Στο WRC τα μάτια του κόσμου των ράλι περιμένουν το παγκόσμιο συμβούλιο της FIA που είναι προγραμματισμένο τον Δεκέμβριο όπου θα πρέπει να φτάσουν στα ΜΜΕ οι πρώτες ενδείξεις για τους νέους τεχνικούς κανονισμούς του 2027.
Όμως το 2027 φαντάζει πολύ μακρινό καθώς προέχει το 2025 καθώς επανήλθε στο προσκήνιο το ζήτημα του υβριδικό κιτ που κινδυνεύει να ακυρωθεί την τελευταία στιγμή.
Τα προβλήματα με τον αποκλειστικό προμηθευτή, την Compact Dynamics ξεκίνησαν από τις νέες οικονομικές απαιτήσεις οι οποίες πρωτοσυζητήθηκαν στο Ράλι Ακρόπολις.
Εκτός από την προσπάθεια διαμεσολάβησης της FIA για να ανατρέψει τις αποφάσεις της γερμανικής εταιρείας που προμηθεύει το υβριδικό κιτ, στο τραπέζι τέθηκε και το ζήτημα κατάργηση ολόκληρου του υβριδικού τμήματος.
WRC: Γόρδιος δεσμός το hybrid system στα Rally1 Cars για το 2025
Η κατάσταση επιδεινώθηκε γρήγορα, με την M-Sport αφενός να αρχίζει να θέτει στο τραπέζι όλες τις δυσκολίες της για να προχωρήσει στο WRC του 2025 σε περίπτωση αύξησης του κόστους, και προφανώς στην πιθανότητα η FIA να χάσει μια ομάδα, έχει ανατρέψει τις όποιες σκέψεις για συνέχιση της υβριδικής τεχνολογίας.
Η απόφαση να περάσει στο παρελθόν το υβριδικό σύστημα τώρα φαίνεται να έχει ληφθεί και τα σημάδια είναι αρκετά εμφανή με όλες τις ομάδες να αρχίζουν να κάνουν συγκρίσεις μεταξύ του rally1 «με» και του rally1 «χωρίς».
Συγκρίσεις που σίγουρα δοκιμάστηκαν την άνοιξη, μακριά από τα αδιάκριτα βλέμματα στις αντίστοιχες βάσεις δοκιμών.
Σήμερα όμως, αν και αποσπασματικά, οι ομάδες αρχίζουν να βγαίνουν ανοιχτά, μακριά από τις βάσεις τους με τη ζυγαριά να γέρνει προς «χωρίς» Hybrid Rally1 Cars από το 2025.
Ένα μήνυμα από το οποίο προκύπτει ποια θα μπορούσε να είναι η τελική απόφαση, έτοιμη να επικυρωθεί τον Δεκέμβριο.
Πάντως σε ολόκληρο το πανόραμα των ράλι που συνδέεται με το WRC, από τις επιτροπές και τις ομάδες εργασίας της FIA, μέχρι τον υποστηρικτή, και τους κατασκευαστές που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στην πρώτη γραμμή, αυτό το έντονο «μπροστά-πίσω», δείχνει σαν ψάρι έξω από το νερό.