Το νέο σύστημα βαθμολογίας για την κατηγορία Rally1, την top στο WRC, που εισήχθη για πρώτη φορά φέτος, έχει δεχθεί σκληρή κριτική από πολλούς οδηγούς.
Ο Γάλλος οδηγός Άντριεν Φορμό, ο ένας από τους δύο οδηγούς που θα οδηγήσει το Ford Puma Rally1 της M-Sport σε όλους τους αγώνες του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος, δεν απορρίπτει εντελώς την αλλαγή, αντίθετα, την επαινεί και δηλώνει ότι το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι θα είναι πιο ενδιαφέρον με το νέο σύστημα βαθμών.
WRC: Όσον αφορά τη μάχη του τίτλου, θα μπορούσε να είναι συναρπαστική σύμφωνα με τον Φορμό
Το προφανές πρόβλημα με το σύστημα είναι ότι ο οδηγός που τερμάτισε τέταρτος στο ράλι θα μπορούσε επίσης να πάρει περισσότερους βαθμούς από τον νικητή.
Αλλά από την άλλη, η κατάσταση ήταν παρόμοια και στο παλιό σύστημα, όπου, για παράδειγμα, ο τρίτος μπορούσε να πάρει περισσότερους βαθμούς από τον δεύτερο χάρη στην επιπλέον βαθμολογία της Power Stage.
Ο επίσημος νικητής του ράλι εξακολουθεί να είναι αυτός με τον καλύτερο συνολικό χρόνο στο τέλος του αγώνα την Κυριακή.
Όμως, η νίκη στο ράλι δεν έχει πλέον την ίδια αξία όπως παλιά.
Ο Φορμό αναρωτιέται εαν οι θέσεις στο βάθρο θα καθοριστούν με βάση τα αποτελέσματα του ράλι ή τους βαθμούς που θα συγκεντρωθούν».
Σύμφωνα με τον Γάλλο οδηγό, ωστόσο, ήταν απαραίτητο να γίνει μια αλλαγή στο σύστημα βαθμολογίας
« Η ημέρα του αγώνα της Κυριακής είχε χάσει το ενδιαφέρον, γιατί όλοι περίμεναν απλώς την Power Stage.
Τώρα είναι μια καθοριστική μέρα και οι βαθμοί είναι πολλοί σε σχέση με τα χιλιόμετρα που θα διανύσουμε» συμπλήρωσε ο Γάλλος οδηγός της M-Sport.
WRC: Ας θυμηθούμε το νέο σύστημα βαθμολογίας για τα Rally1 Cars
Για πρώτη φορά οι βαθμοί θα διανεμηθούν στο τέλος του σκέλους του Σαββάτου, στους δέκα πρώτους της γενικής κατάταξης μέχρι εκείνο το σημείο. Ο νικητής παίρνει 18 βαθμούς, ο δεύτερος 15, ο τρίτος 13, και από τον τέταρτο και μετά το σύστημα είναι 10-8-6-4-3-2-1.
Για να πάρει το πλήρωμα τους βαθμούς του Σαββάτου, θα πρέπει να ολοκληρώσει και τις Ειδικές Διαδρομές της Κυριακής. Δηλαδή να ολοκληρώσει όλα τα σκέλη του αγώνα.
Επιπλέον, θα δοθούν έξτρα βαθμοί στα επτά ταχύτερα πληρώματα των Ειδικών Διαδρομών της Κυριακής.
Βαθμοί 7 για τον ταχύτερο της Κυριακής και 1 βαθμός για τον έβδομο.
Δεν τελείωσε όμως η πρόσθεση.
Επιπλέον βαθμοί εξακολουθούν να απονέμονται για την Power Stage, χρησιμοποιώντας το ίδιο σύστημα με τα προηγούμενα χρόνια.
Ως εκ τούτου, η μέγιστη βαθμολογία για το Σαββατοκύριακο θα παραμείνει στους 30 βαθμούς συνολικά αλλά ο τύπος υπολογισμού έχει τώρα ακόμη περισσότερες μεταβλητές.
Όμως εδώ είναι η μεγάλη διαφορά.
Εάν ένα πλήρωμα αποσυρθεί από τον αγώνα της Κυριακής, αυτομάτως χάνει όλους τους βαθμούς από τον αγώνα του Σαββάτου, οι οποίοι πηγαίνουν στο πλήρωμα που ακολουθούσε (στο τέλος του σκέλους του Σαββάτου).
Τα κομπιουτεράκια των ομάδων θα πάρουν φωτιά από τους υπολογισμούς.
Το νέο σύστημα βαθμολογίας θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά στο ράλι Μόντε Κάρλο, 25-28 Ιανουαρίου.
Τότε και μόνο τότε θα δούμε εάν και πώς θα λειτουργήσει το νέο σύστημα που εισήχθη για να προσθέσει ενδιαφέρον στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι.