Στον αγώνα της Αφρικής του WRC, ήταν η απόλυτη κυρίαρχη η ομάδα της Toyota για δεύτερη συνεχή χρονιά στην Κένυα.
Αυτή τη φορά με νικητή τον 8 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή ράλι Σεμπάστιαν Οζιέ.
Ο Γάλλος, από τη στιγμή που τέθηκε επικεφαλής του αγώνα, δεν μπόρεσε κανείς να τον εκθρονίσει. Ο Οζιέ είχε έρθει στην Αφρική για να κερδίσει.
WRC: Toyota στις 4 πρώτες θέσεις στο ράλι Σαφάρι
Οι φιλότιμες προσπάθειες του Ροβάνπερα, που πετούσε στις απαιτητικές διαδρομές του Σαφάρι, δεν απέδωσαν καρπούς. Τον πίεσε όμως πολύ τον Γάλλο, με αποτέλεσμα να εκνευριστεί.
Ο Οζιέ, μετά το πρόβλημα με την υβριδική ισχύ του Yaris του, κινήθηκε έξυπνα, κυρίως την πρώτη μέρα όταν έκτισε διαφορά, ενώ ο Φινλανδός έχανε χρόνο σκουπίζοντας το δρόμο, ξεκινώντας τις Ειδικές Διαδρομές πρώτος.
Ο Οζιέ έτρεξε το κομβικό δεύτερο μέρος της Παρασκευής με μόνο μια ρεζέρβα, ελαφρύνοντας έτσι το Yaris Rally1.
Το εγχείρημά του πέτυχε και η διαφορά από το Ροβάνπερα ανέβηκε στα 22.8 δευτερόλεπτα. Από εκεί και πέρα πότε οδηγώντας γρήγορα – όπου έπρεπε- και πότε σοφά – σχεδόν σε όλον τον αγώνα-, κέρδισε.
Ο Οζιέ έγραψε ακόμα μια περίτρανη νίκη στο βαρύ βιογραφικό του
Στο τελευταίο σκέλος ο Ροβάνπερα μπήκε στον αγώνα με στόχο να πάρει τη νίκη. Μάλιστα στην πρώτη κιόλας ειδική διαδρομή έπιασε στον ύπνο τον Οζιέ και πριόνισε τη διαφορά τους στο μισό. Από 16.7 δευτ. σχεδόν στα 8.
Ο Οζιέ όμως αντέδρασε άμεσα και αύξησε τη διαφορά, που είχαν και την ανέβασε ακόμα πιο πολύ.
Στη συνέχεια του αγώνα ο Οζιέ έχασε χρόνο μπλεγμένος στην αφιλόξενη ζούγκλα, και έφτασε στο τέλος της Ειδικής Διαδρομής χωρίς την πίσω πόρτα στο Yaris Rally1. Ο ίδιος δήλωσε πως δεν κατάλαβε τι έγινε και πως το έπαθε.
Ωστόσο, από εκεί και πέρα, τα πράγματα έμοιαζαν να ηρεμούν μεταξύ του Ροβάνπερα και του Οζιέ.
Η σκόνη μια Eιδική Dιαδρομή πριν την power-stage κούρασε αφάνταστα οδηγούς και αυτοκίνητα.
Ο Ροβάνπερα έφτασε στο τέλος της ειδικής με σκονισμένο μέχρι και το μουστάκι του και τα ελαστικά του διαλυμένα.
«Ήταν σκληρό, σωστό Σαφάρι μέσα στη βαθιά σκόνη και στα πολύ βαθιά τα αυλάκια. Προσπαθήσαμε να διατηρήσουμε την πίεση, αλλά δεν ήταν εύκολο συν του ότι είχαμε και ένα κλατάρισμα».
Όλα αυτά πριν την τελευταία Ειδική Διαδρομή του αγώνα.
Ο Οζιέ έφτασε στο τέλος της 18ης Ειδικής Διαδρομής με αναμμένες τις ενδείξεις θερμοκρασίας στο ταμπλό του Yaris και αρνήθηκε να σχολιάσει οτιδήποτε.
Πιο πίσω οι Έλφιν και Κατσούτα συμπλήρωσαν την τετράδα στο εμφατικό 1-2-3-4 της ομάδας τους.
Ο Ντάνι Σόρδο, 5ος με το i20 Rally1 ενώ ο Νεβίλ, που επανήλθε στον αγώνα ήταν 8ος πίσω από Τάνακ και Λουμπέ. Ο Βέλγος μάλιστα κέρδισε και την Power-stage και τους πολύτιμους βαθμούς της για τη συνέχεια του πρωταθλήματος.
Ο Τάνακ ούτε απείλησε, αλλά ούτε και απειλήθηκε μετά από έναν αγώνα με πολλά προβλήματα- τερμάτισε 6ος. Ο Λουμπέ είδε το ταμπλό του Puma του στην προτελευταία ειδική να γίνεται χριστουγεννιάτικο δένδρο και αναγκάστηκε να θέσει τον κινητήρα του αυτοκινήτου του, σε λειτουργία «προστασίας». Ωστόσο η 7η θέση, που κατείχε δεν απειλήθηκε από κανέναν, καθώς ο 8ος Νεβίλ ήταν πολύ πίσω.
Μεγάλος νικητής στην WRC2 ήταν ο Πολωνός Καγιετάν Καγιετάνοβιτς με το Skoda Fabia RS Rally2.
Τo Puma με τα ελληνικά χρώματα τoυ Σερδερίδη και το Fiesta του Βασιλάκη, δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν τον επίπονο αγώνα στην Κένυα.
Επόμενος αγώνας το Ράλι Εσθονίας (20-23 Ιουλίου), χωρίς την παρουσία του Οζιέ, όπως δήλωσε.
AΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ POWERSTAGE
1 Νεβίλ 5:34.0
2 Τάνακ +1.0
3 Ροβάνπερα +1.8
4 Οζιέ +4.3
5 Λάπι +4.8
ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
1 Οζιέ-Λαντέ Yaris Rally1 3:30:42.5
2 Ροβάνπερα-Χάλτουνεν Yaris Rally1 +6.7
3 Έβανς-Μάρτιν Yaris Rally1 +2:51.8 +2:58.5
4 Κατσούτα-Τζόνστον Yaris Rally1 +25.3 +3:23.8
5 Σόρδο-Καρέρα i20 Rally1 +1:41.6 +5:05.4
6 Τάνακ-Γιαρβέογια Puma Rally1 +4:09.0 +9:14.4
7 Λουμπέ-Γκιλσούλ Puma Rally1 +7:01.3 +16:15.7
8 Nεβίλ-Γουίταγκε i20 Rally1 +8:31.3 +24:47.0
9 Καγιετάνοβιτς-Σετσπάνιεκ Fabia WRC2 +1:46.4 +26:33.4
10 Πρόκοπ-Γιούρκα Fiesta MK II WRC2 +11:27.7 +38:01.1