγραφούν μια σειρά από φιλόδοξες αλλαγές που θα φέρουν επανάσταση στο WRC.
Η ομάδα εργασίας WRC της FIA, με Ρόμπερτ Ριντ και Ντέιβιντ Ρίτσαρντς, έχει θέσει έναν σαφή και φιλόδοξο οδικό χάρτη, περιγράφοντας κατευθύνσεις για το μέλλον του πρωταθλήματος.
WRC: Μία από τις πιο σημαντικές αλλαγές περιλαμβάνει την αναθεώρηση των Rally1 cars
Από το τέλος της τρέχουσας σεζόν, το υβριδικό σύστημα θα αποσυρθεί από την top κατηγορία, αυτή των Rally1, θα υπάρξει μείωση της ισχύος μέσω ενός μικρότερου περιοριστή turbo και μιας πιο συγκρατημένης αεροδυναμικής σχεδίασης, σηματοδοτώντας την έναρξη μιας νέας εποχής για τα ράλι.
Αυτές οι αλλαγές, που έχουν προγραμματιστεί για το 2025, στοχεύουν να μειώσουν το χάσμα μεταξύ των επιπέδων ανταγωνισμού και θα καταστήσουν τα σημερινά υβριδικά αυτοκίνητα Rally1 ξεπερασμένα.
Επιπλέον, αναμένονται αναθεωρημένοι κανονισμοί για το 2026 που θα οδηγήσουν στη δημιουργία νέων αυτοκινήτων της top κατηγορίας (όπως θα ονομάζονται) που θα βασίζονται σε ένα κοινό στοιχείο ασφαλείας.
Αυτή η καινοτομία θα επιτρέψει στους κατασκευαστές να αναπτύξουν αυτοκίνητα ράλι χρησιμοποιώντας ένα ευρύ φάσμα στυλ αμαξώματος, προωθώντας τη διαφορετικότητα και την ανταγωνιστικότητα στο πρωτάθλημα.
WRC: Στα 400.000 ευρώ το κόστος των νέων αυτοκινήτων
Η ισχύς των αυτοκινήτων θα περιοριστεί στους 330 ίππους και το μέγιστο κόστος θα είναι 400.000 ευρώ, με έμφαση στη βιωσιμότητα και τη χρήση τεχνολογίας από τα αυτοκίνητα Rally2.
Μια άλλη σημαντική οδηγία αφορά την εισαγωγή μιας κατηγορίας ηλεκτρικών, υπογραμμίζοντας τη δέσμευση της WRC για βιωσιμότητα και τεχνολογική καινοτομία.
Η FIA εργάζεται για τη θέσπιση νέων κανονισμών που εγγυώνται ίση απόδοση μεταξύ ηλεκτρικών και βιώσιμων αυτοκινήτων.
Παράλληλα με τις τεχνικές αλλαγές, το WRC φέρνει επανάσταση στις αθλητικές και υλικοτεχνικές πτυχές του ανταγωνισμού.
Οι αγώνες θα έχουν μεγαλύτερη ελευθερία στην επιλογή της διαδρομής, προωθώντας την ποικιλία και το ενδιαφέρον μεταξύ των ενθουσιωδών οπαδών.
Το κόστος που σχετίζεται με τις ομάδες θα μειωθεί περιορίζοντας τον αριθμό του εξουσιοδοτημένου προσωπικού ανά ομάδα, φέρνοντας επανάσταση στο μοντέλο του service park, όπως είναι σήμερα, κάνοντας τη διοργάνωση πιο αποτελεσματική και πιο οικονομική.
Ο πρόεδρος της FIA Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγιέμ τόνισε τη σημασία αυτών των αλλαγών, αναγνωρίζοντας τη συμβολή των οπαδών/θεατών και της κοινότητας των ράλι στη διαμόρφωση του μέλλοντος του WRC.
Τα αποτελέσματα της έρευνας από τη συμμετοχή οπαδών/θεατών του WRC θα ενσωματωθούν στη διαδικασία λήψης αποφάσεων, διασφαλίζοντας ότι οι τελικές προτάσεις αντικατοπτρίζουν τις ανάγκες και τις προτιμήσεις των φιλάθλων.
«Το να βρισκόμαστε στο σημείο όπου η επιτροπή του WRC μπορεί τώρα να εργαστεί, για την οριστικοποίηση προτάσεων που θα συμβάλουν σημαντικά στην εδραίωση της μελλοντικής πορείας του WRC, αφού εγκριθεί από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, είναι μια σημαντική στιγμή για το πρωτάθλημα, τα ενδιαφερόμενα μέρη του και την κοινότητα του ράλι γενικότερα.
Είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί ότι τα αποτελέσματα της έρευνας των οπαδών/θεατών του WRC θα εξεταστούν προσεκτικά από την επιτροπή του WRC κατά τη διαδικασία σύνταξης των τελικών προτάσεων».
Ο Μπεν Σουλαγιέμ ευχαρίστησε όλους όσους συμμετείχαν, τονίζοντας ότι συνεχίζεται η όλη διαδικασία κατασκευής ενός WRC ώστε να είναι σχετικό με το παρόν και κατάλληλο για το μέλλον.
Συμπερασματικά λοιπόν, το WRC προετοιμάζεται για ένα συναρπαστικό και καινοτόμο μέλλον.