Ο Έβανς οδηγώντας αλάνθαστα στο WRC της Φινλανδίας το Toyota Yaris Rally1 είναι ο μεγάλος νικητής
Μετά την εγκατάλειψη του Κάλε Ροβάνπερα ο Έβανς το μόνο, που είχε να κάνει ήταν να μείνει στο δρόμο, μέχρι να δει τη ράμπα του τερματισμού.
Και ο Ουαλός το έκανε. Έτσι ο Έλφιν Έβανς ήπιε από τη σαμπάνια της νίκης
WRC: Μείωσε τη διαφορά ο Έβανς από τον Ροβάνπερα.
Ο Έλφιν Έβανς εξασφάλισε την έβδομη νίκη του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και τη δεύτερη του 2023 (έχει κερδίσει και τον αγώνα στην Κροατία), κάνοντας και τον ταχύτερο χρόνο στην Powerstage.
Με την πρωτιά στην τελευταία Ειδική Διαδρομή μάζεψε, άλλους 5 έξτρα βαθμούς και έφτασε τους 30 συνολικά.
Αυτό σημαίνει, πως μείωσε τη διαφορά του από τον Κάλε Ροβάνπερα στη γενική κατάταξη του πρωταθλήματος στους 25 βαθμούς από τους 55, που ήταν πριν τον φινλανδικό αγώνα.
Ο Ουαλός της Toyota είχε τεθεί επικεφαλής στο ράλι από το 8η ΕΔ την Παρασκευή, όταν ο team mate του Κάλε Ροβάνπερα εγκατέλειψε.
Την επόμενη μέρα, το Σάββατο, ο Έβανς σημείωσε μια σειρά από επτά νίκες στις Ειδικές Διαδρομές του σκέλους, δημιουργώντας έτσι προβάδισμα πάνω από μισό λεπτό, έναντι του Tιερί Νεβίλ οδηγού της Hyundai.
Το πρωί της Κυριακής δεν άλλαξε τίποτα, με τον Έβανς να κερδίζει τις δύο από τις συνολικά τρεις Ειδικές Διαδρομές του σκέλους και να αυξάνει τη διαφορά του, από τον Νεβίλ στα 38 δευτερόλεπτα. Ο Έβανς ήξερε, ότι μπαίνοντας στην powerstage έπρεπε να πάρει τους έξτρα πέντε βαθμούς κερδίζοντας την Ειδική Διαδρομή. Αυτό, αμέσως θα τον έφερνε σε απόσταση 25 βαθμών, από τον επικεφαλής του πρωταθλήματος Κάλε Ροβάνπερα. Όπερ και εγένετο.
Τιτανομαχία για μια θέση στο βάθρο
Οδηγώντας απίστευτα γρήγορα και κυρίως αλάνθαστα ο Έβανς τα κατάφερε μα κερδίσει και την powerstage του αγώνα, κατά 9/10 από τον Nεβίλ.
Ραντεβού στο EKO Ράλλυ Ακρόπολις
Αξιοσημείωτο είναι, πως και ο Νεβίλ μάζεψε πολύτιμους βαθμούς για τη συνέχεια του πρωταθλήματος και θα έρθει στην Ελλάδα – τον επόμενο γύρο του WRC- με μια διαφορά 36 βαθμών, από τον πρωτοπόρο Ροβάνπερα.
Ενώ, η νίκη του Έβανς ήταν εξασφαλισμένη, πριν καν ξεκινήσει η μέρα, υπήρξε μεγάλη μάχη για την τρίτη θέση μεταξύ του Tακαμότο Κατσούτα της Toyota και του Tέεμου Σούνινεν της Hyundai.
Ο Κατσούτα ξεκίνησε την Κυριακή το πρωί, με πλεονέκτημα 6,4 δευτερολέπτων, και αυτό είχε μειωθεί μόνο κατά ένα δέκατο του δευτερολέπτου, μέχρι να φτάσει στην powerstage.
Στην τελευταία Ειδική Διαδρομή ήταν μόλις δύο δευτερόλεπτα πιο αργός, από τον Σούνινεν, που σημαίνει ότι εξασφάλισε κατά 4,3 δευτερόλεπτα το βάθρο, του φινλανδικού αγώνα.
Κι ο Σούνινεν όμως, τα πήγε περίφημα, μόλις στη δεύτερη συμμετοχή του με αυτοκίνητο Rally1 φέτος.
Στην 5η θέση ο αγωνιστικός διευθυντής της Toyota, Γιάρι Μάτι Λάτβαλα, ο οποίος συνήθως παρακολουθεί τον αγώνα από το το σέρβις παρκ, ως επικεφαλής της ομάδας της Toyota και όχι ως οδηγός της.
Σημάδεψε την επιστροφή του στο WRC, με την πέμπτη θέση και τους πρώτους του βαθμούς. Τελευταία φορά, που βαθμολογήθηκε στο WRC ήταν στο Ράλι Ισπανίας του 2019.
«Ήταν καταπληκτική διασκέδαση», είπε, αφού τελείωσε την powerstage και ευχαρίστησε την Toyota για την ευκαιρία να οδηγήσει στον αγώνα της πατρίδας του. «Πραγματικά ήταν τέλεια η οδηγηση στην power-stage, χωρίς κανένα λάθος».
Ο Χάνινεν που καθόταν δίπλα από τον Λάτβαλα σε αυτόν τον αγώνα, είναι ο ίδιος καταξιωμένος οδηγός και μάλιστα είναι ο δοκιμαστής της ομάδας και συμβάλλει στην εξέλιξη του αυτοκινήτου τους, έγινε ένας από τους λίγους ανθρώπους, που κέρδισαν βαθμούς στο WRC, τόσο ως οδηγός όσο και ως συνοδηγός.
Στην έκτη θέση της γενικής κατάταξης και πρώτος από τους οδηγούς, που συμμετείχαν με αυτοκίνητα Rally2, ήταν ο Όλιβερ Σόλμπεργκ.
Ο Νορβηγός δεν είχε επιλέξει το ράλι Φινλανδίας για να μαζέψει βαθμούς στο πρωτάθλημα WRC2, οπότε και δεν βαθμολογήθηκε.
Έτσι, στο WRC2 τους βαθμούς της πρώτης θέση πήρε ο τοπικός ήρωας Σάμι Παγιάρι με Skoda.
Οι Αντριέν Φορμό, Νικολάι Γκριάζιν και ο Αντρέας Μίκελσεν συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα της γενικής κατάταξης του αγώνα.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ POWERSTAGE
1 Έβανς 4:45.1
2 Νεβίλ +0.8
3 Σούνινεν +2.2
4 Κατσούτα +4.2
5 Λάτβαλα +8.5
ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
1 Έβανς-Μάρτιν Yaris Rally1 2:33:11.3
2 Νεβίλ-Γουίταγκε i20 Rally1 +39.1
3 Κατσούτα-Τζόνστον Yaris Rally1 +57.6 +1:36.7
4 Σούνινεν-Μάρκουλα i20 Rally1 +4.3 +1:41.0
5 Λάτβαλα-Χάνινεν Yaris Rally1 +2:28.4 +4:09.4
6 Σόλμπεργκ-Έντμοντσον Skoda Fabia +5:24.2 +9:33.6
7 Πγιάρι-Μάλκονεν Skoda Fabia WRC2 +30.1 +10:03.7
8 Φορμό-Κορία Fiesta Mk II WRC2 +33.8 +10:37.5
9 Γκριαζίν-Αλεξάντροφ Skoda Fabia WRC2 +34.0 +11:11.5
10 Μίκελσεν-Έρικσεν Skoda Fabia WRC2 +23.7 +11:35.2