Ο Θεός της Ιαπωνίας είναι μεγάλος και προστατεύει τον αγώνα του WRC που παρ’ ολίγο να έχουμε δράματα στην 9η Ειδική Διαδρομή.
Τι συνέβη, ενώ στην Ειδική Διαδρομή είχαν μπει οι Νεβίλ, Κατσούτα, Τάνακ και Λάπι, οι δύο πρώτοι είδαν τον πλοηγό σταματημένο στα αριστερά εντός της Ειδικής Διαδρομής.
Στη θέα του πλοηγού ο Νεβίλ (που ξεκίνησε υπο καθεστώς super rally) έκοψε ταχύτητα, ενώ ο Κατσούτα το είδε σταματημένο πάνω στην τροχιά του.
Λόγω εμπειρίας και από τα δύο πληρώματα αποφεύχθηκε η επαφή και οι οργανωτές έβγαλαν κόκκινη σημαία.
Το ερώτημα βέβαια που τίθεται είναι γιατί δε βγήκε κόκκινη σημαία, τη στιγμή που το πλοηγό αυτοκίνητο, αυτό με το «Ο» στις πόρτες το τελευταίο δηλαδή πριν το πρώτο αγωνιστικό, αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα και σταμάτησε.
WRC: Τρία Toyota οδηγούν την κατάταξη στο ράλι Ιαπωνίας
Κατά τα άλλα απομένει μια Ειδική Διαδρομή, η Υπερειδική των 2.2 χλμ. για να ολοκληρωθεί και το δεύτερο σκέλος με τα τρία Toyota Yariς Rally2 να βρίσκονται στις 3 πρώτες θέσεις με Έβανς-Μάρτιν, Οζιέ-Λανταί, Ροβάνπερα-Χάλτουνεν.
Οι διαφορές δεν έχουν πλέον και τόση σημασία καθώς οι Λάπι-Φερμ που με το Hyundai i20 Rally2 ανέβηκαν στην 4η θέση έχουν μεγάλη διαφορά από τους φετινούς παγκόσμιους πρωταθλητές, που υπο κανονικές συνθήκες, δεν καλύπτεται (1’37’’9) αλλά 30’’ είναι πίσω οι Τάνακ-Γιαρβόεγια (Ford Puma Rally1) που όμως θα πρέπει να προσέξουν καθώς οι Κατσούτα-Τζονστον με το τέταρτο Toyota Yaris Rally1 βρίσκονται πίσω τους 3,6 δευτ.
Μάχη θα γίνει στο WRC2 καθώς οι Μίκελσεν-Έρικσεν με το Skoda Fabia RS Rally2, που υποχώρησαν στην 7η θέση μη μπορώντας να αντέξουν την πίεση από τα Rally1, προηγούνται κατά 5.5 δευτ, από τους Μόνστερ-Λούκα με το Ford Fiesta Rally2, που σημαίνει ότι εκεί θα γίνει πραγματική μάχη για τη νίκη.
Ενώ πίσω από το πλήρωμα του Ford Fiesta Rally2, βρίσκονται οι Γκριάζιν-Αλεξαντρόφ με Skoda Fabia RS Rally2 στα 37,4 δευτ.
Ο Κοβαλάινεν εγκατέλειψε στην 14η Ειδική Διαδρομή από μετάδοση στο Skoda Fabia Evo Rally2, ενώ βρισκόταν στην 10η θέση της γενικής και τέταρτο στην κατηγορία WRC2.