Ράλι Εσθονίας και ο αγώνας που προσμετρά στο WRC βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.
Οι Ροβάνπερα-Χάλτουνεν σε επίθεση διαρκείας με το Toyota Yaris Rally1 πέρασαν πρώτοι στο τέλος του 1ου σκέλους.
Ο Kάλε Ροβάνπερα βρέθηκε στην κορυφή της γενικής κατάταξης του Ράλι Εσθονίας, μετά από μια συναρπαστική μάχη με τον Tιερί Νεβίλ και το Hyundai i20 Rally1.
Μόλις 3 δευτερόλεπτα χωρίζουν τους δυο μονομάχους, μετά από 133,38 χλμ. που ήταν το μήκος των 7 Ειδικών Διαδρομών.
Η μάχη μεταξύ των δύο στους γρήγορους δρόμους της Εσθονίας, έκαναν τους θεατές να κρατούν την ανάσα τους.
Ο Νεβίλ στις πρωινές Ειδικές Διαδρομές ήταν άνετα μπροστά, παρά το γεγονός ότι ταχύτερος όλων ήταν ο Τάνακ.
Ο εθνικός ήρωας της Εσθονίας, μετά την ποινή των 5 λεπτών, που δέχθηκε χθες μετά στο Shakedown, όταν η ομάδα του αναγκάστηκε να αλλάξει τον κινητήρα στο Puma Rally1, για να μπορέσει σήμερα να τρέξει, πετούσε στις Ειδικές Διαδρομές. Οδηγεί όσο το δυνατόν πιο γρήγορα με στόχο να μπει στη βαθμολογούμενη δεκάδα να μη πούμε πεντάδα. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην 11η θέση.
Έχει κερδίσει σήμερα, πάνω από 20 θέσεις στη γενική κατάταξη.
Ο Νεβίλ επομένως, μπορεί να ήταν πρώτος στη γενική κατάταξη το πρωί αλλά, Ειδική Διαδρομή δεν έχει ακόμα κερδίσει.
Τις Ειδικές Διαδρομές τις έχουν κερδίσει ο Οτ Τάνακ και ο Κάλε Ροβάνπερα.
Ωστόσο ο Νεβίλ το πρωί, είχε καταφέρει να είναι μπροστά στη γενική και κυρίως μπροστά από τον Κάλε Ροβάνπερα. Μάλιστα μετά από τις τρεις πρώτες πρωινές Ειδικές Διαδρομές ο Βέλγος ήταν 6,8 δευτ. μπροστά από τον Φινλανδό.
Στις επαναλαμβανόμενες πρωινές Ειδικές Διαδρομές ήταν, που ο Κάλε Ροβάνπερα εξαπέλυσε επίθεση και πήρε τελικά τα ηνία του αγώνα, τερματίζοντας πρώτος το σκέλος με 3 δευτ. διαφορά από τον Νεβίλ.
WRC: Τι δήλωσε ο Ροβάνπερα μετά το 1ο σκέλος στην Εσθονία
«Δεν ήταν τόσο άσχημη μέρα συνολικά», είπε ο Ροβάνπερα, που νοιώθει την Εσθονία σαν το σπίτι του, καθώς έχει κερδίσει εδώ και τις δυο προηγούμενες χρονιές. «Είμαι λίγο απογοητευμένος, που έχασα λίγο χρόνο, όταν υπερέβαλα σε μια στροφή και βγήκα από την αγωνιστική μου γραμμή (στην τελευταία Ειδική Διαδρομή), αλλά ήταν μικρό το κακό. Προσπάθησα να πιέσω λίγο, αλλά η σειρά εκκίνησης δεν μου έδινε αυτό το περιθώριο (ξεκινά πρώτος). Δεν είναι τόσο εύκολο».
Στην τρίτη θέση ήταν ο Λάπι με το άλλο Hyundai i20 Rally2.
Μια θέση, που δεν την κατέκτησε εύκολα ο Φινλανδός. Στη δεύτερη Eιδική Διαδρομή του αγώνα σε ένα άλμα «πήδηξε πολύ μακριά», με αποτέλεσμα η υβριδική μονάδα του αυτοκινήτου να σταματήσει να λειτουργεί.
Έγιναν επισκευές στο σέρβις και ο Λάπι αντεπιτέθηκε για να κερδίσει την τρίτη θέση στη γενική, ξεπερνώντας τον Έλφιν Έβανς στην προτελευταία Ειδική Διαδρομή του 1ου σκέλους με το άλλο Toyota Yaris Rally1.
Πολύ καλό ντεμπούτο με τη μεγάλη ομάδα κάνει ο Τέεμου Σούνινεν, αφού ολοκλήρωσε με επιτυχία την πρώτη του μέρα πίσω από το τιμόνι του Hyundai i20 Rally1.
Ο Φινλανδός είχε λόγο να χαμογελά ως 5ος γενικής. Μάλιστα, όπως είπε, έμεινε άφωνος από την ωμή ταχύτητα του αυτοκινήτου. Ο 29χρονος έχει ένα αξιοπρεπή ρυθμό μέχρι τώρα και είναι 16,9 δευτερόλεπτα πίσω από τον Έβανς.
Στην 6η θέση βρίσκεται Πιερ Λουί Λουμπέ με το 2ο Ford Puma Rally1, ο οποίος έγραψε τον τρίτο χρόνο γενικής σε μια από τις Ειδικές Διαδρομές.
Ο Τακαμότο Κατσούτα βρίσκεται 16,7 δευτ. πίσω από το Λουμπέ στην έβδομη θέση της γενικής.
Πίσω του, ήταν ο επικεφαλής της WRC2, Aντρέας Μίκελσεν, με τους Γκρίνσμιθ και Πάγιαρι να κλείνουν τη δεκάδα, όλοι με Skoda Fabia RS Rally2.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ
1 Ροβάνπερα-Χάλτουνεν Yaris Rally1 1:12:22.2
2 Νεβίλ-Γουίταγκε i20 N Rally1 +3.0 +3.0
3 Λάπι-Φερμ i20 Rally1 +9.2 +12.2
4 Έβανς-Μάρτιν Yaris Rally1 +1.9 +14.1
5 Σούνινεν-Μάρκουλα i20 Rally1 +19.7 +33.8
6 Λουμπέ-Γκιλσούλ Puma Rally1 +15.0 +48.8
7 Κατσούτα-Τζόνστον Yaris Rally1 +14.8 +1:03.6
8 Μίκελσεν-Έρικσεν Fabia RS WRC2 +3:03.8 +4:07.4
9 Γκρίνσμιθ-Άντερσον Fabia RS WRC2 +6.7 +4:14.1
10 Πάγιαρι-Μάλκονεν Fabia RS WRC2 +10.9 +4:25.0