Στο WRC της Φινλανδίας, ο Έλφιν Έβανς προηγείται στο τέλος του πρώτου σκέλους, ενώ το φαβορί του αγώνα ο Κάλε Ροβάνπερα αναγκάστηκε να εγκαταλείψει από έξοδο καταστρέφοντας το Toyota Yaris Rally1.
Σπάνια κάνει λάθη ο νεαρός Κάλε, αλλά έτσι είναι οι αγώνες.
WRC: Άδοξο τέλος για τον Ροβάνπερα στη Φινλανδία
Ο τοπικός ήρωας Κάλε Ροβάνπερα, ο οποίος είχε στη γενική βαθμολογία προβάδισμα 55 πόντων μέχρι τον ένατο γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι, δεν κατάφερε για μια ακόμα φορά να κερδίσει τον αγώνα της πατρίδας του.
Στην 8η Ειδική Διαδρομή ένα σπάνιο λάθος του νεαρού – 11,1 χλμ μετά την εκκίνηση – έφερε το καταστροφικό τέλος του παγκόσμιου πρωταθλητή. Ο Κάλε έχασε τον έλεγχο του Yaris Rally1 και το αυτοκίνητο ανατράπηκε.
Ο Ροβάνπερα και ο συνοδηγός του Γιόνε Χάλτουνεν βγήκαν από ευτυχώς χωρίς αμυχές.
Ετσι στην πρώτη θέση πέρασε ο Έβανς που οδήγησε στις υπόλοιπες δύο Ειδικές Διαδρομές χωρίς λάθη για να τερματίσει το σκέλος 6,9 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Τιερί Νεβίλ με το Hyundai i20 Rally1.
«Σε γενικές γραμμές ήταν μια καλή μέρα», είπε ο Έβανς, ο οποίος ήταν απογοητευμένος, που χάρισε 2,8 δευτερόλεπτα στον Nεβίλ στην Yπερειδική στο Harju. «Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι συνολικά και προφανώς έχουμε ακόμα πολλή οδήγηση να κάνουμε αύριο».
Τα λάθη των οδηγών στους υπεργρήγορους δρόμους του φινλανδικού αγώνα τους τιμώρησαν σκληρά.
Ο Ροβάνπερα δεν ήταν ο μόνος υποψήφιος νίκης, που εγκατέλειψε.
Είχε προηγηθεί ο συμπατριώτης του ο Εσάπεκα Λαπι με το Hyundai i20 Rally1.
Ο Λάπι κτύπησε σε δέντρο στην 5η Ειδική Διαδρομή, ενώ ήταν τέταρτος στη γενική.
Ο Oτ Τάνακ, που είχε κερδίσει την Yπερειδική της Πέμπτης εγκατέλειψε από βλάβη στον κινητήρα του Puma στη 3η Ειδική Διαδρομή, ενώ ο team mate του στην M-Sport, ο Λουμπέ εγκατέλειψε από σπασμένη πίσω ανάρτηση.
Και η μέρα του Νεβίλ δεν ήταν χωρίς προβλήματα. Ο Βέλγος ανέφερε έλλειψη πρόσφυσης στο πίσω μέρος, νωρίς στο πρώτο σκέλος και αγωνίστηκε με ελάχιστη ορατότητα, όταν σε πολλά σημεία έβρεχε. Πίσω από τον Νεβίλ στην τρίτη θέση είναι ο Τακαμότο Κατσούτα με το Yaris Rally1, που κέρδισε τη σημερινή πρώτη Ειδική Διαδρομή
Μάχη για μια θέση στο βάθρο
Στην τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης και σε απόσταση αναπνοής από το βάθρο είναι ο Τέεμου Σούνινεν. Ο Φινλανδός αγωνίζεται στο δεύτερο ράλι του με Ηyundai i20 Rally1 και κατάφερε να μαζέψει τη διαφορά του από τον Ιάπωνα της Toyota στα 12,4 δευτερόλεπτα, αυξάνοντας το ρυθμό του όλη τη μέρα σήμερα.
Τέλος ο επικεφαλής της ομάδας της Toyota, ο Γιάρι Μάτι Λάτβαλα, συμπλήρωσε την πρώτη πεντάδα, στην πρώτη του συμμετοχή στο WRC από το 2020. Πίσω του ήταν ο Γιάρι Χούτουνεν, ο οποίος ηγήθηκε του WRC2 με ένα Skoda Fabia RS Rally2. Οι, Σάμι Πάγιαρι, Νικολάι Γκριαζίν, Όλιβερ Σόλμπεργκ και Αντριέν Φορμό συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα της γενικής κατάταξης.
Το Σάββατο 5 Αυγούστου, το ράλι Φινλανδίας φιλοξενεί το μεγαλύτερο σκέλος του ράλι με οκτώ ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 160,68 χλμ.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ
1 Έβανς-Μάρτιν Yaris Rally1 51:34.4
2 Νεβίλ-Γουίταγκε i20 Rally1 +6.9
3 Κατσούτα-Τζόνστον Yaris Rally1 +9.5 +16.4
4 Σούνινεν-Μάρκουλα i20 Rally1 +12.4 +28.8
5 Λάτβαλα-Χάνινεν Yaris Rally1 +54.9 +1:23.7
6 Χούτουνεν-Χαάπαλα Skoda Fabia WRC2 +1:50.4 +3:14.1
7 Πάγιαρι-Μάλκονεν Skoda Fabia WRC2 +12.9 +3:27.0
8 Γκριαζίν-Αλεξάντροφ Skoda Fabia WRC2 +0.3 +3:27.3
9 Σόλμπεργκ-Έντμοντσον Skoda Fabia WRC2 +1.5 +3:28.8
10 Φορμό-Κορία Fiesta Mk II WRC2 +7.6 +3:36.4