Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι, WRC, είναι τόσο εμφανή που ακόμη και οι βασικοί πρωταγωνιστές, δηλαδή οδηγοί και συνοδηγοί, βλέπουν το μέλλον του με ανήσυχα μάτια.
Υπάρχουν πολλοί οδηγοί που λένε τη γνώμη τους, δίνοντας ο καθένας τη δική του λύση ώστε να βρεθεί μια σωστή πρόταση για να πάει μπροστά το σπορ.
Κάποιοι τονίζουν το υπερβολικά υψηλό κόστος των αυτοκινήτων της top κατηγορίας, αυτά των Rally1, ενώ άλλοι πιστεύουν (Τιερί Νεβίλ, FIA. Promoter) ότι αυτό το πρόβλημα μπορεί να λυθεί με τη μείωση των χιλιομέτρων των αγώνων, αλλά διατηρώντας ζωντανά τα αμφιλεγόμενα κατά μια έννοια υβριδικά αυτοκίνητα.
WRC: Για το 2024 η FIA έχει δρομολογήσει ορισμένες αλλαγές στο σύστημα βαθμολογίας.
Ένα νέο περίεργο σύστημα βαθμολογίας, το οποίο, αντί να απλοποιεί τα πράγματα, το κάνει ακόμα πιο δύσκολα κατανοητό όχι μόνο για νέα πληρώματα, τους φανατικούς των αγώνων, αλλά και για οδηγούς και ομάδες, που θα πρέπει να κρατούν συνεχώς το κομπιουτεράκι για προσθαφαιρέσεις…
Ένας οδηγός με άποψη με παρουσία ετών στο τιμόνι αυτοκινήτων top κατηγορίας είναι ο Φινλανδός Τέμου Σουνίνεν.
Ο Σουνίνεν μετά την είσοδο του Μίκελσεν στη Hyundai και με την παραμονή του Σόρδο, δεν έχει οριστικοποιήσει το 2024, που παραμένει «ανοικτό».
Ο Φινλανδός φρέσκος από μια σεζόν στη Hyundai κατά την οποία μοίρασε το χρόνο τους οδηγώντας i20 Rally1 και i20 Rally2, μίλησε σε ΜΜΕ της πατρίδας του για το μέλλον του WRC, τονίζοντας ότι «λύσεις έπρεπε να είχαν βρεθεί εδώ και χρόνια και υπάρχει καθυστέρηση αρκετών χρόνων.
Όσο τα αυτοκίνητα κοστίζουν ενάμιση εκατομμύριο, ευρώ, οι κατασκευαστές δεν θα έχουν κανένα ενδιαφέρον να επενδύσουν για να δηλώσουν παρουσία στο WRC.
Ακόμη και οι πιο ισχυροί κατασκευαστές στον κόσμο θέλουν να εργάζονται με περιορισμένους προϋπολογισμούς.
Τα αυτοκίνητα θα πρέπει να γίνουν φθηνότερα και αυτό θα τα καταστήσει διαθέσιμα σε περισσότερους οδηγούς/ομάδες, και όχι μόνο για τους δύο μεγάλους κατασκευαστές (Hyundai, Toyota) και για μια ιδιωτική ομάδα (M-Sport) που υποστηρίζεται από ένα εργοστάσιο (Ford).
Η μεγαλύτερη αλλαγή είναι στο να φέρουμε κοντά όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους σε αυτό το άθλημα. Πρέπει να φέρουμε τα πληρώματα πιο κοντά στο κοινό και αυτό μπορεί να συμβεί μόνο με αναθεώρηση των χρόνων του αγώνα.
Όταν οδηγούμε για να φέρουμε το αποτέλεσμα στην ομάδα, πρέπει να συγκεντρωνόμαστε στην οδήγηση, να έχουμε πάντα το μυαλό μας συγκεντρωμένο και στον ελεύθερο χρόνο στο service park είμαστε μακριά από τον κόσμο, καθώς αναλύουμε τις επόμενες Ειδικές Διαδρομές στην οθόνη του υπολογιστή.
Επιπλέον υπάρχουν ολοένα και περισσότερα δεδομένα για μελέτη και ανάλυση και αυτό οδηγεί στο να ξοδεύουμε ακόμα περισσότερο χρόνο με τους μηχανικούς.
Είναι σημαντικό που ο αριθμός των ΜΜΕ έχει αυξηθεί σημαντικά, όλα αυτά κάνουν το Σαββατοκύριακο του αγώνα γεμάτο και αφαιρούν χώρο από το ανταλλάξουμε μερικές κουβέντες με τους οπαδούς, που μας δίνουν “ζωή” με την παρουσία τους».
Για το WRC2 ο Φινλανδός σχολίασε τα εξής:
«Το WRC2 ήταν ήδη ενδιαφέρον για το 2023, καθώς υπήρχε έντονος συναγωνισμός για τη νίκη σε κάθε αγώνα.
Η άφιξη της Toyota θα κάνει τη σειρά ακόμα πιο συναρπαστική και ενδιαφέρουσα. Η παρουσία του ιαπωνικού αυτοκινήτου θα αναγκάσει όλους τους άλλους ανταγωνιστές να βελτιωθούν περαιτέρω.
Νομίζω ότι θα μπορούσε να ανοίξει μια πολύ ενδιαφέρουσα εποχή.
Όλες οι ομάδες ψάχνουν τους καλύτερους συνδυασμούς για να κερδίσουν τον τίτλο.
Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε ποιος θα έχει το πιο γρήγορο αυτοκίνητο και το πιο ικανό πλήρωμα» τόνισε ο Σουνίνεν για να καταλήξει ότι η κατηγορία Rally2 δεν είναι ο πραγματικός του στόχος.
Στους τέσσερις αγώνες που οδήγησε το Hyundai i20 Rally1, o Φινλανδός σχολίασε ότι μπορεί εύκολα να παραμείνει ανάμεσα στους οδηγούς με τα Rally1 cars, έχοντας όμως πολλά να μάθει ακόμα, αλλά οι συνδυασμοί στο Rally1 «κλείδωσαν» για το 2024, οπότε «όλοι» οι δρόμοι οδηγούν στην κατηγορία WRC2.