Για πρώτη φορά τα υβριδικά αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally1 θα «τρέξουν» στα σκληρά χώματα και στα μεγάλα υψόμετρα στο ράλι του Μεξικού 16-19 Μαρτίου.
Μετά από το 2020 επιστρέφει με βάση την πόλη Λεόν, την 5η μεγαλύτερη πόλη του Μεξικού, 400 περίπου χλμ. βορειοδυτικά από την πόλη του Μεξικού.
Είναι ο πρώτος χωμάτινος αγώνας του φετινού παγκόσμιου πρωταθλήματος και συγκέντρωσε 32 συμμετοχές.
Όχι πολλές, αλλά με όλες τις εργοστασιακές ομάδες, Ford με τα Puma, Hyundai με τα i20 Rally1, Τοyota Yaris Rally1, όπου μετά το Μόντε Κάρλο, επανεμφανίζεται ο Οζιέ, που είναι το Νο1 φαβορί για τη νίκη.
Ο αγώνας περιλαμβάνει 23 Ειδικές Διαδρομές συνολικού μήκους 320,23 χλμ. με την power stage που δίνει έξτρα βαθμούς στα 5 ταχύτερα πληρώματα είναι 9.58 χλμ. με τη μεγαλύτερη Ειδική Διαδρομή να είναι η προτελευταία μήκους 35.39 χλμ.
Ο αγώνας ξεκινάει την Πέμπτη 16 Μαρτίου με το shakedown των 5,50 χλμ. με την εκκίνηση να δίνεται ώρα 19:55 (τοπική ώρα) για να ακολουθουν δύο υπερειδικές ίδιων χλμ. 1.12 χλμ. πριν τη βραδυνή ανασυγκρότηση.
Τα πληρώματα εκτός από τη ζέστη, τα σκληρά χώματα, έχουν να αντιμετωπίσουν και τα μεγάλα υψόμετρα που σε περιπτώσεις η απόσταση από την επιφάνεια της θάλασσας που σε Ειδική Διαδρομή φτάνει τα 2.700 μ. με τα μοτέρ να χάνουν γύρω στο 20% από την ιπποδύναμή τους.
Τα μοτέρ δεν έχουν δοκιμαστεί σε τέτοιες συνθήκες και όλοι πηγαίνουν χωρίς να είναι σε θέση να γνωρίσουν πως θα αντιδράσει ο κινητήρας και το υβριδικό σύστημα.
Θα έχει πολύ ενδιαφέρον, με τον Τάνακ να είναι αυτός που θα ανοίγει το δρόμο με το Puma Rally1 στο πρώτο σκέλος καθώς αυτός προηγείται στη βαθμολογία του πρωταθλήματος.
Η σειρά εκκίνησης για το πρώτο σκέλος και σύμφωνα με τη βαθμολογία είναι η εξής:
Τάνακ 41 βαθμούς
Ροβάνπερα 38
Νεβίλ 32
Έβανς 29
Οζιέ 26
Μπριν 19
Λάπι 15
Ας κάνουμε όμως μια βόλτα σε μερικές περιοχές όπου θα περάσει ο αγώνας δείχνοντας την ατμόσφαιρα, τον χαρακτήρα της μορφολογίας του εδάφους.