Το ράλι Ιαπωνίας, φινάλε του φετινού WRC και οι Thierry Neuville και Ott Tanak, ομόσταυλοι στη Hyundai, μάχονται για τον τίτλο των οδηγών.
Έξι βαθμοί είναι αρκετοί στον Βέλγο για να γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής για πρώτη φορά στην καριέρα του, ενώ ο Εσθονός καλείται να κάνει ένα θαύμα.
Ο τελευταίος επίσημος χορός των ποτέ αγαπητών Rally1 Cars θα διεξαχθεί 21-24 Νοεμβρίου. Ο Ιαπωνικός αγώνας θα είναι καθοριστικός τόσο για τον τίτλο των οδηγών όσο και για το πρωτάθλημα κατασκευαστών και υπόσχεται ένα έντονο και συναισθηματικά φορτισμένο φινάλε.
Για το πρωτάθλημα οδηγών στους δύο, Thierry Neuville και Ott Tanak, τρίτος δε χωράει καθώς ο τίτλος θα κριθεί μεταξύ των δύο, με τον Βέλγο να είναι μια ανάσα από την κατάκτηση.
Ο αγώνας είναι επίσης ανοιχτός μεταξύ των ομάδων, με τη Hyundai να έχει 15 πόντους διαφορά από Toyota, έτοιμη να κάνει νταμπλ στην έδρας του Ιαπωνικού κολοσσού.
WRC: Ο Neuville κρατάει την υπόθεση τίτλου στα χέρια του
Έξι βαθμοί θα του είναι αρκετοί για να κατακτήσει τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο. Ο Βέλγος έρχεται στην Ιαπωνία με τη δύναμη μιας σεζόν που χαρακτηρίζεται από ταχύτητα, συνέπεια και ωριμότητα: «Ο στόχος είναι να κερδίσουμε τόσο τους τίτλους οδηγών όσο και κατασκευαστών. Ο καιρός θα είναι καθοριστικός. Το κρύο και τα φύλλα στους δρόμους κάνουν τα πάντα πιο περίπλοκα. Δεν έχουμε πολλές παραμέτρους δοκιμών, αλλά θα εργαστούμε με τα σχόλια από προηγούμενες εκδόσεις για να αντιμετωπίσουμε καλύτερα τον αγώνα».
Για τον Tanak, δεν υπάρχει άλλη λύση, εκτός από το να επιτεθεί: «Η Ιαπωνία είναι το πιο περίπλοκο ασφάλτινο ράλι, με αργές και ελικοειδείς ειδικές διαδρομές με συνεχείς αλλαγές στο κράτημα. Θα είναι σημαντικό να δώσεις τον καλύτερό σου εαυτό, γιατί κάθε βαθμός μετράει τόσο για τους τίτλους των οδηγών όσο και για τους κατασκευαστές».
Η ομάδα έχει παραχωρήσει ελευθερία δράσης και στους δύο οδηγούς…
Μαζί με τους δύο διεκδικητές, η Hyundai θα παρατάξει και τον Andreas Mikkelsen, πιθανότατα στον τελευταίο του αγώνα με την ομάδα. Ο Νορβηγός θα κληθεί να φέρει πολύτιμους βαθμούς για τον τίτλο των κατασκευαστών.
Η Toyota, ωστόσο, θα επικεντρωθεί στους Sebastien Ogier, Elfyn Evans και στο τοπικό είδωλο τον Takamoto Katsuta.
Ο Ogier για τον αγώνα σχολίασε «Οι αγώνες στην Ιαπωνία είναι πάντα ιδιαίτεροι, αλλά φέτος θα είναι ακόμη περισσότερο λόγω της μάχης στους κατασκευαστές. Θα χρειαστεί ένα τέλειο Σαββατοκύριακο από όλους για να αλλάξει η κατάσταση».
Η M-Sport θα είναι παρούσα με δύο Ford Puma Rally1, με Adrien Fourmaux και τον Gregoire Munster.
Στο WRC2, ο Φινλανδός Sami Pajari θα προσπαθήσει να αφαιρέσει τον τίτλο από τα χέρια του Oliver Solberg, ο οποίος απουσιάζει στην Ιαπωνία, έχοντας συμπληρώσει τους απαιτούμενους αγώνες.
Για να το πετύχει αυτό ο Pajari θα πρέπει να τερματίσει τουλάχιστον ανάμεσα στους δύο πρώτους της κατηγορίας. Ο Φινλανδός είναι επίσης σε αγώνα για το WRC2 Challenge, όπου ξεκινά με πλεονέκτημα 118 πόντων έναντι των 105 του Ρώσου Nikolay Gryazin, φρέσκος από δύο διαδοχικές επιτυχίες στη Χιλή και στην Κεντρική Ευρώπη με το Citroen C3 Rally2.
Περιπλέκοντας τα σχέδια του Pajari θα είναι οι δύο σημαιοφόροι της Toksport, Gus Greensmith και Josh McErlean, που παρατάσσονται με στόχο να εμποδίσουν τον Φινλανδό και να ευνοήσουν τον ομόσταυλό τους Solberg.
Οι κύριοι αντίπαλοι περιλαμβάνουν επίσης τον Πολωνό Kajetan Kajetanowicz (Skoda Fabia RS Rally2) και τον Ισπανό Jan Solans (Toyota Yaris Rally2), που και οι δύο σκοπεύουν να αφήσουν το στίγμα τους στον τελευταίο αγώνα της σεζόν.
Τα υπόλοιπα στις 21 ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 302.59 χλμ.