Το Ράλι Πορτογαλίας, ο χωμάτινος αγώνας του WRC, έχει, ήδη, δείξει τα δόντια του.
Μετά από τις τέσσερις πρώτες ειδικές διαδρομές έχουμε μια εγκατάλειψη, παραλίγο μια φωτιά, ενώ, η πρώτη θέση έχει αλλάξει τρεις φορές χέρια.
Η πρώτη ειδική ήταν υπόθεση του νεαρού Λουμπέ. Ο Κορσικανός οδήγησε άψογα, εκμεταλλευόμενος και τη θέση από την οποία οδηγούσε – σε καθαρό δρόμο- και έγραψε τον πρώτο χρόνο της γενικής. Ο οδηγός τουFord Puma, έχει δηλώσει ότι λατρεύει τα χωμάτινα ράλι και περίμενε πως και τι για να τρέξει στη Πορτογαλία.
Στην ίδια ειδική ο Έβανς έχασε πολύ χρόνο, καθαρίζοντας το δρόμο, παίρνοντας έτσι μια γεύση για το τι θα αντιμετωπίσει στην πορεία, που ανοίγει το δρόμο για όλους τους άλλους, ως επικεφαλής της γενικής βαθμολογίας του πρωταθλήματος. Ο οδηγός της Toyota έγραψε τον 8ο χρόνο και ήταν ταχύτερος μόνο από τους οδηγούς του WRC2.
WRC – Ράλι Πορτογαλίας: Πανικός στην 3η ειδική της ημέρας
Στη δεύτερη ειδική διαδρομή «μίλησε» ο Τάνακ. Ο Εσθονός, που ξεκινά και αυτός από πλεονεκτική θέση πήρε τα ηνία του αγώνα με τον team mate του να πέφτει στην τρίτη θέση πίσω από τον Σόρδο με το Hyundai i20 του, που είναι σταθερά και στις δυο ειδικές διαδρομές 2ος.
«΄Ολα πάνε καλά», αν εξαιρέσω ότι το αυτοκίνητο πηδάει σαν άγριο άλογο, όλα είναι ΟΚ», είπε ο Τάνακ.
Στην 3η ειδική της ημέρας είχαμε τα πρώτα …δράματα. Ο Κατσούτα εγκατέλειψε πριν μπει στην ειδική διαδρομή από πρόβλημα στον εναλλάκτη του Toyota Yaris. Ο Ιάπωνας μέχρι εκείνη τη στιγμή ήταν 4ος, έχοντας ίδιο χρόνο με τον Ροβάνπερα.
Στην ίδια ειδική διαδρομή ο Λουμπέ που μέχρι εκείνη τη στιγμή ήταν 3ος πολύ κοντά στους πρώτους Τάνακ και Σόρδο έχασε πολύ χρόνο και έπεσε στην 6η θέση 18.8 δευτερόλεπτα πίσω από τον πρώτο.
Τι είχε συμβεί; Ο νεαρός οδηγός της M-Sport έφτασε στο τέλος της ειδικής πετάχτηκε έξω και άρπαξε τον πυροσβεστήρα. Είχε φωτιά το αυτοκίνητό του, ευτυχώς δεν ήταν τίποτα σπουδαίο και ο Κορσικανός κατάφερε να συνεχίσει. Να θυμίσουμε, ότι στο πρώτο σκέλος του αγώνα δεν υπάρχει προγραμματισμένο σέρβις παρά μόνο αλλαγές ελαστικών από τα πληρώματα. Ο Λουμπέ τα είδε όλα και κυρίως είδε να κατρακυλά στις πίσω θέσεις στη γενική κατάταξη.
Πρώτος μετά από 3 ειδικές διαδρομές ήταν ο Τάνακ ακολουθούμενος από τους Ροβάνπερα και Σόρδο. Η διαφορά του Ροβάνπερα από το Σόρδο ήταν μόλις 6 δέκατα του δευτερολέπτου.
Στην τέταρτη ειδική διαδρομή και πρώτη επαναλαμβανόμενη της σημερινής ημέρας είχαμε και άλλα δράματα. Κατ’ αρχήν, πρώτος στη γενική είναι, πλέον, ο Σόρδο με το Hyundai του, ακολουθούμενος από το Yaris του Ροβάνπερα. Τρίτος είναι ο team mate του Ισπανού Τιερί Νεβίλ.
Και, ο Τάνακ που ήταν πρώτος; Ο Εσθονός από πρώτος βρέθηκε 7ος μπροστά από τους οδηγούς του WRC2 και με 47.5 λεπτά διαφορά από τον επικεφαλής Σόρδο.
WRC – Ράλι Πορτογαλίας: Τρομερή μάχη και στο WRC2
Ο Τάνακ είχε πρόβλημα με το εμπρός δεξί ελαστικό του, που βγήκε από τη ζάντα και διέλυσε. Αυτό τον έστειλε στις πίσω θέσεις και μακριά από την πρώτη θέση, που κατείχε μέχρι εκείνη τη στιγμή.
Έτσι, στην κατάταξη μετά από 4 ειδικές διαδρομές βλέπουμε τον Σόρδο πρώτο. Ο Ισπανός μέχρι στιγμής είναι σταθερός οδηγώντας άψογα εκμεταλλευόμενος στο έπακρο τη θέση από την οποία ξεκινά στις ειδικές διαδρομές.
Πίσω του σε απόσταση αναπνοής, είναι ο Ροβάνπερα, που έχει κλειδώσει το στόχο του – που δεν είναι άλλος από τη νίκη στην Πορτογαλία, την πρώτη του για φέτος.
«Ξεκινάμε δεύτεροι στις ειδικές διαδρομές πίσω από τον Έβανς», είπε ο Ροβάνπερα. «Ο δρόμος είναι σχετικά καθαρός, όχι όμως τελείως σε κάποια σημεία έχει πολύ απάτητο χώμα που είναι επικίνδυνο. Όμως δεν παραπονιέμαι λίγη προσοχή παραπάνω χρειάζεται».
Τρίτος, ανεβαίνοντας αργά και σταθερά είναι το Τιερί Νεβίλ με το Hyundai του, ενώ τέταρτος πια είναι ο Λουμπέ, που κάνει εξαιρετικό αγώνα. Στην 5η θέση είναι ο Λάπι, που ακόμα δεν έχει βρει τα πατήματά του. «Δεν ξέρω τι συμβαίνει», είπε ο Λάπι. «Νόμιζα, ότι θα έκανα καλύτερους χρόνους, δεν είχα κάποιο πρόβλημα».
Το ψάχνει ο Φινλανδός που είναι μπροστά από τον Έβανς. Ο Ουαλός συνεχίζει να ταλαιπωρείται επειδή ανοίγει δρόμο και χάνει χρόνο.
Στο WRC2 γίνεται τρομερή μάχη. Πρώτος στην κατηγορία και 8ος στη γενική κατάταξη είναι ο Φορμό με Ford Fiesta, ενώ τον ακολουθεί ο Σόλμπεργκ με Skoda Fabia και ο Σούνινεν κλείνει την τριάδα της κατηγορίας και την δεκάδα της γενικής με το Hyundai του.
Aπομένουν 4 ειδικές διαδρομές για το τέλος του πρώτου σημερινού σκέλους. Οι δυο είναι επαναλαμβανόμενες και τελευταία είναι η υπερειδική του αγώνα, αργά το απόγευμα.
Αποτελέσματα μετά από 4 ειδικές διαδρομές:
1 Σόρδο – Καρέρα Hyundai i20 42:59.3
2 Ροβάνπερα- Χάλτουνεν Toyota Yaris +0.4
3 Νεβίλ – Γουίταγκε Hyundai i20 +13.8 +14.2
4 Λουμπέ – Γκιλσούλ M-Sport Puma +1.5 +15.7
5 Λάπι-Φερμ Hyundai i20 +4.2 +19.9
6 Έβανς-Μάρτιν Toyota Yaris +0.5 +20.4
7 Τάνακ-Γιαρβέογια M-Sport Puma +27.1 +47.5
8 Φορμό-Κορία Fiesta WRC2 + 1:04.4 +1:51.9
9 Σόλμπεργκ-Έντμοντσον Skoda Fabia WRC2 +2.5 +1:54.4
10 Σούνινεν – Μάρκουλα i20 Hyundai WRC2 +3.1 +1:57.5