Όπως, ήδη, ξέρουμε ο Όλιβερ Σόλμπεργκ δέχθηκε ποινή ενός λεπτού και έχασε την πρώτη θέση στην WRC2, στο Ράλι Πορτογαλίας.
Όταν στην υπερειδική του αγώνα, το Σάββατο το απόγευμα, αποφάσισε να χαρίσει ένα …έξτρα θέαμα στους Πορτογάλους, κάνοντας «ντόνατς».
Την επόμενη ημέρα, ο Νορβηγός δεν κατάφερε να καλύψει τη διαφορά του από τον Γκρίνσμιθ και έχασε τη νίκη μέσα από τα χέρια του.
Είχαμε, όμως και άλλα «παραπτώματα». Οι αγωνοδίκες τιμώρησαν με χρηματικό πρόστιμο 10.000 ευρώ τους Νεβίλ-Γουίταγκε, διότι δεν παρέδωσαν την κάρτα χρόνου στο τέλος της 17ης ειδικής διαδρομής του αγώνα…
Σύμφωνα με τον κανονισμό οι Βέλγοι θα έπρεπε να αποκλειστούν, όμως οι αγωνοδίκες έλαβαν υπόψη τους πολλούς παράγοντες και τη γλίτωσαν με χρηματικό πρόστιμο.
Ο οδηγός της Hyundai τερμάτισε στην πέμπτη θέση στην Πορτογαλία, αν και περίμενε να τερματίσει τουλάχιστον τρίτος, όμως έχασε πολλά λεπτά, καθώς οδήγησε όλη την Κυριακή με σπασμένο τούρμπο.
Η 17η ειδική διαδρομή ήταν το πρώτο πέρασμα του διάσημου Fafe και η επανάληψή του ήταν η powerstage. Ο Γουίταγκε ξέχασε να παραδώσει την κάρτα ελέγχου χρόνου, πράγμα που σημαίνει, ότι το πλήρωμα θεωρητικά έχει εγκαταλείψει. Όμως οι αγωνοδίκες έδειξαν επιείκεια, λόγω των συνθηκών που επικρατούσαν.
WRC – Ράλι Πορτογαλίας: Μπέρδεμα με τις κάρτες ελέγχου χρόνου
Ο Γουίταγκε ισχυρίστηκε αρχικά, ότι είχε παραδώσει την κάρτα χρόνου και τελικά στην ακρόαση μπροστά στους αγωνοδίκες εξήγησε, ότι ήταν απασχολημένος γιατί προσπαθούσε να βγάλει φωτογραφία από το ταμπλό του Hyundai, για να τη στείλει στους μηχανικούς της ομάδας. Μετά την τηλεοπτική του συνέντευξη στο τέλος της ειδικής, ο Nεβίλ έφυγε πριν συνειδητοποιήσουν, πως δεν είχαν παραδώσει την κάρτα ελέγχου χρόνου.
Ο Γουίταγκε ζήτησε συγγνώμη για αυτό και πρόσθεσε ότι όταν ισχυρίστηκε, την πρώτη φορά, πως έδωσε την κάρτα χρόνου, ήταν για τον ίδιο λόγο, γιατί το είχε ξεχάσει λόγω της πίεσης της στιγμής.
Οι αγωνοδίκες θα μπορούσαν να είχαν αποκλείσει τον Nεβίλ από την τελική κατάταξη, αλλά έλαβαν υπόψη αρκετούς παράγοντες, πέρα από τη λεπτομερή περιγραφή των γεγονότων από το συνοδηγό του, όπως το γεγονός, ότι τα τελευταία χρόνια εξαιτίας του COVID-19 δεν τηρήθηκε η διαδικασία παράδοσης καρτών ελέγχου χρόνου από τα πληρώματα και διαπίστωσαν, πως τελικά δεν είχε καμία επίδραση στη σωστή λειτουργία του ελέγχου του αγώνα.
Έτσι οι Νεβίλ-Γουίταγκε τη γλίτωσαν και απλά δέχθηκαν ένα πρόστιμο 10.000 ευρώ, το οποίο πρέπει να καταβληθεί από κοινού.
Μη νομίζετε όμως, ότι οι «καμπάνες» σταμάτησαν να πέφτουν μετά το πρόστιμο στο Βελγικό πλήρωμα. Είχαμε και συνέχεια:
Ο team mate του Ντάνι Σόρδο πέρασε κι αυτός από τους αγωνοδίκες και του επιβλήθηκε πρόστιμο 1000 ευρώ, επειδή φορούσε λάθος καπέλο στο βάθρο των νικητών.
Ο Ισπανός, ο οποίος τερμάτισε δεύτερος, φορούσε το καπέλο της Pirelli, που του δόθηκε από τον promoter του WRC, στο βάθρο μετά τη powerstage, αλλά στο τελευταίο πόντιουμ φορούσε το καπέλο της Red Bull.
Ο 40χρονος δήλωσε, ότι δεν γνώριζε, πως δεν μπορούσε να φορέσει το δικό του καπέλο, ωστόσο θεωρήθηκε, ότι παραβίασε τους αθλητικούς κανονισμούς του WRC και έτσι του επιβλήθηκε πρόστιμο.
Επίσης στη Hyundai επιβλήθηκε πρόστιμο 15.000 ευρώ, με αναστολή για το περιστατικό του Σόρδο, η αναστολή διαρκεί μέχρι το τέλος της σεζόν του 2023.
Ο Σόρδο δεν είναι ο πρώτος οδηγός της Hyundai τα τελευταία δύο χρόνια που έχει κάνει τέτοια παράβαση. Έχει προηγηθεί ο Οτ Τάνακ στο Ράλι Ισπανίας το 2021.