Με εξωτερικές θερμοκρασίες γύρω στο μηδέν ξεκίνησε το πρώτο σκέλος του ράλι Μόντσα με 5 Ειδικές Διαδρομές συνολικού μήκους 69.91 χλμ. με χάραξη εντός και περιμετρικά της θρυλικής πίστας.
Μετά από τις 5 Ειδικές Διαδρομές της Παρασκευής ο Σόρδο στην τελευταία Ειδική Διαδρομή ήταν ο ταχύτερος και πήρε την πρωτοπορία από τον Λάπι κατά 1 δευτ. με τον Οζιέ να ακολουθεί στην τρίτη θέση με διαφορά +12 δευτ. ενώ ακολουθούν Έβανς + 17.1 δευτ., Τάνακ + 17.7 και Ροβάνεπρα να συμπληρώνει την πρώτη 6άδα + 24.8 από την κορυφή.
Το φιλμ του αγώνα έχει ως εξής
Η σειρά εκκίνησης ήταν σύμφωνα με τη βαθμολογία. Δηλαδή Έβανς, Οζιέ, Νεβίλ, Τάνακ, Ροβάπερα, Σουνίνεν, Λάπι, Σόρδο, Γκρινσμιθ, Κατσούτα και Βέιμπυ.
Στην 2η Ειδική Διαδρομή, 13.43 χλμ. την 1η της Παρασκευής άρχισαν τα τραγούδια. Τετ-α-κε για τον Οζιέ, έξοδος για τον Νεβίλ, ενώ ο Σούνινεν διαμαρτύρεται για την απόδοση του κινητήρα στο Ford Fiesta WRC.
Σε αυτήν την στενή και γλιστερή Ειδική Διαδρομή ο Σόρδο κάνει την έκπληξη και γράφει τον ταχύτερο χρόνο, 4.6 μπροστά από τον Λάπι και 7.1 από τον Οζιέ.
Η 3η Ειδική Διαδρομή του αγώνα (η 2η της Παρασκευής) είναι επαναλαμβανόμενη 13.43 χλμ. και ξεκινάει με καθυστέρηση.
Δυνατή βροχή και η επιλογή του Λάπι να φορέσει ελαστικά χιονιού στο Ford Fiesta WRC, αποδεικνύεται σοφή καθώς είναι ταχύτερος στην Ειδική Διαδρομή.
Ο Γκρίνσμιθ έχει έξοδο στο 7.5 χλμ. της Ειδικής Διαδρομής καταστρέφοντας την μπροστινή δεξιά ανάρτηση του Fiesta WRC.
O Σόρδο αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα με τον κινητήρα του Hyundai i20 WRC, αλλά σημειώνει τον 2ο χρόνο, 3.3 δευτ.πίσω από τον Λάπι, ενώ τρίτο χρόνο γράφει ο Μίκελσεν (Skoda Fabia R5) +22.2 πίσω.
Ο Σόρδο ήταν αυτός που κινήθηκε στο ρυθμό του Λάπι, καθώς ο 4ος Οζιέ ήταν +22.4 δευτ., ο 5ος Τάνακ, + 23.5, ο 6ος Εβανς + 26.4 και ο Νεβίλ + 31.6.
Η 4η Ειδική Διαδρομή 16.22 χλμ. είναι η μεγαλύτερη της ημέρας κι πιο γρήγορη από τις προηγούμενες. Όλα τα εργοστασιακά πληρώματα τοποθέτησαν ελαστικά χιονιού.
Σε αυτήν την Ειδική Διαδρομή ο Νεβίλ στην αλλαγή πορεία από την πίστα σε ένα χωμάτινο κομμάτι στα 8.7 χλμ. έχει σχηματιστεί μια μεγάλη λακκούβα με νερό. Το i20 WRC «βουτάει» στο νερό και μένει. Έρχεται ο γερανός να το τραβήξει και να απελευθερώσει το δρόμο και σταματάει η Ειδική Διαδρομή
Η 5η Ειδική Διαδρομή είναι η 4η και επαναλαμβάνεται.
Ο Τάνακ αντιμετωπίζει πρόβλημα και σταματάει. Γράφει όμως τον 5ο χρόνο πίσω από Οζιέ, Ροβάνπερα, Εβανς, Κατσούτα, και μπροστά από Σόρδο, Λάπι, Βέιμπυ, Μίκελσεν.
Ετσι στην 6η και τελευταία Ειδική Διαδρομή του 1ου σκέλους ο Λάπι προηγείται με 2.8 δευτ. του Σόρδο, 10.5 του Οζιέ, 16.6 του Έβανς, 19.9 του Τάνακ και 25 του Ροβάνπερα.
Στη τελευταία Ειδική Διαδρομή του σκέλους ο Σόρδο είναι ταχύτερος. Η έκπληξη Κατσούτα δεύτερος και τρίτος ο Τάνακ.
Ο Λάπι που οδηγούσε την κούρσα είναι αργότερος από τον Σόρδο +3.8 δευτ. έτσι έχασε την πρώτη θέση.
Το Σάββατο ο αγώνας αφήνει την πίστα της Μόντσα και παίρνει τα βουνά με 7 Ειδικές Διαδρομές κοντά στο Μπέργκαμο με τη μεγαλύτερη να είναι 25.06 χλμ. Εκεί το τοπίο είναι χιονισμένο, αλλά να δούμε τις «παιχνίδια» έκανε ο καιρός και σε τι κατάσταση είναι το οδόστρωμα όπου θα παίξει το ρόλο του κατά την εξέλιξη του αγώνα.