Πολλές οι εναλλαγές στην κορυφή του ράλι Πορτογαλίας, 5ος γύρος του WRC, όπου τελικά στο τέλος του 1ου σκέλους φιγουράρουν στην κορυφή οι Ροβάνπερα-Χάλτουνεν με Toyota Yaris Rally1, με τον Ροβάνπερα να σχολιάζει ότι δεν «μπορεί να οδηγήσει πιο γρήγορα με αυτό το αυτοκίνητο» (τι άλλο να κάνει δηλαδή…)
Οι Φινλανδοί ξεκίνησαν «αναγνωριστικά» στις πρώτες Ειδικές Διαδρομές, και ανέβασαν σιγά-σιγά ρυθμό για να «πάρουν» κεφάλι στην 6η Ειδική Διαδρομή και να μείνουν εκεί έχοντας στη δεύτερη θέση τους Οζιέ-Λανταί με το δεύτερο Toyota Yaris Rally1.
WRC: Πρόβλημα με την ενδοσυνεννόηση και το υβριδικό σύστημα ο Οζιέ
Στην αρχή οι Γάλλοι αντιμετώπισαν πρόβλημα με την ενδοσυνεννόηση ενώ αντιμετώπισαν πρόβλημα με το υβριδικό σύστημα που τους έριξε στην 4η θέση, αλλά στην τελευταία Ειδική Διαδρομή του 1ου σκέλους «μίλησαν» όπως ξέρουν και σκαρφάλωσαν 2οι, έχοντας διαφορά 1 δευτ. από τους Φινλανδούς.
Στην τρίτη θέση η έκπληξη Κατσούτα που μαζί με τον Τζόντσον, με το άλλο Toyota Yaris Rally1, βρέθηκαν να οδηγούν τον αγώνα, πριν πατήσει πιο βαθιά το γκάζι και περάσει πρώτος ο νεαρός Φινλανδός. Τους χωρίζουν από την κορυφή 4.7 δευτ.
Η διαφορά τους φανερώνει τη μεγάλη προσπάθεια που κάνει ο Ιάπωνας οδηγός της Toyota.
Στην τέταρτη θέση οι Τάνακ-Γιαρβέογια με το Hyundai i20 Rally1, ο οποίος κατά την προσφιλή του συνήθεια πάλι σχολίασε διάφορα…
Η διαφορά από τον Κατσούτα είναι 7/10.
Μια θέση πιο κάτω, το άλλο Hyundai i20 rally1 οι Σόρδο-Καρέρα, αλλά στα 2/10 πίσω τους με τους Νεβίλ-Γουάιταγκε.
Οι Φορμό-Κορία με το Ford Puma Rally1 είναι +13.7 από τους Βέλγους και 1:11.4 μπροστά από τους Έβανς-Μάρτιν με το 4ο Toyota Yaris Rally1, που αντιμετώπισαν διάφορα, όπου εκτός από το κλατάρισμα που έχασαν ένα λεπτό, ο Μάρτιν διάβαζε τις σημειώσεις από το smartphone καθώς είχε γίνει μπέρδεμα με τα γραπτά.
Στο WRC2 προηγούνται οι Σόλμπεργκ-Έντμοντσον παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισαν με το μοτέρ του Skoda Fabia RS Rally2.
Προηγούνται 7,3 δευτ. των Ροσέλ-Ντυνάν με Citroen C3 Rally2, θέση που ανέκτησαν στην τελευταία Ειδική Διαδρομή από τους Γκρίνσμιθ-Άντερσον με Skoda Fabia RS Rally2, που είχαν τετ-α-κε και τους έφερε τρίτους με διαφορά 6 δευτ.
Στην 5η Ειδική Διαδρομή εγκατέλειψαν από έξοδο οι Σουνίνεν-Μάρκουλα κάνοντας αρκετές ζημιές στο μπροστινό μέρος του Hyundai i20 Rally2. Από τη ζημιά θα εξαρτηθεί εάν θα συνεχίζουν στο 2ο σκέλος κάνοντας χρήση του κανονισμού super rally.
Στην 6η Ειδική Διαδρομή τουμπάρισε ο επανεμφανιζόμενος Λουμπέ με τον Πασκά, που οδηγώντας ένα από τα Skoda Fabia RS Rally2 του αγώνα βρισκόταν στην 4η θέση της WRC2.
To 2ο σκέλος του Σαββάτου, αποτελείται από 9 Ειδικές Διαδρομές, 4Χ2 και τελευταία η Υπερειδική συνολικού μήκους 145 χλμ. Η μεγαλύτερη Ειδική Διαδρομή έχει μήκος 37,24 χλμ. και επαναλαμβάνεται.
Ο αγώνας έχει πολύ δρόμο ακόμα στο WRC της Πορτογαλίας…