Στο WRC της Εσθονίας ο συνδυσμός Ροβάνπερα-Χάλτουνεν-Toyota Yaris Rally1 ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος.
Η επίδοση του παγκόσμιου πρωταθλητή του 2022, θύμισε τον καλό πολύ γρήγορο Κάλε από τα παλιά.
Ο Φινλανδός σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, δεν άφησε περιθώριο σε κανέναν, από τους αντιπάλους του ή τους team mate του, να τον αμφισβητήσει.
WRC: Πετούσε στο WRC της Εσθονίας ο Ροβάνπερα
Με απόλυτη εμπιστοσύνη στο αναβαθμισμένο Yaris Rally1, πετούσε στην κυριολεξία πάνω από τα άλματα του δρόμου, κάνοντας τον αγώνα να δείχνει εύκολος.
Πράγματι, για τον ίδιο ήταν. Αγαπά ιδιαίτερα τους εσθονικούς δρόμους όπως εξάλλου είχε δηλώσει.
Ήταν μια πανάξια νίκη του Ροβάνπερα, που έδειχνε να οδηγεί, δίχως αύριο, κυρίως όμως, δίχως αντίπαλο.
Ο οδηγός της Toyota κέρδισε 13 (από τις 21 συνολικά) συνεχόμενες ειδικές διαδρομές και την powerstage με τους έξτρα βαθμούς, για να τερματίσει τελικά +52.7 δευτερόλεπτα μπροστά από τον ανήμπορο να αντιδράσει Νεβίλ και το Hyundai i20 Rally1.
«Kερδίσαμε σήμερα τις τρεις πρωινές ειδικές και την Powerstage. Οδηγήσαμε καθαρά και άνετα και αυτό φαίνεται, πως αρέσει στο …..χρονόμετρο» δήλωσε ο Ροβάνπερα.
Πιο πίσω στη δεύτερη θέση και 5ος στην power stage ήταν ο Νεβίλ.
Η αλήθεια είναι, πως ο Βέλγος ποτέ δεν πλησίασε σε ρυθμό του Κάλε, ακόμα και όταν αυτός «καθάριζε» το δρόμο και καθυστερούσε.
Από την πρώτη μέρα, που τέθηκε επικεφαλής ο Φινλανδός, ο Νεβίλ έχανε διαρκώς έδαφος. Από τη μια είχε κλαταρισμένο ελαστικό, που του κόστισε περίπου 10 δευτερόλεπτα, κυρίως όμως, δεν είχε εμπιστοσύνη στο αυτοκίνητο και έχανε, όπως είπε, από εδώ και από εκεί χρόνο. Ωστόσο, ότι και να έκανε ο Νεβίλ, ο Ροβάνπερα ήταν σε άλλο επίπεδο.
Τρίτος ήταν ο Λάπι, που έδωσε μάχες να κρατήσει τον Έβανς πίσω του και τα κατάφερε.
Μάλιστα ο Φινλανδός ήταν τρίτος και στην power stage και καρπώθηκε τους έξτρα βαθμούς. Εκεί τον κέρδισε ο Έβανς, όμως ο Ουαλός έδειξε να είναι εκτός ρυθμού συγκρινόμενος και με τον teamate του, που κέρδισε με άνεση τον αγώνα.
Στην 5η θέση ήταν ο νεοφώτιστος της Hyundai, ο Τέεμου Σούνινεν.
Ο Φινλανδός ήταν συγκρατημένος, μακριά από τον ανταγωνισμό των πρώτων, όμως ήταν σταθερά 5ος, κρατώντας μακριά τους, Κατσούτα και Λουμπέ.
Επόμενος αγώνας, για τον Τέεμου είναι το ράλι της πατρίδας του, όπου θα περιμένουμε να δούμε «άλλα κόλπα» από αυτόν.
Στην 6η θέση, μόλις 3/10 μπροστά από τον Κατσούτα, ήταν ο Λουμπέ με το Puma Rally1.
Ο Κορσικανός κράτησε τη θέση του με νύχια και με δόντια, παρά τη λυσσαλέα επίθεση του Ιάπωνα. Πίσω στην 8η θέση μετά την ταλαιπωρία από την ποινή των 5 λεπτών, που δέχθηκε -άλλαξε κινητήρα στο Puma Ραλλυ1- ήταν ο Τάνακ.
O Eσθονός την πρώτη μέρα οδηγούσε χωρίς αύριο. Κέρδιζε Ειδικές Διαδρομές και κατάφερε να μπει στη βαθμολογούμενη ζώνη.
Στην power stage ήταν 4ος μαζεύοντας και από εκεί έξτρα βαθμούς. Με άλλα λόγια ο Εσθονός έκανε ότι περνούσε από το χέρι του, στον αγώνα της πατρίδας του.
Πρώτος και νικητής στην WRC2 ήταν ο Αντρέας Μίκελσεν με το Skoda Fabia RS Rally 2.
Ο Νορβηγός οδήγησε αλάνθαστα και δίκαια κέρδισε την απαιτητική κατηγορία. Δεύτερος, κλείνοντας την πρώτη δεκάδα της γενικής κατάταξης, ήταν ο Παγιάρι πιστοποιώντας το ταλέντο του.
Την τριάδα στην WRC2 έκλεισε ο Λίντχολμ με το Hyundai i20 Rally2.
Επόμενος αγώνας το Ράλι Φινλανδίας (3-6 Αυγούστου) και μετά ο εθνικός μας αγώνας.
Κλείστε ξενοδοχεία από τώρα και δείτε στο χάρτη ποιες Eιδικές Διαδρομές θα παρακολουθήσετε.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ POWERSTAGE
1.Ροβάνπερα 9:14.9
2 Έβανς +2.0
3 Λάπι +3.9
4 Τάνακ +4.5
5 Νεβίλ +6.1
ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΡΑΛΙ ΕΣΘΟΝΙΑΣ
1 Ροβάνπερα-Χάλτουνεν Yaris Rally1 2:36:03.1
2 Νεβίλ-Γουίταγκε i20 Rally1 +52.7
3 Λάπι-Φερμ i20 Rally1 +6.8 +59.5
4 Έβανς-Μάρτιν Yaris Rally1 +7.3 +1:06.8
5 Σούνινεν-Μάρκουλα i20 Rally1 +1:14.3 +2:21.1
6 Λουμπέ-Γκιλσούλ Puma Rally1 +48.8 +3:09.9
7 Κατσούτα-Τζόνστον GR Yaris Rally1 +0.3 +3:10.2
8 Τάνακ-Γιαρβέογια Puma Rally1 +3:15.4 +6:25.6
9 Μίκελσεν-Έρικσεν Fabia RS WRC2 +3:28.5 +9:54.1
10 Παγιάρι-Μάλκονεν Fabia RS WRC2 +9.7 +10:03.8