Ο επικεφαλής της ομάδας της Toyota, είναι αποφασισμένος να αφήσει πίσω του το σκληρό για την ομάδα του, EKO Ράλλυ Ακρόπολις.
Mετά τις αποτυχίες σε Βέλγιο και Ελλάδα, ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα βλέπει μόνο άνοδο και ανυπομονεί για το Ράλι Νέας Ζηλανδίας.
Ο Ιάπωνας κατασκευαστής είδε στον εθνικό μας αγώνα τους, Κάλε Ροβάνπερα, Έλφιν Έβανς και Εσάπεκα Λάπι να αντιμετωπίζουν προβλήματα, αφήνοντας μόνο τον Τακαμότο Κατσούτα να κρατήσει τη σημαία της ομάδας, τερματίζοντας στην 6η θέση της γενικής κατάταξης.
Ο Λάτβαλα γνωρίζει καλά τους δρόμους του αγώνα στη Νέα Ζηλανδία και θέλει, όσο τίποτα άλλο, να επιστρέψει το Yaris Rally1 στην κορυφή και στην κυριαρχία, που είχε στο πρώτο μισό της φετινής σεζόν.
Ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα έτρεξε στο Ράλι Νέας Ζηλανδίας έξι φορές και κέρδισε τον αγώνα το 2010 οδηγώντας ένα Ford Focus RS WRC. Ο Φινλανδός ελπίζει, πως οι γρήγορες χωμάτινες ειδικές διαδρομές, που μοιάζουν με αυτές του φινλανδικού αγώνα θα δώσουν στην ομάδα την ώθηση που θέλει για να σταματήσει τη νικηφόρα πορεία της Hyundai -νίκες σε Φινλανδία, Βέλγιο και Ελλάδα.
Μάλιστα, ο Ροβάνπερα θα μπορούσε να κατακτήσει τον παγκόσμιο τίτλο των οδηγών εκεί.
«Οι δρόμοι στη Νέα Ζηλανδία μοιάζουν αρκετά με τη Φινλανδία», είπε ο Λάτβαλα, «εκτός από τόσα πολλά άλματα. Ας ελπίσουμε ότι θα είναι κατάλληλοι για το Yaris. Το τελευταίο ράλι στην Ελλάδα ήταν σκληρό, το γνωρίζουμε και εργαζόμαστε για τις αιτίες, που μας οδήγησαν σε αυτό το αποτέλεσμα. Η Νέα Ζηλανδία είναι ένα πολύ διαφορετικό ράλι, διαφορετικοί δρόμοι και ειδικές διαδρομές (σε σχέση με το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις). Ας δούμε τι θα γίνει. Είναι ένα φανταστικό μέρος για να οδηγείς το αυτοκίνητο και είμαι σίγουρος, ότι θα παλέψουμε ως ομάδα. Πρέπει να θυμόμαστε, ωστόσο, ότι ο (Οτ) Tάνακ είναι δυνατός -είχε μερικά πολύ καλά ράλι και θα θέλει να συνεχίσει τη μάχη με τον Κάλε (Ροβάνπερα) για τον τίτλο των οδηγών, όσο το δυνατόν περισσότερο».
Ο Ροβάνπερα έχει ένα προβάδισμα 53 βαθμών, έναντι του Tάνακ, λίγο πριν τον 11ο γύρο του πρωταθλήματος. Θα μπορούσε να κατακτήσει τον παγκόσμιο τίτλο στη Νέα Ζηλανδία , απλά κερδίζοντας τον αγώνα -χρειάζεται οκτώ ή επτά βαθμούς για να στεφθεί παγκόσμιος πρωταθλητής.
Ο Λάτβαλα θέλει, ο Ροβάνπερα μπορεί, μένει να δούμε, πως θα αντιδράσει ο Τάνακ, ο οποίος στα τελευταία ράλι φαίνεται να κάνει κουμάντο, ανατρέποντας προγνωστικά και δεδομένα.