Με νίκη των Έβανς-Μάρτιν με Toyota Yaris Rally1 ολοκληρώθηκε το ράλι Ιαπωνίας, που είχε ως πρωταγωνιστή τις καιρικές συνθήκες, αλλά και το φετινό WRC.
To φινάλε του πρωταθλήματος ήταν ένας θρίαμβος για την Toyota Gazoo Racing, καθώς τα τρία από τα τέσσερα Yaris Rally1 τερμάτισαν στις τρεις πρώτες θέσεις, με Έβανς-Μάρτιν, Οζιέ-Λανταί, Ροβάνπερα-Χάλτουνεν, ενώ το 4ο Yaris Rally1, αυτό με τους Κατσούτα-Τζόνστον τερμάτισε 5ο, πίσω από το Hyundai i20 Rally1 των Λάπι-Φερμ.
Την 5η θέση οι Κατσούτα-Τζόνστον τη διεκδίκησαν στο τρίτο και τελευταίο σκέλος. Κερδίζοντας Ειδικές Διαδρομές κάλυψαν τη διαφορά που τους χώριζε από τους Τάνακ-Γιαρβέογια στο τελευταίο τους αγώνα με το Ford Puma Rally1.
Έτσι λοιπόν η Toyota στον εντός έδρας αγώνα, «πήρε» και αυτό που ήθελε, τη δεύτερη θέση στη βαθμολογία των οδηγών με τον Έβανς, που έκανε τρομερό αγώνα, ειδικά στο πρώτο σκέλος με την πολύ δυνατή βροχή και την περιορισμένη ορατότητα.
Όμως ως Ουαλός ο Έβανς γνωρίζει από τέτοιες καιρικές συνθήκες.
WRC: Σάρωσε τα πάντα η Toyota και όχι άδικα
Έτσι η Toyota στην Ιαπωνία γιορτάζει ήδη, την κατάκτηση του παγκόσμιου πρωταθλήματος οδηγών με Ροβάνπερα-Χάλτουνεν, τη δεύτερη θέση με Έβανς-Μάρτιν και το πρωτάθλημα στους κατασκευαστές.
Να προσέξουμε εδώ γιατί του χρόνου ποιος μας λέει ότι δε θα είναι σε θέση να το επαναλάβει και να προσθέσει και τον τίτλο στο WRC2 όπου για πρώτη φορά θα δώσει το παρών σε αυτήν την κατηγορία με το πολυαναμενόμενο Yaris Rally2.
WRC: Βέβαια στους αγώνες κυριαρχούν οι ανατροπές και τίποτα δεν είναι σίγουρο μέχρι το τέλος
Στο τελευταίο σκέλος του αγώνα είχαμε την εγκατάλειψη από έξοδο στην 18η Ειδική Διαδρομή των Μάνστερ-Λούκα με το Ford Fiesta Rally2 που έκαναν μια πολύ καλή εμφάνιση στο πολύ δύσκολο λόγω καιρικών συνθηκών ράλι Ιαπωνίας, «παραχωρώντας» έτσι τη δεύτερη στους Καγιετάνοβιτς-Σζεπάνιακ με Skoda Fabia RS Rally2.
Νικητές στην κατηγορία οι φετινοί πρωταθλητές Μίκελσεν-Έρικσεν με Skoda Fabia RS Rally2, που τερμάτισαν στην 7η θέση, ύστερα από εκπληκτική επίδοση.
Για την ιστορία οι 5 ταχύτεροι στην Power Stage ήταν οι Νεβίλ, Τάνακ, Λάπι, Κατσούτα, Οζιέ.
Τέλος λοιπόν το φετινό πρωτάθλημα και αναμένουμε πλέον τις επίσημες ανακοινώσεις των ομάδων με τις συνθέσεις, καθώς σε δύο μήνες περίπου έχουμε την πρεμιέρα του WRC 2024 με το ράλι Μόντε Κάρλο.
Και ακόμα δεν υπάρχει ανακοίνωση για το τι ελαστικά θα χρησιμοποιούν οι ομάδες από το 2025, καθώς το 2024 θα είναι η τελευταία χρονιά με Pirelli, αν και τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν οτι κάτι παίζει με τους Ιταλούς και μετά την επόμενη χρονιά…