Ο πιο γρήγορος και απαιτητικός αγώνας του WRC διεξάγεται 3-6 Αυγούστου στη Φινλανδία.
Η φύση του αγώνα με τις υψηλές ταχύτητες και τα συνεχόμενα άλματα, είναι πονοκέφαλος κυρίως για τους συνοδηγούς.
Σε ένα άλμα να χαθούν, δύσκολα βρίσκουν, ξανά ρυθμό μέχρι το τέλος της Ειδικής Διαδρομής.
Το ράλι Φινλανδίας απαιτεί ακρίβεια τόσο από τον οδηγό όσο και από τον συνοδηγό, όπως μας λέει ο τοπικός Φινλανδός συνοδηγός του Σούνινεν, Μίκο Mάρκουλα.
«Η πιο προκλητική πτυχή του ράλι Φινλανδίας είναι να σημειώνεις στις αναγνωρίσεις τον ρυθμό και να μπαίνεις στον σωστό ρυθμό, όταν τα διαβάζεις. Οι δρόμοι είναι υψηλής ταχύτητας με πολλές κορυφές, χασίματα και άλματα, που κάνουν και τις επόμενες στροφές τυφλές.
Τόσο οι οδηγοί όσο και εμείς οι συνοδηγοί πρέπει να προλάβουμε αυτές τις συνθήκες. Για να διασφαλιστεί, ότι ο ρυθμός θα είναι τέλειος, οι οδηγοί πρέπει να έχουν ακριβή εικόνα της βέλτιστης αγωνιστικής γραμμής. Τότε πρέπει να τοποθετήσουμε σωστά τα χασίματα, τις κορυφές και τα άλματα σε σχέση με την προηγούμενη, την τρέχουσα ή την επόμενη στροφή. Όταν το πετυχαίνεις αυτό, ο ρυθμός οδήγησης είναι πολύ καλύτερος. Φέτος, έχουμε νέες Ειδικές Διαδρομές, αλλά και παλιά τμήματα στο πρόγραμμα του αγώνα σε σχέση με πέρυσι.
Φυσικά, αυτό σημαίνει περισσότερη δουλειά, όσον αφορά την προετοιμασία μας, αλλά με την ταχύτητα αυτών των τωρινών αυτοκινήτων Rally1, έχουμε επιπλέον ενθουσιασμό για να αντιμετωπίσουμε τις νέες ειδικές διαδρομές.
Φέτος έχουμε δρόμους, που κανένας από τους σημερινούς οδηγούς δεν έχει οδηγήσει. Θα είναι εντελώς άγνωστοι για όλους και θα έχει ενδιαφέρον να δούμε, ποιος τελικά είναι καλύτερα προετοιμασμένος. Τα πάντα στο Ράλι Φινλανδίας πρέπει να είναι on time».
To ράλι Φινλανδίας αποτελείται από 22 Ειδικές Διαδρομές, 320,56 χλμ.
Η διοργάνωση θεωρείται για την ομάδα της Hyundai Motorsport, μια από τις πιο απαιτητικές στο παγκόσμιο καλεντάρι. Η ομάδα κατέκτησε τα πρώτα της βάθρα στη διοργάνωση το 2021, όταν ο Oτ Τάνακ και ο αείμνηστος Κρεγκ Μπριν κατέκτησαν τη δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα.
Την επόμενη χρονιά ο Tάνακ κέρδισε τον αγώνα, πίσω από το τιμόνι του Hyundai i20 Rally1. Αυτά τα αποτελέσματα, σε συνδυασμό με την πρόσφατη επιτυχία στο χώμα, κάνουν την ομάδα να πιστεύει, ότι μπορεί για άλλη μια φορά να διεκδικήσει το βάθρο.
Το αγωνιστικό Σαββατοκύριακο με μια ματιά.
Μετά το shakedown το πρωί της Πέμπτης 3 Σεπτεμβρίου, το ράλι Φινλανδίας ξεκινάει με την αγαπημένη των οπαδών Υπερειδική των 3,48 χλμ. Harju 1.
Την Παρασκευή 4 Σεπτεμβρίου ο αγώνας περιλαμβάνει 9 Ειδικές Διαδρομές 104,76 χλμ.
Το Σάββατο 5 Σεπτεμβρίου ο αγώνας περιλαμβάνει τις λιγότερες Ειδικές Διαδρομές, 8 τον αριθμό, αλλά και τη μεγαλύτερη σε χλμ. με 160,68 χλμ.
Η Κυριακή, 6 Σεπτεμβρίου, τελευταία μέρα του αγώνα, έχει 4 Ειδικές Διαδρομές συνολικού μήκους 51,64 χλμ. με την power-stage 9.26 χλμ.