Το Ράλι Εσθονίας θεωρείται ένας από τους γρηγορότερους του WRC, για να μη πούμε ο γρηγορότερος αγώνας της χρονιάς.
Ο φετινός αγώνας περιλαμβάνει 21 Eιδικές Διαδρομές 300,42 χλμ. σε χωμάτινη επιφάνεια . Έχει αποδειχθεί για την ομάδα της Hyundai ένας αρκετά πετυχημένος αγώνας.
Η ομάδα εκεί, έχει καταφέρει να σημειώσει, μία νίκη, πέντε βάθρα, 22 νίκες σε Ειδικές Διαδρομές και σε δέκα από αυτές έχει κάνει το 1-2, στις τρεις τελευταίες συμμετοχές της.
WRC: Ο Λάπι με τον Φερμ δεν έχουν κερδίσει στην Εσθονία, λέτε φέτος
Το ράλι Εσθονίας μπήκε σχετικά πρόσφατα στο παγκόσμιο ημερολόγιο του WRC, φέτος η 13 διοργάνωση, και οι Ειδικές Διαδρομές της Εσθονίας παρουσιάζουν μια εντυπωσιακή αντίθεση με εκείνες των τελευταίων χωμάτινων αγώνων της Ευρώπης σε Πορτογαλία και Σαρδηνία με σαφώς πιο σκληρές Ειδικές Διαδρομές.
Οι Ειδικές Διαδρομές στην Εσθονία, διαθέτουν λόφους, κορυφές, χασίματα και άλματα παρόμοια με αυτά του Ράλι Φινλανδίας.
Αυτά τα χαρακτηριστικά μέρη του δρόμου, είναι συνδυασμένα με τεχνικά κομμάτια στα στενά δασικά περάσματα της χώρας και αποτελούν ένα συναρπαστικό αγώνα, τόσο για τους οδηγούς όσο και για τους θεατές.
Σύμφωνα με τον Φερμ, συνοδηγό του Λάπι στην ομάδα της Hyundai Motorsport, το ράλι Εσθονίας αποτελεί μικρότερη πρόκληση για τους συνοδηγούς από τους προηγούμενους δύο αγώνες – Σαρδηνία και Πορτογαλία.
«Το ράλι Εσθονίας δεν είναι πολύ δύσκολο ράλι, ειδικά αν προέρχεσαι από τη Φινλανδία, όπου έχεις συνηθίσει σε κορυφές, χασίματα και άλματα» είπε ο Φερμ.
«Από την οπτική γωνία του συνοδηγού, υπάρχουν μεγάλες ευθείες με μερικά τμήματα, που είναι πιο πολύπλοκα, όπου έρχεται η μία στροφή μετά την άλλη.
Οι φαρδιοί δρόμοι είναι αρκετά απλοί, συγκριτικά με τη Σαρδηνία και την Πορτογαλία. Για εμάς, η πρόκληση στην Εσθονία είναι, να βρούμε πού μπορούμε να κόψουμε ή να ανοιχτούμε στο δρόμο και αυτό βασικά θα κάνουν οι συνοδηγοί και οι οδηγοί κατά τη διάρκεια των αναγνωρίσεων. Θα βρουν τις «μπούκες» τα «κοψίματα» των δρόμων δηλαδή.
Οι κύριες διαφορές μεταξύ της Εσθονίας και άλλων ράλι είναι, ότι έχει πολύ υψηλές ταχύτητες με άλματα. Η επιφάνεια εδώ είναι αρκετά δύσκολη.
Η άμμος, σε περίπτωση που βρέχει, δεν απορροφά τόσο πολύ το νερό, έτσι πέρυσι πλημμύρισε η Power Stage.
Είναι παρόμοιο το έδαφος με αυτό της πατρίδας μου, Φινλανδία, αν και είναι λίγο πιο αμμώδες σε σύγκριση με αυτό της Φινλανδίας».
Εύκολο το βλέπει ο Φερμ, που κατάγεται από τη χώρα των 1000Λιμνών.
Τι πιστεύει, όμως και ο διευθυντής της ομάδας ο Σιρίλ Αμπιτεμπούλ που προέρχεται από την F1.
Στόχος το βάθρο στην Εσθονία για τη Hyundai
«Το ράλι Εσθονίας μας έχει δώσει κατά το παρελθόν, καλά αποτελέσματα, συμπεριλαμβανομένης μιας νίκης εδώ το 2020.
Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε στενά, ως ομάδα για να αναπτύξουμε τις επιδόσεις του Hyundai i20 Rally1 και να μεγιστοποιήσουμε τη συγκέντρωση βαθμών, σε κάθε ράλι για την υπόλοιπη σεζόν. Μετά το Σαββατοκύριακο, που είχαμε στην Κένυα, ελπίζουμε, ότι η Εσθονία θα μας επιτρέψει να επιστρέψουμε στον ανταγωνισμό και να μπορέσουμε να φύγουμε από το ράλι με παρουσία στο βάθρο».
Ο αγώνας στην Εσθονία ξεκινά με, το shakedown το πρωί της Πέμπτης 20 Ιουλίου, ενώ θα γίνει η επίσημη έναρξη του, το απόγευμα της ίδιας μέρας με την υπερειδική διαδρομή Tartu μήκους 3,35 χλμ.
Η Παρασκευή 21 Ιουλίου είναι η μεγαλύτερη ημέρα της διοργάνωσης με συνολική απόσταση 133,38 χλμ. και 7 ειδικές διαδρομές.
Είναι ακριβώς το ίδιο σκέλος με αυτό της περασμένης χρονιάς.
Το σκέλος του Σαββάτου 22 Ιουλίου περιλαμβάνει συνολικά 102,61 χλμ. και περιλαμβάνει 9 ακόμη ειδικές διαδρομές.
Η Κυριακή σηματοδοτεί τη συντομότερη ημέρα της διοργάνωσης, με 5 Ειδικές Διαδρομές με μόλις 61,08 χλμ.