Αυτή είναι η μαγεία των αγώνων και εκεί που το ενδιαφέρον είχε επικεντρωθεί μεταξύ Ogier και Evans, ήρθε ο Neuville και ανακάτεψε την τράπουλα.
Ο Βέλγος της Hyundai με το i20 WRC, ήταν φανταστικός, δίνοντας μάλιστα και τα εύσημα στον συνοδηγό του, Martin Wydaeghe κερδίζοντας από τις 17 Ειδικές Διαδρομές τις 10 (σε μια ίδιο χρόνο με τον Evans και σε μια άλλη ίδιο με τον Ogier).
Έχασαν όμως τη γη κάτω από τα πόδια τους όταν πριν την power stage και σε διαδικασία park ferme το Hyundai i20 WRC δεν έπαιρνε μπροστά. Με τα πολλά πήρε και οι ρυθμοί της καρδιάς των Βέλγων επανήλθανε.
Οι Evans-Martin με το Toyota Yaris WRC ήταν οι ταχύτεροι στην αρχή του αγώνα, αλλά μετά στην καταιγίδα “Neuville” δεν μπόρεσαν να αντιδράσουν σκεπτόμενοι σοφά ότι δεν είναι ώρες για ρίσκα καθώς το πρωτάθλημα είναι ανοικτό ακόμα με τη δεύτερη θέση.
Πολύ καλή επίδοση η εμφάνιση των Sordo-Carrera με το άλλο Hyundai i20 WRC που σημείωσαν τους ταχύτερους χρόνους και στις 4 Ειδικές Διαδρομές της τελευταίας ημέρας, συμπεριλαμβανόμενης και της power stage.Ήταν το πρώτο βάθρο για το πλήρωμα.
Oι Ogier-Ingrassia που τερμάτισαν τελικά 4οι χωρίς να ρισκάρουν στην τελευταία Ειδική Διαδρομή λόγω βροχής, «έπεσαν» θύμα της Υπερειδικής στο Σαλού, όταν σε μια κλειστή στροφή το Yaris WRC έσβησε, άργησε να πάρει και πάλι μπροστά με αποτέλεσμα στην Υπερειδική των 2.13 χλμ. να «χάσει» 6 δευτ, από τον Sordo, που αποδείχτηκαν πάρα πολλά για τη συνέχεια.
WRC, και ο Breen στη Ford M-Sport
Μάλιστα ο Neuville σε συνέντευξη του δήλωσε ότι αυτού του είδους Ειδικές Διαδρομές δεν θα σε κάνουν ποτές νικητή, αλλά εύκολα θα χάσεις τη νίκη.
Ετσι το πρωτάθλημα θα κριθεί στο ράλι Μόντσα 19-21 Νοεμβρίου, εκεί όπου την περασμένη χρονιά ο Έvans είχε έξοδο, νίκησε ο Ogier κατακτώντας και τον τίτλο.
Θα είναι και ο τελευταίος αγώνας με τα εκπληκτικά πάρα πολύ γρήγορα αυτοκίνητα WRC plus που πρωτοείδαμε στο ράλι Μόντε Κάρλο το 2017, καθώς από το 2022 καλωσορίζουμε την υβριδική τεχνολογία στο WRC.
Να σημειωθεί επίσης ότι Mikkelsen παρά το γεγονός ότι δε συμμετείχε κατέκτησε το πρωτάθλημα στην κατηγορία WRC2 καθώς τόσο ο Ostberg όσο και ο Suninen δεν «μάζεψαν» αρκετούς βαθμούς στην Ισπανία για να καλύψουν τον Mikkelsen, έτσι ο Νορβηγός πήρε τον τίτλο.
Αναλυτικά το top 10 στην Ισπανία
1 T. Neuville-M. Wydaeghe-Hyundai i20 WRC 2:34:11.8
2 E. Evans -S. Martin -Toyota Yaris WRC +24.1
3 D. Sordo -C. Carrera-Hyundai i20 WRC +35.3
4 S. Ogier -J. Ingrassia -Toyota Yaris WRC +42.1
5 K. Rovanpera -J. Halttunen-Toyota Yaris WRC +1:31.8
6 G. Greensmith -C. Patterson-Ford Fiesta WRC +4:17.3
7 O. Solberg-C. Drew Hyundai i20 WRC +4:26.7
8 N. Solans -M. Marti-Hyundai i20 WRC +4:34.9
9 E. Camilli -M. Vilmot-Citroën C3 Rally2 +9:49.4
10 N. Gryazin-K. Aleksandrov -Skoda Fabia Evo +10:05.9
Αναλυτικά η βαθμολογία των οδηγών
1 S. Ogier 204
2 E. Evans 187
3 T. Neuville 159
4 K. Rovanpera 140
5 O. Tanak 128
6 C. Breen 76
7 T. Katsuta 68
8 D. Sordo 63
9 G. Greensmith 60
10 A. Fourmaux 42
Η βαθμολογία των κατασκευαστών
Toyota-474
Hyundai-427
Ford M-Sport -187
Hyundai 2C Competition-52