Ο Φινλανδός γίνεται ο νεαρότερος οδηγός που κατέκτησε παγκόσμιο τίτλο στο WRC, με την έκτη του νίκη στη σεζόν στο Ράλι Νέας Ζηλανδίας.
Ο οδηγός της Toyota, ο οποίος γιόρτασε τα 22α γενέθλιά του το Σάββατο, κέρδισε σε 2 ώρες 48 λεπτά και 1,4 δευτερόλεπτα για να περάσει 64 πόντους μπροστά από το Οτ Τάνακ της Hyundai και να επισκιάσει το ρεκόρ που είχε θέσει προηγουμένως ο Σκωτσέζος Κόλιν ΜακΡέϊ, το 1995.
Ο Ροβάνπερα και ο συνοδηγός Γ.Χάλτουνεν μπήκαν στον αγώνα και έπρεπε να κερδίσουν οκτώ πόντους περισσότερους από τον Λετονό Τάνακ για να κατακτήσουν τον τίτλο με δύο γύρους να απομένουν για τη σεζόν του 2022, έχοντας, ήδη, κερδίσει πέντε νίκες μέχρι στιγμής φέτος. Ο Φινλανδός κέρδισε τον αγώνα μπροστά από τον Γάλλο, Σεμπαστιάν Οζιέ, ενώ ο Τάνακ μπόρεσε να τερματίσει μόνο τρίτος, διασφαλίζοντας ότι ο Ροβάνπερα άνοιξε ένα απαράβατο προβάδισμα μετά τους τελευταίους αγώνες στην Ισπανία και την Ιαπωνία.
Tελευταία φορά που είδαμε, πάντως, «απόφοιτο» της τεράστιας φινλανδικής σχολής να κατακτά τον παγκόσμιο τίτλο στα ράλι ήταν το 2002, όταν ο Μάρκους Γκρένχολμ έγινε παγκόσμιος πρωταθλητής οδηγώντας Peugeot 206 WRC. O Kάλε τότε ήταν μόλις 2 ετών. Σήμερα σε ηλικία 22ετών και μίας ημέρας, ο Κάλε επιστρέφει μετά από 20 χρόνια, το παγκόσμιο στέμμα στην Φινλανδία. Ο Κάλε Ροβάνπερα είναι ο 19ος οδηγός, που κατακτά παγκόσμιο τίτλο στα ράλι, γράφοντας το όνομά του, με χρυσά γράμματα στη σελίδα των παγκόσμιων πρωταθλητών της ιστορίας του θεσμού.
Ποιος όμως είναι ο νέος παγκόσμιος πρωταθλητής του WRC;
Ο Κάλε Ροβάνπερα γεννήθηκε την 1η Οκτωβρίου του 2000 και είναι γιος του Χάρι, επίσης οδηγού αγώνων στο WRC. Ο Κάλε από την παιδική του ηλικία, οδηγούσε αγωνιστικά αυτοκίνητα στους επαρχιακούς δρόμους της Φινλανδίας και στις παγωμένες λίμνες. Έκανε την εμφάνισή του, επίσημα σε ράλι το 2015. Τότε, ήταν μόλις 15 ετών και έτρεξε στο πρωτάθλημα Λετονίας. Στη Λετονία, δεν χρειαζόταν άδεια οδήγησης για να αγωνιστεί. Μάλιστα στις απλές, από ειδική σε ειδική, εκεί που χρειαζόταν άδεια οδήγησης, οδηγούσε ο συνοδηγός του, ο Ρίστο Πιετιλάινεν – παλιός συνοδηγός του πατέρα του, Χάρι Ροβάνπερα. Ο Κάλε έδειξε το τεράστιο οδηγικό του ταλέντο, κερδίζοντας το πρωτάθλημα Λετονίας εκείνης της χρονιάς, στην κατηγορία R2, οδηγώντας ένα Citroen C2.
Την επόμενη χρονιά το 2016 ο Ροβάνπερα είναι κυρίαρχος.
Στα τρία πρώτα ράλι του Λετονικού πρωταθλήματος ο Κάλε, οδήγησε ένα τετρακίνητο Skoda Fabia S2000 300 ίππων. Ήταν ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο ράλι, κατηγορίας WRC2. Ο πρώτος αγώνας, στις 16–17 Ιανουαρίου, τέλειωσε με μια επική νίκη του νεαρού – ο δεύτερος στη γενική κατάταξη (Ραλφ Σίρμακις) ήταν 1λεπτό και 10 δευτερόλεπτα πίσω από τον Κάλε. Μάλιστα ο Ροβάνπερα κέρδισε και τις 5 ειδικές διαδρομές του αγώνα.
Το δεύτερο ράλι του πρωταθλήματος ήταν δραματικό. Ο Ροβάνπερα κέρδισε, αν και στη δεύτερη ειδική διαδρομή είχε πρόβλημα με την υδραυλική υποβοήθηση στο τιμόνι του και έχασε πάνω από ένα λεπτό. Τελικά ο νεαρός κατάφερε να κερδίσει το ράλι με διαφορά 20,4 δευτερολέπτων από τον δεύτερο Ρέιμοντς Κίσιελς. Μάλιστα ο Κάλε κέρδισε εννέα από τις δέκα ειδικές διαδρομές του αγώνα.
Ο Κάλε Ροβάνπερα κατά τη διάρκεια του πρωταθλήματος έπρεπε να οδηγήσει ένα Škoda Fabia R5. Κανένα πρόβλημα για τον νεαρό. Κατέλαβε τη δεύτερη θέση στο Ράλι Ζεμαίτιγια στη Λετονία τον Ιούνιο και κέρδισε το ράλι του Ταλίν στην Εσθονία τον Αύγουστο.
Ο Ροβάνπερα κατέκτησε το πρωτάθλημα και κατά τη διάρκειά του, κέρδισε τέσσερις φορές, τερμάτισε δεύτερος τρεις φορές και τερμάτισε εκτός του βάθρου μόνο μία φορά. Είναι ο νεότερος οδηγός ποτέ, σε ηλικία 16 ετών, που κέρδισε ένα εθνικό πρωτάθλημα ράλι ανοιχτής κατηγορίας σε οποιαδήποτε χώρα.
Το 2017 ο Κάλε Ροβάνπερα έκανε ντεμπούτο στο WRC, αφού, προηγούμενως, η φινλανδική ομοσπονδία του μηχανοκίνητου αθλητισμού του χορήγησε ειδική άδεια για να πάρει μέρος σε αγώνες ράλι στη Φινλανδία.
Το 2017 ο Ροβάνπερα συμμετείχε στα εθνικά πρωταθλήματα τριών χωρών: Λετονίας, Ιταλίας και Φινλανδίας. Στη Λετονία και τη Φινλανδία οδηγούσε το Skoda Fabia R5 της ομάδας του Τόνι Γκαρντεμάιστερ – επίσης παλιού οδηγού στο WRC- και στην Ιταλία ένα Peugeot 208 T16. Στη Λετονία κέρδισε δύο από τα πρώτα του, ράλι και ήταν δεύτερος στο τρίτο. Στην Ιταλία δεν είχε αξιοσημείωτη επιτυχία. Τον Ιούνιο του 2017, επέτρεψαν στον Ροβάνπερα να υποβάλει αίτηση για άδεια οδήγησης, αν και ήταν 17 ετών- το κανονικό απαιτούμενο ηλικιακό όρια για τη Φινλανδία είναι τα 18 έτη.
Τη Δευτέρα 2 Οκτωβρίου, μια ημέρα μετά τα 17α γενέθλιά του, ο Ροβάνπερα ολοκλήρωσε με επιτυχία την υποχρεωτική εξέταση οδήγησης, αφού είχε ολοκληρώσει προηγουμένως το θεωρητικό μέρος. Η κατοχή άδειας οδήγησης, αυτόματα του επέτρεψε να πάρει μέρος σε αγώνες του WRC.
Στις αρχές Οκτωβρίου ο Ροβάνπερα ήρθε δεύτερος στο Ράλι Λιέπαγια στη Λετονία, που ήταν αγώνας του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος ράλι.
Τον ίδιο μήνα ο Κάλε πήρε μέρος στον πρώτο του αγώνα στο WRC, το Ράλι Ουαλίας, οδηγώντας ένα M-Sport Ford Fiesta R5 . Στη συνέχεια έτρεξε στο ράλι Αυστραλίας και κέρδισε την κατηγορία WRC2, και ήταν δέκατος στη γενική κατάταξη του αγώνα. Με τη θέση αυτή έκανε ένα ακόμα ρεκόρ μιας και ήταν ο νεότερος οδηγός που βαθμολογήθηκε στο WRC.
To 2018 o Ροβάνπερα έγινε μέλος της ομάδας της Skoda Motorsport και αγωνίστηκε στο πρωτάθλημα WRC2. Eπίσης, πήρε, μέρος και στο Πρωτάθλημα Ασίας-Ειρηνικού.
Από το 2021 οδηγεί, πλέον, για την ομάδα της Toyota και γίνεται ο νεότερος οδηγός, που κέρδισε ποτέ σε αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι. Ο Κάλε κέρδισε τον πρώτο του αγώνα, το Ράλι Εσθονίας σε ηλικία 20 ετών και 289 ημερών. Αργότερα την ίδια χρονιά κέρδισε και τον εθνικό μας αγώνα, το Ράλι Ακρόπολις.
Το 2022 ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος του πρωταθλήματος. Έκανε επικές νίκες σε Σουηδία, Κροατία, Πορτογαλία, Σαφάρι και Νέα Ζηλανδία και στέφθηκε πανάξια παγκόσμιος πρωταθλητής, δυο αγώνες πριν το τέλος της χρονιάς.
Αυτός είναι ο Κάλε Ροβάνπερα, ο νεότερος παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι!