Είναι δύσκολο να σκεφτούμε ένα ράλι, που να έχει ενθουσιάσει τους οδηγούς τόσο πολύ όσο το Ράλι Νέας Ζηλανδίας.
Το καραβάνι του WRC βρίσκεται στη μακρινή Νέα Ζηλανδία, μια επίσκεψη, που όφειλε να κάνει εδώ και 10 ολόκληρα χρόνια, και ο ενθουσιασμός των οδηγών δεν κρύβεται. Ένας που δείχνει τη χαρά του, περισσότερο από τους άλλους, είναι ο οδηγός της M-Sport Ford, ο Γκας Γκρίνσμιθ.
Ο Βρετανός μελέτησε για ώρες τα βίντεο από τους αγώνες της περασμένης δεκαετίας στο Όκλαντ και τώρα, πλέον, καλείται να οδηγήσει με το Puma του, στις πανέμορφες ειδικές διαδρομές.
«Έχω πάει στη Νέα Ζηλανδία για διακοπές, αλλά δεν αγωνίστηκα ποτέ εδώ», είπε ο Γκρίνσμιθ. «Είναι ένα καταπληκτικό μέρος και ένας τόπος, που πάντα ήθελα να οδηγήσω. Είναι το ράλι, στο οποίο πάντα ήθελα να αγωνιστώ, από τότε που ξεκίνησα την καριέρα μου. Για μένα, είναι ένας αγώνας που έπρεπε να συμπεριλάβω στη λίστα των αγώνων μου. Έχω έρθει εδώ νωρίς, για να βεβαιωθώ ότι δεν θα υποφέρω από το τζετ λαγκ. Ανυπομονώ πραγματικά για τον αγώνα και για να δω τι μπορούμε να κάνουμε εδώ».
Η ομάδα του Γκρίνσμιθ, η M-Sport Ford, δηλώνει, έτοιμη για την εκκίνηση στο Όκλαντ
Ο επικεφαλής της ομάδας Ρίτσαρντ Μίλνερ, είναι το ίδιο ενθουσιασμένος με τον Γκρίνσμιθ.
«Το μόνο για το οποίο μπορεί να μιλήσει ο καθένας αυτή τη στιγμή», είπε ο Mίλνερ, «είναι πόσο ανυπομονούν να μπουν και να οδηγήσουν σε αυτούς τους καταπληκτικούς δρόμους.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι οδηγοί το απολαμβάνουν πραγματικά και είμαι σίγουρος ότι θα μπορέσουμε να διεκδικήσουμε ένα βάθρο, δεδομένου του ρυθμού, που έχουμε, ήδη, δείξει στα γρήγορα χωμάτινα ράλι φέτος».
Το ράλι ξεκινά το απόγευμα της Πέμπτης (τοπική ώρα) με την σούπερ ειδική δοκιμή Pukekawa Auckland Domain και περιλαμβάνει συνολικά 17 ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους στάδια 276,44 αγωνιστικών χιλιομέτρων, από τα οποία πάνω από 150 χιλιόμετρα είναι την Παρασκευή.
Ενθουσιασμό βλέπουμε στην ομάδα της M-Sport Ford. Λέτε να παίξουν ρυθμιστικό ρόλο στον αγώνα; Λέτε να καταφέρουν να φέρουν το πολυπόθητο βάθρο; Η αλήθεια είναι, πως η ομάδα ευνοείται από τον τρόπο, με τον οποίο έχει σχεδιαστεί ο αγώνας. Το πρώτο τεράστιο σκέλος του ράλι, που μάλιστα γίνεται χωρίς σέρβις, είναι μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για τους οδηγούς των Puma Rally1 να τεθούν επικεφαλής και μάλιστα με μια καλή διαφορά από τους υπόλοιπους. Βλέπετε, ξεκινούν από πολύ ευνοϊκές θέσεις και θα οδηγούν όλη την Παρασκευή με καθαρή αγωνιστική γραμμή, την οποία θα καθαρίζουν οι αντίπαλοί τους. Το στρογγυλό γαρμπίλι, με το οποίο είναι στρωμμένοι οι φλατ δρόμοι του νησιού, θα δυσκολέψει πάρα πολύ τους πρώτους οδηγούς στο δρόμο. Αρκεί, φυσικά, να μην πραγματοποιηθεί η ευχή του Ροβάνπερα, και, βρέξει…