Το ράλι Καταλονίας που διεξάγεται το σαββατοκύριακο 14-17 Οκτωβρίου ενδέχεται να βγάλει τον φετινό παγκόσμιο πρωταθλητή.
Το πλήρωμα που είναι το πρώτο φαβορί είναι οι Ogier-Ingrassia με το Toyota Υaris WRC, στον προτελευταίο αγώνα τους, καθώς ο Ingrassia μετά τον τελευταίο γύρο, το ράλι Μόντσα κρεμάει κράνος και φόρμα.
WRC, ράλι Καταλονίας, φτάσαμε στην προτελευταία στροφή
Για να κατακτήσουν λοιπόν το 8ο παγκόσμιο πρωτάθλημα στην καριέρα τους οι Ogier-Ingrassia θα πρέπει να τερματίσουν με διαφορά και 6 βαθμών και πλέον από τους άλλους διεκδικητές που είναι οι ομόσταυλοί τους Evans-Martin.
Από την πλευρά των κατασκευαστών τώρα η Toyota έχοντας μια διαφορά 61 βαθμών από τη Hyundai, της αρκεί στο τέλος του ισπανικού αγώνα η διαφορά να μην είναι μικρότερη των 52 βαθμών.
Εάν η διαφορά είναι αυτή, τότε η Toyota ανακηρύσσεται παγκόσμια πρωταθλήτρια στους κατασκευαστές μετά από 3 χρόνια. Σε συνδυασμό δε με τον τίτλο στους οδηγούς, ο Jari Matti Latvala ως αγωνιστικός διευθυντής της Toyota Gazoo Racing, θα κάνει το μεγαλύτερο δώρο στον πρόεδρο της Toyota, Αkio Toyoda, προσεφεροντά του το νταμπλ, κάτι που έχει να γευτεί η Toyota από το 1994.
Χρονιά που κατέκτησε το νταμπλ (οδηγών-κατασκευστών) με αυτοκίνητο τη Celica Turbo ST 185 και πλήρωμα τους Didier Auriol- Bernard Occelli .
Τότε η Toyota είχε στις τάξεις και τον Juha Kankkunen που συμμετείχε σε όλο το πρωτάθλημα ενώ αναλόγως των αγώνων έβαζε και μια σειρά από άλλες Celica που τις οδήγησαν οι Marcus Gronholm, Ian Duncan, Andrea Aghini, Yoshio Fujimoto.
Ράλι Καταλονίας λοιπόν που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, ο Evans προηγείται μετά από τρείς Ειδικέ Διαδρομές, με Neuville και Ogier να ακολουθούν, αλλά αγώνας έχει πολύ δρόμο ακόμα.
Δεν αμφισβητείται ότι ο Ogier είναι ο πιο έμπειρος του ισπανικού αγώνα, που διεξάγεται σε ασφάλτινες Ειδικές Διαδρομές, ενώ ο Evans δείχνει ότι έρχεται με φόρα από το ράλι Φινλανδίας όπου κέρδισε, γράφοντας την Ουαλία στο πάνθεο των νικητών, στον πιο γρήγορο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος.