Στο WRC οι φήμες περί τέλους του υβριδικού συστήματος από το 2025, επαληθεύτηκαν.
Τα Rally1 Cars από τη νέα χρονιά δε θα φέρουν το υβριδικό σύστημα ενώ με την εισαγωγή νέων τεχνικών κανονισμών, που εγκρίθηκαν από τη FIA, το WRC θέτει στο επίκεντρο των προτεραιοτήτων του την αποκλειστική χρήση βιώσιμων καυσίμων, την τεχνολογική απλοποίηση και τη σημαντική μείωση του λειτουργικού κόστους για ομάδες και κατασκευαστές.
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, WRC προετοιμάζεται για μια σεζόν 2025 πλούσια σε τεχνικές και στρατηγικές καινοτομίες.
WRC: Τέλος της plug-in υβριδικής τεχνολογίας από το 2025 στα Rally1 Cars
Από το 2025, τα αυτοκίνητα κατηγορίας Rally1 δεν θα είναι πλέον εξοπλισμένα με την τρέχουσα υβριδική μονάδα plug-in. Αυτό, παρά το γεγονός ότι αντιπροσωπεύουν μια σημαντική τεχνολογική εξέλιξη, ξέφυγε όμως σε κόστος παραγωγής, σε συντήρηση και σε πολυπλοκότητα.
Η απόφαση για το τέλος των υβριδικών συστημάτων ωρίμασε μετά από εκτενείς διαβουλεύσεις με τους βασικούς φορείς του πρωταθλήματος, επιτρέποντας στις ομάδα να μειώσουν τον προϋπολογισμό λειτουργίας και, ταυτόχρονα, να διευκολύνει την ενσωμάτωση νέων ταλαντούχων οδηγών, κάτω από το πρίσμα των επισήμων ή ιδιωτικών δοκιμών.
Αυτή η απλοποιημένη μετάβαση αντικατοπτρίζεται στη συμμετοχή του Λετονού Martiņ Sesks, ο οποίος οδήγησε το Ford Puma Rally1, της M-Sport εξοπλισμένο με έρμα αντί για την υβριδική μονάδα «γράφοντας» μάλιστα ανταγωνιστικούς χρόνους στις ειδικές δοκιμές.
Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί του 2025 παρουσιάζουν βασικές αλλαγές που έχουν σχεδιαστεί για να εγγυώνται μια ισορροπία μεταξύ απόδοσης, απόδοσης και βιωσιμότητας.
Ελάχιστο βάρος
Το βάρος των αυτοκινήτων Rally1 Cars θα μειωθεί από 1260 κιλά στα 1180 κιλά, αντιπροσωπεύοντας μια σημαντική μείωση που θα βελτιώσει την ευελιξία και το χειρισμό των οχημάτων.
Περιοριστής αέρα
Για να εξισορροπηθεί η αναλογία βάρους/ισχύς και να διατηρηθεί στα επίπεδα του 2024, το μέγεθος του περιοριστή αέρα θα μειωθεί από 36 χλστ. σε 35 χλστ.. Αυτή η επιλογή δε χάνει σε ισχύ, αλλά σε συνδυασμό με τη μείωση του βάρους μειώνει την κατανάλωση ενέργειας.
100% βιώσιμο καύσιμο
Το WRC θα συνεχίσει τη δέσμευσή του για μειωμένες περιβαλλοντικές επιπτώσεις χρησιμοποιώντας 100% βιώσιμα καύσιμα. Αυτό το βήμα υπογραμμίζει την προσοχή του πρωταθλήματος στην παγκόσμια ενεργειακή μετάβαση, προσφέροντας ταυτόχρονα μια πλατφόρμα για την ανάπτυξη και την προώθηση τεχνολογιών συμβατών με το περιβάλλον.
Μείωση της τεχνολογικής πολυπλοκότητας
Η αφαίρεση των plug-in υβριδικών μονάδων θα απλοποιήσει σημαντικά το αυτοκίνητο Rally1. Αυτό σημαίνει λιγότερη πολυπλοκότητα για την ομάδα και τους μηχανικούς, λιγότερα ανταλλακτικά, μεγαλύτερη αξιοπιστία και πιο γρήγορη και οικονομική συντήρηση, κρίσιμες πτυχές σε ένα άθλημα που χαρακτηρίζεται από ρυθμούς σεράτι
Ο πρόεδρος της FIA Mohammed Ben Sulayem τόνισε πώς αυτές οι αλλαγές αντικατοπτρίζουν ένα μακροπρόθεσμο όραμα για το WRC:
«Ο κύριος στόχος είναι να διασφαλίσουμε ότι το WRC θα παραμείνει ένα μοναδικό θέαμα και σημείο αναφοράς για στο motorsport. Η βιωσιμότητα και η τεχνολογική απλούστευση δεν είναι συμβιβασμοί, αλλά πυλώνες για ένα σταθερό, προσβάσιμο και ελκυστικό μέλλον».
Ο Xavier Mestelan-Pinon, τεχνικός διευθυντής της FIA, υπογράμμισε επίσης τη στρατηγική σημασία των νέων κανόνων:
«Η απόφαση να αναστείλουμε τη χρήση του plug-in hybrid μας επιτρέπει να προσαρμοστούμε στο τρέχον ενεργειακό τοπίο. Χτίζουμε ένα πιο δυνατό και πιο υπεύθυνο WRC, χωρίς να θυσιάσουμε το θέαμα ή τα συναισθήματα που χαρακτηρίζουν τα ράλι. Αυτό είναι ένα βήμα προς τους τεχνικούς κανονισμούς οι οποίοι θα συνεχίσουν να εξελίσσονται μέχρι το 2027, χρονιά των μεγάλων αλλαγών».
Η αφαίρεση του κοστοβόρου plug-in hybrid αποτελέσει πρόσκληση σε νέα brands στο να εμφανιστούν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.