Οι καιρικές συνθήκες συνθήκες έχουν μετατρέψει τον αγώνα του WRC στην Ιαπωνία σε παγοδρόμιο με πολλές εγκαταλείψεις πριν ξεκινήσει καλά καλά.
Στην 2η Ειδική Διαδρομή του αγώνα, τη μεγαλύτερη 23,67 χλμ. και στα μισά της Ειδικής Διαδρομής, στα 11.8 χλμ. ο Κατσούτα είχε έξοδο καταστρέφοντας το μπροστινό μέρος του Toyota Yaris Rally1, στο ίδιο σημείο έρχεται ο Σόρδο με το Hyundai i20 Rally1, στο πρώτο του αγώνα σε άσφαλτο, και καταλήγει στα δένδρα.
WRC: Στο ίδιο σημείο είχαν έξοδο Σόρδο και Φορμό
Στο ίδιο σημείο εγκαταλείπει και ο Φορμό, με το Ford Puma Rally1 και το Hyundai i20 Rally1 να είναι κουβάρι ανάμεσα στα δένδρα.
Κόκκινη σημαία και η Ειδική Διαδρομή για τα πληρώματα που ακολουθούν διακόπτεται με τον Ροβάνπερα να δηλώνει ότι οι συνθήκες οι οποίες επικρατούν είναι οι χειρότερες από αυτές έχει συναντήσει σε αγώνα, ακόμα και από αυτόν της Κεντρικής Ευρώπης.
Είναι όμως ταχύτερος ο Έβανς ο οποίος δίνει 4 δευτ. στον Οζιέ και 20.8 στον Έβανς ενώ ο Μίκελσεν «γράφει» τον 4ο χρόνο με το Skoda Fabia RS Rally2.
Για την ιστορία είναι 5.5 δευτ. και πιο γρήγορος από τον Ροβάνπερα.
Στην 3η Ειδική Διαδρομή του αγώνα, μήκους 19.38 χλμ. ο Έβανς είναι και πάλι ο ταχύτερος. Δίνει άλλα 10.1 δευτ. στον Νεβίλ ενώ τρίτος είναι ο Μίκελσεν 16,2 δευτ. αργότερος από τον Έβανς και τέταρτος ο Μάνστερ με το Ford Fiesta Rally2 στα 34.5 δευτ. από την κορυφή, με τον Νεβίλ να δηλώνει ότι οι συνθήκες είναι πολύ επικίνδυνες, ο Ροβάνπερα ότι δεν υπάρχει καθόλου ορατότητα, ο Τάνακ ότι δεν υπάρχει λόγος να ρισκάρεις οδηγώντας κάτω από αυτές τις συνθήκες, ο Οζιέ είναι αγώνας επιβίωσης.
WRC: Μπροστά ο Έβανς στη γενική κατάταξη
Η 4η Ειδική Διαδρομή των 17.11 χλμ. ακυρώνεται έτσι στην κορυφή είναι ο Εβανς 26 δευτ. μπροστά από τον Νεβίλ και 42 από τον Οζιέ.
Ο Μίκελσεν είναι 4ος στα 44.7 δευτ. από την κορυφή και ο Ροβάνπερα στην 5η θέση 1’36’’,4 με 6ο τον Γκριάζιν στο 1’40’’8.
Οι καιρικές συνθήκες τα ανέτρεψαν όλα.
Στο δεύτερο μισό του πρώτου σκέλους το δράμα συνεχίστηκε με τον Τάνακ να αντιμετωπίζει ηλεκτρικά προβλήματα στην 5η Ειδική Διαδρομή και ο Νεβίλ να μειώνει τη διαφορά στα 10,5 δευτ. από τον Έβανς.
Στην 6η Ειδική Διαδρομή, των 19.38 χλμ., στην αρχή, έχουμε νέο δράμα, καθώς σε μια δεξιά ο Νεβίλ έχει έξοδο και εγκαταλείπει.
1-2-3 τα Toyota με Έβανς-Οζιέ-Ροβάνπερα, και 4ο τον Μίκελσεν.
Στην επόμενη Ειδική Διαδρομή των 22.53 χλμ. η εικόνα στην γενική δεν αλλάζει με τον Γκριάζιν να έχει πλασαριστεί 5ος και 6ος ο Λάπι.
Απομένει η Υπερειδική των 2,2 χλμ. για να ολοκληρωθεί το 1ο σκέλος που έφερε μεγάλες ανατροπές.
,