Ο επικεφαλής της ομάδας Toyota πιστεύει ότι το 2023 θα μπορούσε να είναι μια καθοριστική χρονιά για τον παγκόσμιο πρωταθλητή.
Ο Κάλε ξανάγραψε τα βιβλία ιστορίας του WRC στο ράλι της Νέας Ζηλανδίας, νωρίτερα, αυτό το μήνα.
Κάποιοι πρώην πρωταθλητές -όπως οι Μίκι Μπιαζιόν, Tόμι Μάκινεν, Σεμπαστιάν Λεμπ και Σεμπαστιάν Οζιέ- μπόρεσαν να επαναλάβουν τους παρθενικούς τους τίτλους και την επόμενη χρονιά. Όμως, άλλοι, όπως ο Κάρλος Σάινθ ή ο Μάρκους Γκρένχολμ, δεν μπόρεσαν να υπερασπιστούν με επιτυχία τα στέμματά τους την αμέσως επόμενη σεζόν.
Ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα, 18 φορές νικητής ράλι στο WRC, εκτιμά ότι οι πρώτοι αγώνες του πρωταθλήματος της επόμενης χρονιάς, θα μπορούσαν να είναι ο καθοριστικός παράγοντας για το εάν ο πρωταγωνιστής του, θα μπορέσει να κάνει το διπλό ή όχι.
«Θα έλεγα, πως τώρα ο Kάλε μπορεί να είναι αρκετά χαλαρός, τουλάχιστον μέχρι το τέλος αυτής της χρονιάς», είπε ο Λάτβαλα στο WRC.com.
«Αλλά νομίζω, ότι το πιο δύσκολο πράγμα είναι, αφού φτάσεις εκεί μια φορά και πετύχεις αυτό που ονειρευόσουν από παιδί, το να κάνεις και τον δεύτερο τίτλο στη σειρά. Αυτό μπορεί να είναι λίγο πιο δύσκολο, γιατί πρέπει να διατηρήσεις το κίνητρό σου.
Νομίζω ότι στην αρχή της νέας σεζόν, είναι πολύ σημαντικό να έχεις κίνητρο. Αυτή είναι η πρόκληση, που έχει να αντιμετωπίσει. Μετά την απόκτηση του πρώτου πρωταθλήματος, μπορεί να υπάρξει μια μικρή στιγμή, που θα χαλαρώσεις πάρα πολύ. Αλλά, αν θέλεις να το κερδίσεις ξανά, τότε πρέπει να συνεχίσεις να δουλεύεις».
Γεμάτος συμβουλές, αλλά και γεμάτος ανακούφιση, ο Λάτβαλα ένιωσε, ότι είχε σηκωθεί ένα βάρος από τους ώμους της πατρίδας του, της Φινλανδίας μετά την επιτυχία του Ροβάνπερα.
Μέχρι φέτος, δεν είχε υπάρξει Φινλανδός πρωταθλητής WRC από το 2002, όταν ο Γκρένχολμ με την ομάδα της Peugeot, έφερε το τρόπαιο στο Ελσίνκι.
«Είναι μεγάλη, μεγάλη ανακούφιση», είπε. «Θα ενισχύσει το ενδιαφέρον για τα ράλι ξανά [στη Φινλανδία] και θα βοηθήσει στο να μπουν περισσότεροι νέοι στο άθλημα.
Υπήρξε μια περίοδος, που νομίζω ότι ήμουν ο μόνος οδηγός στο WRC από τη Φινλανδία. Τουλάχιστον τώρα έχουμε ένα ζευγάρι και έχουμε μερικά ακόμη παιδιά, που έρχονται από την κατηγορία WRC2.»
Το Ράλι Καταλονίας της επόμενης εβδομάδας (20 – 23 Οκτωβρίου) είναι άλλη μια μεγάλη πρόκληση για την ομάδα. Ένα καλό αποτέλεσμα θα εξασφάλιζε στην Toyota, τον δεύτερο τίτλο κατασκευαστή της, εδώ και πολλά χρόνια.