Προτελευταίος γύρος το ράλι Ισπανίας και μετά από πολλές διοργανώσεις ως ο μοναδικός μικτός αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος, το 2021 αλλάζει μορφή και περνάει στις αμιγώς ασφάλτινες Ειδικές Διαδρομές.
Να σημειωθεί ότι ο αγώνας το 2020 δεν πραγματοποιήθηκε λόγω της πανδημίας.
Υπάρχει λοιπόν μια διαφορετική εικόνα στο ράλι Ισπανίας.
WRC, ράλι Καταλονίας, φτάσαμε στην προτελευταία στροφή
Πολλές από τις Ειδικές Διαδρομές είναι καινούργιες, ειδικά στο εναρκτήριο σκέλος της Παρασκευής, 15 Οκτωβρίου, το οποίο αντιπροσωπεύει την πιο δύσκολη μέρα καθώς οι Ειδικές Διαδρομές χαρακτηρίζονται από τις πολλές κλειστές φουρκέτες και κατηφορικά τμήματα. Συνολικά τα χλμ. είναι 112,02 και οι Ειδικές Διαδρομές 6 (3 επαναλαμβανόμενες)
Το Σάββατο είναι η μεγαλύτερη μέρα, όχι πολύ μεγαλύτερη από αυτή της Παρασκευής με τελευταία διαδρομή την Υπερειδική στο παραλιακό μέτωπο της πόλης Σαλού (2.24 χλμ.) που είναι το κέντρο του αγώνα.
117,54 είναι τα συνολικά χλμ. και οι Ειδικές Διαδρομές είναι 7 (3Χ2 και η Υπερειδική)
Την Κυριακή 17 Οκτωβρίου οι Ειδικές Διαδρομές είναι 4 (2Χ2) με την power stage 16.35 χλμ
Είναι ένας αγώνας που μπορεί οι Ogier-Ingrassia –Toyota να ανακηρυχθούν παγκόσμιοι πρωταθλητές για το 2021.
Είναι εξάλλου και ο προτελευταίος αγώνας του Ingrassia που μετά το φινάλε του πρωταθλήματος, το ράλι Μόντσα, κρεμάει κράνος και χρονόμετρα.
Ο Solans κάνει το ντεμπούτο του στην κατηγορία WRC οδηγώντας Hyundai i20 World Rally Car, ενώ ο αδελφός του Jan Solans (πρωταθλητής Junior 2019) οδηγεί ένα Citroen C3 στην κατηγορία RC2.
Άλλος τοπικός που μπορεί να διακριθεί είναι ο Ισπανός πρωταθλητή Pepe Lopez που οδηγεί Skoda Fabia Evo Rally2.
Tι νέα υπάρχουν όμως από την Pirelli, αποκλειστικός προμηθευτής όλων των εργοστασιακών ομάδων.
Στον ταχύτερο άσφάλτινο αγώνα του έτους στο ράλι Καταλονίας, η Pirelli έχει φέρει στην Ισπανία ένα νέο ελαστικό, το P Zero RA WRC HA με σκληρή γόμα (ιδανικό για μεγάλες Ειδικέ Διαδρομές και υψηλές θερμοκρασίες) που αναπτύχθηκε σύμφωνα με τα δεδομένα από τα ασφάλτινα ράλι σε Κροατία και Βέλγιο και αποτελεί τη βάση για τα ελαστικά που θα χρησιμοποιήσουν τα υβριδικά πλέον αυτοκίνητα από τη νέα χρονιά.
Τα ελαστικά αυτό δοκιμάστηκαν από τις ομάδες πριν τον αγώνα της Ισπανίας και διαθέτουν μια πρωτοποριακή κατασκευή, ειδικά στο πλαϊνό μέρος, το οποίο έγινε ισχυρότερο με μεγαλύτερη αντοχή σε σχέση με τον προκάτοχό της, που αναπτύχθηκε χάρη στην υποστήριξη όλων των ομάδων.
Η άλλη γόμα των Pirelli P Zero είναι η RA WRC S με μαλακή γόμα που ταιριάζει σε γλιστερά οδοστρώματα και ψυχρές θερμοκρασίες.
Στην Ισπανία Pirelli πηγαίνει με 3.200 ελαστικά, από τα οποία 900 είναι για τα WRC αυτοκίνητα.
Στον αγώνα τα πληρώματα με τα αυτοκίνητα WRC μπορούν να χρησιμοποιήσουν συνολικά 28 ελαστικά, πλέον τα 4 που χρησιμοποίησαν στο shakedown της Πέμπτης
Θα επιλέξουν από 32 P Zero RA WRC HA με σκληρή γόμα, 24 P Zero RA WRC S με μαλακή γόμα και από 12 Cinturato RWB για βρόχινες συνθήκες.
Για τα αυτοκίνητα Rally2 των κατηγοριών WRC2 και WRC3 είναι στη διάθεση των πληρωμάτων 2000 ελαστικά.
Θα χρησιμοποιήσουν 28 (και εδώ 4 για το shakedown) και θα επιλέξουν από 30 P Zero RA5 σκληρή γόμα, 22 P Zero RA7+ μαλακή γόμα και 12 Cinturato RWB για βροχή.
230 επίσης ελαστικά για τον τελευταίο γύρο του jwrc με τα Ford Fiesta Rally4.
Tτην Πέμπτη έγινε και το shakedown, την τελευταία επίσημη δοκιμή πριν από την εκκίνηση.
Η διαδρομή ήταν 4.31 χλμ. και η εξωτερική θερμοκρασία γύρω στους 8 βαθμούς Κελσίου, κρύο δηλαδή.
Ο Ogier έδειξε τις προθέσεις του σημειώνοντας το ταχύτερο χρόνο, 2/10 από τον Evans, 4/10 από τον Neuville.
Όμως ο αγώνας αρχίζει την Παρασκευή και θα «μιλήσουν» τα χρονόμετρα.
To top 10 στο shakedown
- Ogier σε 2’33”6
2. Evans +0.2
3. Neuville +0.4
4. Sordo +1.0
5. Rovanpera +1.2
6. Fourmaux +1.3
7. Tanak & Greensmith +1.4
9. Katsuta +1.5
10. Solans +2.5