To WRC βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα, καθώς βδομάδες απομένουν μέχρι το παγκόσμιο συμβούλιο της FIA τον Δεκέμβριο, ενώ Hyundai, Toyota και M-Sport Ford ετοιμάζονται για μια νέα χρονιά χωρίς το υβριδικό σύστημα.
Ο νέος τεχνικός κανονισμός, ακόμα κι αν δεν έχει ακόμη θεσπιστεί, θα πρέπει να περιλαμβάνει έρμα για την αντικατάσταση του υβριδικού κιτ και όχι διεύρυνση της φλάντζας.
Η απόφαση να αφαιρέσουν το υβριδικό κιτ από τα Rally1 Cars ήταν κίνηση της Βρετανικής ομάδας, επικαλούμενη τα υψηλά κόστη, που έβαζαν σε κίνδυνο τη συμμετοχή της, παρά το γεγονός ότι οι ίδιοι (οι τρεις ομάδες δηλαδή) την άνοιξη είχαν εμπλακεί σε ένα είδος ψυχρής συζήτησης με τη FIA προκειμένου να διατηρηθεί το υβριδικό σύστημα για δύο ακόμα χρονιές, πριν τις μεγάλες αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς.
Στο πλαίσιο αυτό μεταξύ Απριλίου και Μαΐου, οι τρεις κατασκευαστές του WRC πραγματοποίησαν δοκιμές χωρίς το υβριδικό σύστημα, που ξανάρχισαν μεταξύ Οκτωβρίου και Νοεμβρίου, και θα ενταθούν όσο πλησιάζει το Μόντε Κάρλο.
Από τα παρασκήνια της ομοσπονδίας, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το υβριδικό κιτ θα αφαιρεθεί αλλά θα αντικατασταθεί από έρμα ίδιου βάρους ώστε να μην υπάρξει διατάραξη της ισορροπίας των αυτοκινήτων με την αφαίρεση τους.
WRC: Το 2025 τα Rally1 Cars χωρίς υβριδικό σύστημα και αναμένεται η επίσημη ανακοίνωση
Διαφορετικά, ο κίνδυνος είναι να βρεθούν τα Rally1 Cars No hybrid αντιμέτωπα με μια μακρά διαδικασία προσαρμογής, η οποία θα μπορούσε επίσης να απαιτήσει αλλαγές στην αρχιτεκτονική (αεροδυναμικά βοηθήματα) των ίδιων των αυτοκινήτων, προκαλώντας υπερβολική αύξηση του κόστους.
Το άλλο ευαίσθητο ζήτημα είναι η δύναμη, ένα θέμα που υπογραμμίζεται από τους Ogier, Neuville και Fourmaux.
Το χάσμα απόδοσης μεταξύ των Rally1 No hybrid και των Rally2 είναι αναμφισβήτητα μικρότερο, αλλά παραμένει πολύ σημαντικό και πολύ δύσκολα αυτοκίνητο της κατηγορίας Rally2 θα είναι γρηγορότερο από τα Rally1 No hybrid.
Eπίσης η FIA δεν προτίθεται να επιτρέψει επιπλέον χιλιοστά φλάντζας μεγαλύτερη, που θα μπορούσε να μειώσει τη διάρκεια ζωής ορισμένων μηχανικών μερών.
Όπως και στην περίπτωση της ακύρωσης του υβριδικού, τον τελευταίο λόγο θα έχουν οι ομάδες, οι οποίες μετά τις πρώτες συγκριτικές δοκιμές θα έχουν περισσότερα στοιχεία για διαπραγμάτευση.