Το WRC «δείχνει» να κοιμάται, αλλά δεν είναι έτσι. Γίνεται πολύ δουλειά πίσω από τους προβολείς και οι δύο πρόσφατες ανακοινώσεις υπογραμμίζουν με τον καλύτερο τρόπο, το τί γίνεται πίσω από τη σκηνή των ράλι.
Να θυμηθούμε ότι στις αρχές Ιουνίου, το WRC ανακοίνωσε τη 10ετή συμφωνία με τη Σαουδική Αραβία, με τη Μέση Ανατολή να επιστρέφει στα μεγάλα σαλόνια του WRC από το 2025.
Τελευταία χρονιά που διεξήχθη αγώνας στη Μέση Ανατολή, ήταν στην Ιορδανία το 2011.
Λίγες ημέρες μετά έδωσε τέλος στις φήμες σε ο,τι αφορά τους κανονισμούς, οι οποίοι για τα top cars, αυτά της κατηγορίας Rally1 αλλά και τα Rally2 θα «τρέχουν» με τους ισχύοντες μέχρι το τέλος του 2026.
Όμως οι «κινήσεις» της FIA/WRC που κατά κάποιον τρόπο εντέχνως γίνονται γνωστές από το στρατηγείο του WRC, αλλά και από την ομάδα promoter, που έχει αφήσει να «διαρρεύσει» ότι υπάρχει ένα δυνατό φλερτ με την Κίνα, αλλά και με τις ΗΠΑ.
WRC: Στόχος αγώνας στην καρδιά των ΗΠΑ
Ειδικά για τις ΗΠΑ υπάρχει έντονο φλερτ εδώ και χρόνια με τους Αμερικάνους να θέλουν εκδηλώσεις πραγματικά δύσκολες και θεαματικές.
Από την άλλη το WRC επιδιώκει να «αφήσει» μια Ευρώπη που γίνεται όλο και πιο πράσινη και στο έλεος των πολυεθνικών.
Η οποία από μια ήπειρο βιομηχανικού καπιταλισμού γίνεται όλο και περισσότερο μια συνθηκολογημένη ήπειρος, αλλά και ολοένα και πιο «σφικτή» με τον promoter να αναζητά λύσεις εκτός Ευρώπης, έχοντας εκφράσει εδώ και καιρό την επιθυμία να επεκταθεί στις αγορές της Κίνας και των ΗΠΑ, όπως προαναφέραμε.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η FIA «θέλει» το ράλι των ΗΠΑ να έχει προγραμματιστεί για το 2026, με το WRC να έχει ενημερώσει τους φορείς, πριν από την άνοιξη για τα σχέδια στο να επαναφέρει το WRC στις ΗΠΑ.
Όσο για την Κίνα, ο διευθυντής του WRC Πήτερ Τουλ, επισκέφθηκε την έδρα της Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου της Κίνας στο Πεκίνο και είχε συνομιλίες με αξιωματούχους από διάφορες περιοχές.
Στις συνομιλίες ο στόχος δεν ήταν ο διοργάνωση ενός αγώνα σε μια απομακρυσμένη περιοχή, αλλά σε μια από τις διαρκώς αναπτυσσόμενες μητροπόλεις της Κίνας.
Ο Τουλ τόνισε μεταξύ των άλλων ότι «Είναι πραγματικά πρόθυμοι να βοηθήσουν με στόχο την καλύτερη λύση. Αλλά πρέπει να κάνουμε μια πλήρη επαναφορά στην Κίνα, βρίσκοντας την κατάλληλη περιοχή, τον κατάλληλο υποστηρικτή τοπικά, έχοντας και κρατική υποστήριξη.
Είχαμε κάποιες βασικές συζητήσεις με τις κυβερνητικές αρχές. Είναι αρκετά θετικοί.
Ενδιαφέρονται για την περιοχή του Greater Bay, που στην περιοχή αυτή υπάρχουν οι πόλεις Guangzhou που σήμερα έχει 18 εκατομμύρια κατοίκους, η μεγαλούπολη Shenzhen, και η Zhuhai.
Και δεν είναι τυχαίο ότι ο διευθυντής promoter του WRC Σάιμον Λάρκιν, στις αρχές Ιουνίου στη Σαρδηνία τόνισε ξεκάθαρα ότι «Η Κίνα θα είναι ο επόμενος στρατηγικός στόχος».
Αναμφίβολα, η Κίνα είναι μια τεράστια αγορά για το WRC. Η χώρα «πνίγεται» από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, επομένως εάν η Κίνα εξασφαλίσει τη θέση της στον χάρτη του WRC, θα μπορούσε ενδεχομένως να φέρει συμμετοχή αυτοκινητοβιομηχανίας στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι.
Και ποιος ξέρει, εάν τη «μία» αυτοκινητοβιομηχανία, από την Κίνα, δεν την ακολουθήσει και κάποια δεύτερη…
Ίσως μέχρι τον Ιανουάριο του 2025 όπου θα υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες γύρω από τη μεταρρύθμιση του WRC ενόψει 2027, να έχουμε και άλλα ενδιαφέροντα για ένα πιο διευρυμένο και λιγότερο ευρωπαϊκό WRC.