Ο επικεφαλής του WRC, Έλφιν Έβανς, είχε έξοδο στην προτελευταία ειδική διαδρομή της Παρασκευής και εγκατέλειψε.
Με μια ειδική να απομένει -την υπερειδική- ο Έβανς ήταν 46.6 δευτερόλεπτα πίσω από τον team mate του Κάλε Ροβάνπερα και πρωτοπόρο της ημέρας.
Ήταν ένας δύσκολος αγώνας για τον Έβανς. Ο Ουαλός ήξερε, πως θα χάνει πολύ χρόνο, καθαρίζοντας το δρόμο για όλους τους άλλους. Ο ίδιος δεν ένοιωθε απόλυτα άνετος με το αυτοκίνητό του και αυτό έκανε ακόμα πιο δύσκολη την προσπάθειά του.
Λίγα χιλιόμετρα πριν το τέλος της 7ης ειδικής διαδρομής -προτελευταίας του σκέλους- ο Έβανς είχε άσχημη έξοδο. Τόσο αυτός όσο και ο συνοδηγός του Σκοτ Μάρτιν επιβεβαιώθηκε, ότι είναι καλά.
Εν τω μεταξύ, ο Ροβάνπερα, ανέβασε ακόμα περισσότερο τη διαφορά του από τον δεύτερο Ντάνι Σόρδο. Ο Φινλανδός μετά τις πρώτες ειδικές «άλλαξε κάτι στο αυτοκίνητο» όπως είπε, και από τότε «πετάει». Πίσω του σταθερά ο Ντάνι Σόρδο, αν και ξεκινά από πλεονεκτική θέση, δεν μπορεί να καλύψει τη διαφορά.
WRC – Ράλι Πορτογαλίας: Το Σάββατο είναι η μεγαλύτερη μέρα του αγώνα
Μάλιστα έχασε μια διασταύρωση, χάνοντας ακόμα περισσότερο χρόνο (11.3 δευτερόλεπτα περίπου) αφήνοντας χώρο στον Ροβάνπερα να αναπνεύσει, ενώ ο ίδιος νοιώθει πλέον την ανάσα του team mate του, Νεβίλ
«Κάναμε μια πολύ κακή ειδική», είπε ο Σόρδo. «Το πίσω μέρος του αυτοκινήτου έφευγε πολύ και δεν είχα μεγάλη αυτοπεποίθηση. Κάναμε ένα μικρό λάθος και χάσαμε λίγο χρόνο. Ήμασταν κακοί εδώ μέσα».
Ο Τιερί Νεβίλ είναι στην τρίτη θέση της γενικής, καθώς κατάφερε στην υπερειδική να περάσει τόσο τον Λάπι, όσο και τον Λουμπέ. Πριν την υπερειδική ο Λάπι ήταν τρίτος 0.3 μπροστά από τον Λουμπέ και 0.5 από τον Νεβίλ. Ο Βέλγος είχε πέσει πίσω και ήταν 5ος, όμως στην τελευταία ειδική της ημέρας ανέκτησε τη θέση του.
Ο Oτ Τάνακ είναι, πλέον, μετά την αποχώρηση του Έβανς στην 6η θέση.
Στην WRC2 o Σόλμπεργκ πήρε προβάδισμα με το Skoda του, ενώ πίσω του είναι πια ο Γκρίνσμιθ, επίσης με Skoda. Την τριάδα της κατηγορίας κλείνει ο Ροσέλ με C3, που είναι 9ος στη γενική κατάταξη, ενώ τη δεκάδα κλείνει ο Μίκελσεν με Skoda.
Το Σάββατο είναι η μεγαλύτερη μέρα του ράλι σε μήκος και διάρκεια, με τα πληρώματα να οδηγούν δυο φορές στις ειδικές διαδρομές, Vieira do Minho (26,61 χλμ), Amarante (37,24 χλμ), Felgueiras (8,81 χλμ) και Lousada (3,36 χλμ).
Αποτελέσματα πρώτου σκέλους:
1 Ροβάνπερα- Χάλτουνεν Toyota Yaris +1:22:27.7
2 Σόρδο – Καρέρα Hyundai i20 +10.8
3 Νεβίλ – Γουίταγκε Hyundai i20 +15.2 +26.0
4 Λουμπέ – Γκιλσούλ M-Sport Puma +0.9 +26.9
5 Λάπι-Φερμ Hyundai i20 +0.4 +27.3
6 Τάνακ-Γιαρβέογια M-Sport Puma +37.4 +1:04.7
7 Σόλμπεργκ-Έντμοντσον Skoda Fabia WRC2 +2:43.5 +3:48.2
8 Γκρίνσμιθ- Άντερσον Skabia WRC2 +50.2 +4:38.4
9 Ροσέλ – Nτινάντ Citroen C3 WRC2 +10.0 +4:48.4
10 Μίκελσεν-Έρικσεν Skoda Fabia WRC2 + 40.9 +5:29.3