Ο Κάλε Ροβάνπερα ζήτησε από τη FIA να κάνει αλλαγές στους κανονισμούς του WRC όσον αφορά τα «ντόνατς».
Θεώρησε προφανώς υπερβολική την ποινή που δέχθηκε ο Όλιβερ Σόλμπεργκ επειδή έκανε «ντόνατς» στην Πορτογαλία, χάνοντας τη νίκη στο WRC2.
Τις πρώτες πρωινές ώρες της Κυριακής, οι αγωνοδίκες του Ράλι Πορτογαλίας εξέδωσαν μια ειδοποίηση για να επιβεβαιώσουν, ότι ο Σόλμπεργκ είχε τιμωρηθεί με ποινή ενός λεπτού, επειδή έκανε «ντόνατς» στο τέλος του ΕΔ15 το απόγευμα του Σαββάτου.
Μάλιστα, η ποινή κανονικά ήταν 5 λεπτά, αλλά, οι αγωνοδίκες δέχθηκαν τις δικαιολογίες του Νορβηγού.
Έχοντας διασχίσει τη γραμμή τερματισμού στο τέλος της υπερειδικής διαδρομής, ο Σόλμπεργκ αποφάσισε να κάνει ένα σόου για τους οπαδούς, κάνοντας μερικά ντόνατς, προτού φτάσει στη γραμμή του στοπ. Αλλά, αυτό ήταν παραβίαση του άρθρου 12.21 των συμπληρωματικών κανονισμών του αγώνα.
Ο Σόλμπεργκ υπερασπίστηκε τον εαυτό του, αρχικά ζητώντας συγγνώμη και δηλώνοντας ότι πίστευε, ότι διεξήχθη με ασφαλή τρόπο, αλλά ότι δεν γνώριζε τον ειδικό κανονισμό. Ωστόσο, οι αγωνοδίκες δεν το δέχτηκαν και τον τιμώρησαν με ποινή ενός λεπτού, με αποτέλεσμα να χάσει το προβάδισμα του στο WRC2.
Στην ανακοίνωσή τους, οι αγωνοδίκες δήλωσαν, ότι οδήγηση αυτού του στυλ απαγορεύεται αυστηρά παντού, λόγω έλλειψης κατάλληλου χώρου και διαπίστωσαν, ότι ο Σόλμπεργκ αγνόησε τους ισχύοντες κανονισμούς.
Όμως, μιλώντας στο τέλος του αγώνα, ο νικητής του ράλι Κάλε Ροβάνπερα, είπε ότι θα ήθελε να δει τον κανονισμό να αλλάζει στο μέλλον.
«Σίγουρα δεν είναι ωραίο να είμαι ειλικρινής, αλλά νομίζω, πως ήταν απλώς ένας ειδικός κανονισμός για αυτό το ράλι και νομίζω ότι δεν το ήξερε. Δεν είναι ωραίο και νομίζω, ότι η FIA πρέπει να αλλάξει τους κανόνες και να επιτρέπει να κάνεις τέτοια πράγματα, καθώς οι ειδικές διαδρομές, όπως αυτή είναι για τους θεατές. Και όταν υπάρχουν χιλιάδες θεατές, λίγα ντόνατς δεν βλάπτουν κανέναν».
Το άρθρο 34.1.3 των αθλητικών κανονισμών του WRC ορίζει, ότι κάθε ράλι μπορεί να καθορίσει εάν επιτρέπεται η «εκθεσιακή οδήγηση» στην διοργάνωσή του, πράγμα που σημαίνει ότι σε ορισμένες διοργανώσεις θα μπορούσε να επιτραπεί στους οδηγούς να δίνουν έξτρα θέαμα στους θεατές.
WRC – Ράλι Πορτογαλίας: «Οι οδηγοί πρέπει να δίνουν θέαμα» τονίζει ο Αμπιτεμπούλ
Αλλά, στην Πορτογαλία, οι οργανωτές έκριναν, ότι δεν υπήρξε αρκετός χώρος για να επιτρέψει στους οδηγούς να το κάνουν σε ασφαλές περιβάλλον, αν και μείωσαν την ποινή του Σόλμπεργκ από πέντε λεπτά σε μόλις ένα, λόγω του γεγονότος, ότι ο Νορβηγός το έκανε σε ειδική διαδρομή και όχι σε δημόσιο δρόμο.
Μέχρι στιγμής αυτή τη χρονιά, το Ράλι Σουηδίας και το Ράλι Κροατίας είχαν επίσης τον ίδιο κανονισμό, αλλά το Ράλι Μεξικού απαγόρευσε την «εκθεσιακή οδήγηση», οπουδήποτε εκτός των ειδικών διαδρομών. Το Ράλι Μόντε Κάρλο δεν περιλάμβανε τίποτα στους κανονισμούς του.
Ο αρχηγός της ομάδας Hyundai, Σιρίλ Αμπιτεμπούλ, φαίνεται να το σκέφτεται, πιστεύοντας ότι εάν στους οδηγούς δεν επιτραπεί να δίνουν θέαμα, τότε ο κόσμος θα χάσει στο τέλος το ενδιαφέρον του για το πρωτάθλημα.
«Πρέπει να είμαστε σε θέση να προωθήσουμε το σπορ», είπε. «Μας ενδιαφέρει η διασκέδαση, ο ενθουσιασμός, το να κάνουμε πράγματα, που κανονικά δεν θα κάνατε με το αυτοκίνητό σας. Πρόκειται για κάτι ιδιαίτερο. Επομένως, αν δεν κάνουμε κάτι ιδιαίτερο, διατρέχουμε τον κίνδυνο να γίνουμε εμπόρευμα και επομένως να χάσουμε κάθε ενδιαφέρον».
Δείτε το βίντεο: