Όταν στο τέλος του πρώτου σκέλους του ράλι Φινλανδίας, 9ος γύρος του WRC, στις τρεις πρώτες θέσεις είναι τρία Toyota Yaris Rally1, με Ροβάνπερα-Χάλτουνεν, Έβανς-Μάρτιν και Οζιέ-Λανταί, και το πρώτο και μοναδικό Hyundai i20 Rally1 στον αγώνα είναι αυτό των Νεβίλ-Βιτάγκε στην 4η θέση με διαφορά 25.5 δευτ. για ποια νίκη και ποιο πρωτάθλημα για τους Κορεάτες «μιλάμε».
Βέβαια ο αγώνας έχει πάρα πολύ δρόμο, οι συνθήκες και η συνεχής βροχή έχουν μετατρέψει το οδόστρωμα σε πολύ γλιστερή επιφάνεια, αλλά τα Toyota boys δεν δείχνουν να προβληματίζονται. Απεναντίας τα Hyundai boys περνούν πολύ δύσκολα.
Εκτός από το τρομακτικό ατύχημα των Τάνακ-Γιαρβέογια, στην 3η Ειδική Διαδρομή που με ελικόπτερο διακομίσθηκαν στο νοσοκομείο, ήρθε και η εγκατάλειψη των Λάπι-Φερμ όταν στην 6η Ειδική διαδρομή σε αριστερή στροφή, γλίστρησαν χτύπησαν πίσω δεξιά και έχασαν τον έναν τροχό στο i20 Rally 1 και εγκατέλειψαν, αφήνοντας έτσι «ανυπεράσπιστους» τους Νεβίλ-Βιτάγκε να «παλέψουν» με τα «θηρία» (Toyota) με τους Ιάπωνες να βλέπουν τους Παγιάρι-Μάλκονεν, στην πρώτη τους επαφή με το Yaris Rally1 να γράφουν τον ταχύτερο χρόνο στην 9η Ειδική Διαδρομή (7.76 χλμ.).
WRC: Το χαρακίρι πάντως θα το κάνουν οι Κορεάτες και όχι οι Ιάπωνες, καθώς δύσκολα θα χάσουν τη νίκη.
Μια νίκη που τη θέλουν πάρα πολύ. To δούλεψαν στα οβάλ γραφεία και η συμμετοχή των 5 Yaris Rally1, υπογραμμίζει με τον καλύτερο τρόπο το πόσο πολύ θέλουν να φύγουν με τα κύπελλα της νίκης από τη Φινλανδία, έχοντας για στόχο το νταμπλ και φέτος.
Από την άλλη η Hyundai, σε μια πολύ κομβική χρονιά (πολλές οι φήμες ότι καλοβλέπει το WEC) αλλά πολύ περισσότερο σε έναν αγώνα, όπως αυτό στη Φινλανδία, «άνοιξε» την πόρτα στους Ιάπωνες, με τα 3 μόνο i20 Rally1, απέναντι στα 5 Yaris Rally1 σαν να τους έλεγε, «περάστε» για τη νίκη…
Αυτοκτονία λοιπόν για τη Hyundai Motorsport; Το αποτέλεσμα θα το δείξει.
Είπαμε στις πιο πάνω γραμμές ότι ο αγώνας έχει πολύ δρόμο ακόμα, και το Σάββατο, έχουμε την πρώτη βαθμολογία για τους 10 πρώτους.
Και στο 2ο σκέλος ο αγώνας περιλαμβάνει 6 επαναλαμβανόμενες Ειδικές Διαδρομές, συνολικού μήκους 144.22 χλμ, όπου μεταξύ των Ειδικών Διαδρομών είναι και η «Ουνιπόγια» 32.98 χλμ. η μεγαλύτερη του αγώνα, με τα πολλά άλματα.
Κατά τα άλλα οι Φορμό-Κορία με το Ford Puma Rally 1 βρίσκονται στην 5η θέση, μπροστά από τους Παγιάρι-Μάλκονεν κατά 42.5 δευτ.με τους Μάνστερ-Λούκα με το άλλο Ford Puma Rally1 να «κλείνει» την 7άδα με τα Rally1 Cars.
Στην 8η θέση και πρώτοι στα Rally2 οι Σόλμπεργκ-Έντμοντσόν με Skoda Fabia RS Rally2 και στη δεύτερη θέση οι Λάτβαλα-Χανίνεν που οδηγώντας για πρώτη φορά το Toyota Yaris Rally2 δείχνουν να ζουν μια δεύτερη νιότη.
Για να δούμε λοιπόν τι θα φέρει το 2ο και πιο σκληρό σκέλος του ράλι Φινλανδίας, με τη βροχή να κάνει την εμφάνισή της και στο 2ο σκέλος.