Λίγες ώρες απομένουν μέχρι το shakedown του ράλι Μόντε Κάρλο, πρεμιέρα του WRC, για το απόγευμα της Τετάρτης 24 Ιανουαρίου στην περιοχή της Γκαπ, Νότιο Γαλλία, σε μήκος 3.28 χλμ.
Πριν πάρουν το δρόμο για το Πριγκιπάτο, για την εκκίνηση του 92ου ράλι Μόντε Κάρλο που είναι προγραμματισμένη για την Πέμπτη 25 Ιανουαρίου, τοπική ώρα 16:52.
Θα είναι άραγε ένας αγώνας σύμφωνα με τις επιθυμίες των θεατών, να έχει χιόνια δηλαδή.
Όμως η πρόγνωση αναφέρει ότι ο καιρός θα είναι ξηρός και η θερμοκρασία θα είναι σε άνοδος.
Να θυμίσουμε ότι κατά τη διάρκεια των αναγνωρίσεων, από Δευτέρα έως Τετάρτη, αυτές πραγματοποιήθηκαν σε στεγνό οδόστρωμα.
Από την αρχή της εβδομάδας και σύμφωνα με την μετεωρολογική υπηρεσία ένας αντικυκλώνας που μεταφέρει ζεστό αέρα από το νότο έχει κάνει το θερμόμετρο να ανέβει σχεδόν κατά 10 βαθμούς Κελσίου σε μια εβδομάδα.
Αυτές τις μέρες οι ελάχιστες θερμοκρασίες που αναμένονται στη Γκαπ, κατά τις ημέρες των αγώνων δεν πρέπει να είναι χαμηλότερες από 4 βαθμούς Κελσίου και να ανέρχονται έως και 17 βαθμούς Κελσίου κατά τη διάρκεια της ημέρας. Όπως είναι φυσικό, οι Ειδικές Διαδρομές που φέτος είναι πιο ψηλά στις Άλπεις υποδηλώνουν χαμηλότερες θερμοκρασίες, ειδικά όταν διασχίζεις περιοχές σε πλαγιές με βόρειο προσανατολισμό, τις οποίες δεν έχει ακόμη «επισκεφτεί» ο ήλιος αυτή την εποχή του χρόνου.
Ωστόσο, η τάση για μη χιονισμένες Ειδικές Διαδρομές γίνεται αισθητή.
Είναι πλέον βέβαιο ότι δεν θα σημειωθεί χιονόπτωση, κατά τη διάρκεια του αγώνα και από τους θεατές θα λείψει ο «λευκός χρυσός» στις Ειδικές Διαδρομές του Μόντε Κάρλο.
Κάτω από αυτές τις συνθήκες, όπως επιβεβαιώνεται από τις πληροφορίες που έδωσαν οι ομάδες, μετά την αναγνώριση των πληρωμάτων, τα ελαστικά με καρφιά, αλλά και τα θερμικά για το χιόνι προορίζονται να παραμείνουν στα φορτηγά Pirelli.
WRC: Χωρίς βροχή και χιόνια το ράλι Μόντε Κάρλο
Το ίδιο ισχύει και για αυτούς που σχεδιάζονται για αγώνα σε περίπτωση βροχής, γιατί δεν αναμένεται καμία βροχόπτωση μέχρι την Κυριακή, όταν οι αγωνιζόμενοι θα πάρει τον «κατήφορο» για το Πριγκιπάτο.
Από την άλλη βέβαια ο καιρός στις Άλπεις είναι τόσο απρόσμενος που το λευκό πέπλο μπορεί να κάνει την εμφάνισή του εκεί που δε το περιμένεις.
WRC: Τα ελαστικά για το ράλι Μόντε Κάρλο
Αυτές τις συνθέσεις των ελαστικών θα έχει η Pirelli στη διάθεση των πληρωμάτων.
Pirelli P Zero RA WRC: Mαλακή σύνθετη έκδοση των ασφαλτικών ελαστικών είναι η προδιαγραφή που αναπτύχθηκε για ολισθηρές επιφάνειες. Η έκδοση supersoft, που ανανεώθηκε το 2023, είναι μια λύση σχεδιασμένη αποκλειστικά για το rάλι Μόντε Κάρλο, που απαιτεί ελαστικά κατάλληλα για πολύ χαμηλές θερμοκρασίες.
Pirelli Sottozero STZ-B: Xειμερινό ελαστικό, που προορίζεται για όλες τις κατηγορίες αυτοκινήτων και έχει σχεδιαστεί για στεγνές, υγρές, χιονισμένες ή μικτές επιφάνειες χιονιού-πάγου.
Αυτή η προδιαγραφή είναι διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις, χωρίς καρφιά και με καρφιά.
Το τελευταίο θα παρέχεται στην πιο πρόσφατη εξέλιξή του, που αναπτύχθηκε λαμβάνοντας υπόψη τη διαδρομή της έκδοσης του ράλι Μόντε Κάρλο του 2024, η οποία αναμένεται να είναι πιο απαιτητική και έχει περισσότερα χιονισμένα τμήματα από τα δύο τελευταία χρόνια καθώς όπως προαναφέραμε θα διεξαχθούν σε μεγαλύτερα ύψη. Η νέα έκδοση του Sottozero με καρφιά διαθέτει πιο στιβαρή και ανθεκτική κατασκευή από τον προκάτοχό του.
Κάθε οδηγός στην κορυφαία κατηγορία, Rally1, έχει στη διάθεσή του 80 ελαστικά, από τα οποία μπορεί να χρησιμοποιήσει έως και 38 κατά τη διάρκεια του αγώνα, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων ελαστικών για το shakedown, όπου θα επιλέξει από
24 P Zero RA Soft
20 P Zero RA Super Soft
24 Sottozero STZ-B με καρφιά
12 Sottozero STZ-B χωρίς καρφιά
Η Pirelli προμηθεύει επίσης ελαστικά και στα άλλα τετρακίνητα αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων των WRC2 και θα έχουν στη διάθεσή τους:
20 P Zero RA7+B Soft
16 P Zero RA9 Super Soft
24 Sottozero STZ-B με καρφιά
12 Sottozero STZ-B χωρίς καρφιά