Στο WRC της Φινλανδίας, ο Κάλε Ροβάνπερα βρίσκεται επικεφαλής της γενικής κατάταξης στα μισά του πρώτου σκέλους του αγώνα.
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής πετάει μπροστά στους συμπατριώτες τους, που έχουν κατακλύσει τις Ειδικές Διαδρομές του αγώνα.
Ο Κάλε ωστόσο, δεν ήταν ο απόλυτος πρωταγωνιστής της ημέρας.
Ο Τακαμότο Κατσούτα, ο οποίος θεωρεί τον αγώνα στη Φινλανδία δεύτερη του πατρίδα, κέρδισε την δεύτερη Ειδική Διαδρομή του αγώνα, την 1η της Παρασκευής 4 Αυγούστου.
WRC: Δράμα για την M-Sport Ford
Επίσης το μεγάλο δράμα και η είδηση ήταν, πως και τα δυο Puma της M-Sport εγκατέλειψαν στην 3η Ειδική Διαδρομή και ακολούθησε στην 5η Eιδική Διαδρομή του αγώνα και ο Λάπι με το Hyundai i20 Rally1.
Για την M-Sport είναι αυτό που έλεγαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι «ενός κακού μύρια έπονται».
Το ίδιο φαίνεται να ισχύει και για τον κινητήρα στο Puma του Τάνακ.
Ο περσινός νικητής του ράλι Φινλανδίας ήρθε στον αγώνα, έχοντας την προσδοκία ενός καλού αποτελέσματος.
Βέβαια μετά το δράμα στην Εσθονία με τον κινητήρα του αυτοκινήτου του, που ξεράθηκε μετά το πρώτο πέρασμα στο shakedown, o Eσθονός αναγκάσθηκε να ξεκινήσει τον αγώνα της πατρίδα του με 5 λεπτά ποινή, λόγω αλλαγής κινητήρα, σύμφωνα με τους κανονισμούς.
Ωστόσο, αυτή τη φορά υπήρχε αιτία για το πρόβλημα στον κινητήρα και την εγκατάλειψη του Εσθονού στην 3η Ειδική Διαδρομή.
«Δυστυχώς, αναγκαζόμαστε να παρκάρουμε το αυτοκίνητο τουλάχιστον για σήμερα» δήλωσε ο Τάνακ. «Βασικά, κατά τη διάρκεια της Ειδικής Διαδρομής κάπου χτυπήσαμε και έσπασε το προστατευτικό του κάρτερ, με αποτέλεσμα να προκαλέσει κάποια ζημιά στον κινητήρα. Η ομάδα επαναφέρει το αυτοκίνητο σε λειτουργία και μετά από αυτό, θα μπορέσουμε να πούμε τι θα ακολουθήσει στον αγώνα».
Εν τω μεταξύ στην ίδια Ειδική Διαδρομή, ο άλλος οδηγός της M-Sport ο Πιερ Λουί Λουμπέ είχε έξοδο, για να γίνει έτσι το αρνητικό «δυο στα δυο» για την ομάδα του Μάλκολμ Γουίλσον.
Ο Λουμπέ έσπασε την πίσω αριστερή ανάρτηση, όταν έχασε τον έλεγχο του Puma Rally1 και βγήκε εκτός αγωνιστικής γραμμής. Η αλήθεια είναι, ότι όλη αυτή η κατάσταση θυμίζει λίγο τις κακές εμφανίσεις της ομάδας στο περσινό πρωτάθλημα, τότε που όλο το βάρος έπεσε πάνω στους οδηγούς.
Η ομάδα ισχυριζόταν, πως το αυτοκίνητο ήταν εξαιρετικό και έφερνε σαν απόδειξη τη νίκη του Λεμπ στο Μόντε Κάρλο.
Τελικά ήταν η απόδειξη ή η εξαίρεση, που επιβεβαίωνε τον κανόνα;
Γιατί ο αδικοχαμένος Μπριν μόλις, έπιασε το τιμόνι του i20 Rally1 πετούσε, ενώ στην M-Sport κόντεψαν να τον βγάλουν άχρηστο την περσινή χρονιά.
Ελπίζουμε να μη συνεχιστεί η άσχημη αυτή εμφάνιση της ομάδας και να βρεθεί λύση στα προβλήματα αξιοπιστίας, που δεν έχουν εγκαταλείψει την ομάδα- πότε μικρά και πότε μεγάλα.
O Λάπι στη 5η Ειδική Διαδρομή του 1ου σκέλους, ενώ φιγουράριζε στην 4η θέση, είχε έξοδο και εγκατέλειψε.
Ο Φινλανδός γλίστρησε έχοντας μεγάλη ταχύτητα και βγήκε εκτός δρόμου.
Η ζημιά στο αυτοκίνητό του, είναι μεγάλη, αλλά ευτυχώς αυτός και ο συνοδηγός του, ο Φερμ δεν έπαθαν τίποτα.
O Nεβίλ στο κυνήγι των Εβανς και Ροβάνπερα
Έτσι έμεινε ο Νεβίλ από την ομάδα της Hyundai, να κυνηγά τα Toyota, καθώς το 3ο Ηyundai i20 Rally1 με τον Σούνινεν, κάνει αγώνα με στόχο τον τερματισμό. Μάλιστα ο Βέλγος δίνει μάχη από άλμα σε άλμα, με τον Έβανς για τη δεύτερη θέση, την ίδια ώρα, που ο Ροβάνπερα μοιράζει «κιάλια».
Πιο πίσω, στην τέταρτη θέση κυνηγώντας μια θέση στο βάθρο, είναι ο Κατσούτα , που όπως είπαμε κέρδισε και μια Ειδική Διαδρομή «σπάζοντας» το σημερινό σερί του Κάλε.
Στην 5η θέση είναι ο Τέεμου Σούνινεν με το i20 Rally1, ενώ 6ος στη γενική κατάταξη είναι ο Λάτβαλα, που δείχνει να το απολαμβάνει οδηγώντας το 4ο Yaris Rally1.
Στην 7η θέση της γενικής κατάταξης και πρώτος στην κατηγορία WRC2 είναι ο Σόλμπεργκ με το Skoda Fabia RS Rally2, ενώ τη δεκάδα συμπληρώνουν οι τοπικοί ήρωες: Πάγιαρι, Χούτουνεν (και οι δύο με Skoda Fabia) και Λίντχολμ (Hyundai i20 Rally2).
Οι απογευματινές Eιδικές Διαδρομές είναι το δεύτερο πέρασμα των πρωινών ειδικών και τελειώνει η μέρα με την Υπερειδική στο Χάργιου.
Για να δούμε, θα έχουμε κι άλλα δράματα;
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ μετά από 5 Ειδικές Διαδρομές
1 Ροβάνπερα-Χάλτουνεν Yaris Rally1 25:31.6
2 Έβανς-Μάρτιν Yaris Rally1 +3.9
3 Νεβίλ-Γουίταγκε i20 Rally1 +8.4 +12.3
4 Κατσούτα-Τζόνστον Yaris Rally1 +3.7 +16.0
5 Σούνινεν-Μάρκουλα i20 Rally1 +6.7 +22.7
6 Λάτβαλα-Χάνινεν Yaris Rally1 +24.9 +47.6
7 Σόλμπεργκ-Έντμοντσον Fabia WRC2 +1:03.5 +1:51.1
8 Πάγιαρι-Μάλκονεν Skoda Fabia WRC2 +3.0 +1:54.1
9 Χούτουνεν-Χαάπαλα Skoda Fabia WRC2 +0.6 +1:54.7
10 Λίντχολμ-Χαμαλάινεν i20 WRC2 +2.7 +1:57.4