Ο Κάλε Ροβάνπερα είναι αυτή τη στιγμή επικεφαλής της γενικής βαθμολογίας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι.
Ο Φινλανδός έχει την ευκαιρία, στο Ράλι Νέας Ζηλανδίας, να στεφθεί παγκόσμιος πρωταθλητής, αλλά, ζητά …βοήθεια για την πρώτη μέρα.
Ο αγώνας στη Νέα Ζηλανδία μπορεί να διαθέτει τις ωραιότερες ειδικές διαδρομές, όπως λένε όλοι οι οδηγοί του WRC, όμως για τους περισσότερους οδηγούς του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος, είναι ένα άγνωστο ράλι. Οι πιο πολλοί γνωρίζουν τον αγώνα από τα βίντεο και λίγοι -όπως ο Νεβίλ και ο Τάνακ, έχουν πάρει μέρος στον τελευταίο αγώνα εκεί- το 2012.
Όλοι ξεκινάνε, ουσιαστικά, από λευκό χαρτί. Είναι γεγονός πως δεν υπάρχει ιδανικός τρόπος προετοιμασίας των ομάδων, έτσι ώστε να βρουν το σωστότερο στήσιμο για το συγκεκριμένο αγώνα. Η Νέα Ζηλανδία είναι πολύ μακριά για να κάνουν εκεί δοκιμές, οπότε αυτό θα είναι μια έξτρα δυσκολία.
Μάλιστα, όπως έχει σχεδιαστεί ο αγώνας -η πρώτη μέρα είναι η μεγαλύτερη του ράλι και χωρίς σέρβις, εκτός από τις ζώνες αλλαγής ελαστικών- τα πληρώματα τα οποία ξεκινούν πρώτα θα δυσκολευτούν πολύ, καθώς θα καθαρίζουν την αγωνιστική γραμμή για τους υπόλοιπους. Ο Κάλε είναι αυτός, ο οποίος θα έχει το μεγαλύτερο μειονέκτημα, καθώς ξεκινά την Παρασκευή, ως επικεφαλής της γενικής βαθμολογίας του πρωταθλήματος, πρώτος. Αν προσθέσουμε και το γεγονός, πως το πρώτο σκέλος είναι το πιο μεγάλο και το πιο δύσκολο, ο χρόνος που θα χάσει δεν θα είναι εύκολο να τον καλύψει στις επόμενες μέρες.
«Τα τοπία είναι απίστευτα και οι ειδικές διαδρομές είναι φανταστικές” είπε ο Ροβάνπερα “δεν βλέπω την ώρα να τις οδηγήσω. Βέβαια, το πρώτο σκέλος είναι πολύ μεγάλο και θα καθαρίζουμε το δρόμο για τους άλλους. Ελπίζω, πως θα βρέξει».
Ο Κάλε ζητά βροχή, για να μπορέσει να εξαλείψει το μειονέκτημα, που ξεκινά πρώτος. Ωστόσο, ο Λάτβαλα έχει κάνει, ήδη, τα κουμάντα του. Έχει επιστρατέψει τον Σεμπαστιέν Οζιέ, ο οποίος μάλιστα ήταν δεύτερος στη Νέα Ζηλανδία το 2010, ενώ, ο Φινλανδός ήταν πρώτος! Ο Οζιέ, που θα τρέξει και στους τρείς εναπομείναντες αγώνες, έχει ένα στόχο: να κόψει βαθμούς από τον Τάνακ οδηγό της Hyundai, που διεκδικεί ακόμα τον παγκόσμιο τίτλο. Aν, λοιπόν, η βροχή δεν έρθει και ο Ροβάνπερα χάσει πολύ χρόνο, που δεν θα καταφέρει να καλύψει, ο στόχος της ομάδας του είναι να εμποδίσουν τον Τάνακ να κερδίσει. Θα το καταφέρουν; Τόσο ο Οζιέ, όσο και ο Έβανς έχουν την ταχύτητα για να αντιμετωπίσουν τον Tάνακ. Υπάρχει και η περίπτωση να δούμε ρυθμιστή του αγώνα τους οδηγούς της M-Sport Ford. Λέτε;
Μη ξεχνάμε ότι ακόμα δεν έχουμε παγκόσμιο πρωταθλητή ούτε στους κατασκευαστές.
Οι αναγνωρίσεις έχουν ξεκινήσει και οι οδηγοί, έχουν πάρει μια πρώτη γεύση από τις ειδικές διαδρομές του αγώνα. Στο shakedown θα προσπαθήσουν να πάρουν όσα περισσότερα δεδομένα μπορούν για να στήσουν, όσο καλύτερα τα αυτοκίνητά τους.