Στον αγώνα της Αφρικής του WRC, το ράλι Σαφάρι, η Toyota κυριαρχεί
Όλα τα Yaris Rally1 συνεχίζουν και μάλιστα είναι στις 4 πρώτες θέσεις της γενικής κατάταξης του ράλι Σαφάρι.
WRC: Πετάει η Toyota στην Αφρική
Η ομάδα που πραγματικά αποδεκατίστηκε είναι αυτή της Hyundai με τα i20 Rally1.
Χθες, στο 1ο σκέλος, έχασε το Νεβίλ, από σπασμένη αριστερή ανάρτηση – ο οποίος σήμερα επανήλθε στον αγώνα- και στο 2ο σκέλος του Σαββάτου έχασε τον Λάπι, ημιαξόνιο όντας 3ος, που έδειχνε να ήταν ο μόνος ικανός να σπάσει το εν σειρά 1-2-3-4 των Ιαπώνων.
Έτσι ο Οζιέ εξακολουθεί να είναι πρώτος, παρά τις προσπάθειες του Ροβάνπερα. Ο Φινλανδός κατάφερε να μειώσει τη διαφορά, στο μισό, όμως δεν ήταν αρκετή η απόδοση του για να φτάσει και να περάσει τον team-mate του.
Το 2ο σκέλος του ράλι Σαφάρι το πιο δύσκολο
Το 2ο σκέλος ήταν καθ’ ομολογία το πιο δύσκολο του αγώνα, και σαν να μην έφτανε αυτό, ήρθε και η βροχή στην τελευταία Ειδική Διαδρομή τη 13η του αγώνα, για να κάνει ακόμα πιο δύσκολη τη ζωή των πληρωμάτων.
Ο Tιερί Νεβίλ, που ξεκίνησε πρώτος την Ειδική Διαδρομή έφτασε χαμογελώντας στον τερματισμό της, βλέποντας οτι η βροχή πίσω του χειροτέρευε, κάτι και σίγουρα θα δυσκόλευε τα πληρώματα που ακολουθούσαν.
Μάλιστα ο Βέλγος γλίστρησε στην τελευταία στροφή πριν το τέλος.
«Δεν μπορείς να περιγράψεις τις συνθήκες», είπε ο Βέλγος «Είναι αδύνατο να καταλάβεις πώς είναι να οδηγείς σε τέτοιες συνθήκες. …»
Ο Πιερ Λουί Λουμπέ ήταν ο επόμενος οδηγός, και μάλιστα έκανε ακριβώς το ίδιο λάθος με τον Νεβίλ στην τελευταία στροφή.
Νομίζω, ότι έκανα ένα πολύ ωραίο ντους 5 χλμ. προς το τέλος, ο ουρανός άνοιξε και άρχισε να βρέχει! Ήταν τρελό», είπε ο Λουμπέ.
Για την τελευταία στροφή τόνισε ότι «Απλά πέρασα αργά, αλλά ακόμα και έτσι έκανα ένα τετ-α-κε στην τελευταία στροφή».
Ο Τάνακ τρίτωσε τα γλιστρήματα, καθώς γλίστρησε και αυτός, αλλά όπως είπε, είχε και άγριες στιγμές σε όλη τη διαδρομή.
«Ναι… ήταν κόλαση», είπε ο οδηγός της M-Sport.
«Ήταν εντυπωσιακό, πολύ εντυπωσιακό. Είναι χειρότερο και από τα σημεία με πάγο – πραγματικά εντυπωσιακό.»
Ωστόσο, η βροχή άρχισε να υποχωρεί και οι επόμενοι οδηγοί κατέβασαν τους χρόνους.
Γνωστός για την ικανότητά του στη βροχή ο Φινλανδός, και δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός, ότι κανείς δεν μπόρεσε να τον ανταγωνιστεί τον Ροβάνπερα στην απαιτητική αυτή Ειδική Διαδρομή.
«Πέρυσι γλιστρούσε πολύ, αλλά τίποτα σαν αυτό σήμερα», είπε ο Κάλε.
«Υπήρχε δυνατή βροχή μπροστά μας και σταμάτησε, αλλά είχε μείνει τόσο πολύ νερό στο δρόμο. Είμαστε εδώ με το αυτοκίνητο ολόκληρο, οπότε αυτός ήταν ο μοναδικός μας στόχος στο 2ο σκέλος».
Ο επικεφαλής του ράλι, Οζιέ, επέζησε από μια επαφή, που είχε σε μια στροφή και χάλασε την «αισθητική» στο πίσω μέρος του Toyota Yaris Rally1.
Όμως ο οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής εξακολουθεί να είναι πρώτος με ένα προβάδισμα 16,7 δευτερολέπτων από τον Ροβάνπερα. Ο Γάλλος μάλιστα έφτασε στο τέλος της Ειδικής Διαδρομής της ημέρας με δυο μπροστινά κλαταρισμένα ελαστικά.
«Δεν μπορώ να πω, ότι έχω τόση τύχη με τα ελαστικά, αλλά έτσι είναι» είπε ο Οζιέ.
Ο Έβανς, εν τω μεταξύ έκλεψε την τρίτη θέση, που είχε χάσει στην προηγούμενη Ειδική Διαδρομή, από τον Τακαμότο Κατσούτα. Ο Ιάπωνας τα είδε όλα όταν, πρώτα στριφογύρισε στο στεγνό κομμάτι της Ειδικής Διαδρομής που τον ανάγκασε να κάνει όπισθεν και έπρεπε να κάνει όπισθεν για να ξαναμπεί στο δρόμο, ενώ ακολούθησε ένα ακόμα τετ-α-κε υπο βροχή.
«Ακόμη και χωρίς βροχή, στριφογύρισα, και αφού έφτασα στο πραγματικά λασπωμένο τμήμα ήταν πραγματικά τρομερό», είπε ο Κατσούτα. «Είμαι πολύ χαρούμενος, που έφτασα εδώ».
Ο Kατσούτα τελείωσε τη μέρα μπροστά από τον Ντάνι Σόρδο, ο οποίος ήταν ευχαριστημένος, που τελείωσε χωρίς πρόβλημα μια Ειδική Διαδρομή την οποία περιέγραψε ως «πολύ, πολύ, πολύ, πολύ, πολύ ολισθηρή – σε άλλο επίπεδο».
Το ζευγάρι της M-Sport Tάνακ και Λουμπέ είναι έκτο και έβδομο αντίστοιχα, μπροστά από τον επικεφαλής πλέον του WRC2 Kαγιετάνοβιτς, ενώ ο Νεβίλ έφτασε στη βαθμολογούμενη δεκάδα και είναι πλέον 9ος. Τη δεκάδα στη γενική κατάταξη κλείνει ο Σόλμπεργκ.
Ο Σερδερίδης μετά από μια «βουτιά» σε ένα νερόλακκο το Puma Rally1 παρουσίασε πρόβλημα στο μοτέρ του και δε θα εκκινήσει στο 3ο και τελευταίο σκέλος, ενώ ο Βασιλάκης είναι στη 22η θέση της γενικής κατάταξης του αγώνα.
Κυριακή 25 Ιουνίου είναι η τελευταία μέρα του αφρικανικού ράλι και τα πληρώματα θα οδηγήσουν 6 ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 75 περίπου αγωνιστικών χιλιομέτρων. Ο αγώνας θα τελειώσει με την Powerstage Hell’s Gate 2, που θα δώσει και τους έξτρα βαθμούς στους νικητές της.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 2ου ΣΚΕΛΟΥΣ
1 Οζιέ-Λαντέ Yaris Rally1 2:43:49.2
2 Ροβάνπερα-Χάλτουνεν Yaris Rally1 +16.7
3 Έβανς-Μάρτιν Yaris Rally1 +2:06.6 +2:23.3
4 Κατσούτα-Τζόνστον Yaris Rally1 +16.7 +2:40.0
5 Σόρδο-Καρέρα i20 Rally1 +1:12.3 +3:52.3
6 Τάνακ-Γιαρβέογια Puma Rally1 +4:46.6 +8:38.9
7 Λουμπέ-Γκιλσούλ Puma Rally1 +5:17.7 +13:56.6
8 Καγιετάνοβιτς-Σετσπάνιεκ FabiaWRC2 +5:56.5 +19:53.1
9 Νεβίλ-Γουίταγκε i20 Rally1 +4:13.1 +24:06.2
10 Σόλμπεργκ-Έντμοτσον Fabia RS +0.4 +24:06.6