O τρομερός και φοβερός Κάλε τέθηκε επικεφαλής και να πως τέθηκε μπροστά στον αγώνα.
* Ο πύραυλος Φινλανδός έγραψε ξανά τον ταχύτερο χρόνο – όπως και στο πρωινό πέρασμα- στην πιο δύσκολη Ειδική Διαδρομή του αγώνα και πέρασε πανηγυρικά πρώτος στη γενική κατάταξη του αγώνα.
* Λίγο πριν το επαναληπτικό πέρασμα της μεγαλύτερης ειδικής σε μήκος του Ράλι Σαφάρι γινόταν στη γενική κατάταξη της….Toyota. Οζιέ, Κατσούτα, Ροβάνπερα και Έβανς έκαναν το 1-2-3-4 στη γενική του αγώνα.
* Οι Οζιέ-Βεϊγιά ήταν επικεφαλής του αγώνα λίγο πριν την μεγαλύτερη σε μήκος Ειδική Διαδρομή του ράλι και την πιο σκληρή.
«Όταν είσαι πρώτος, τι άλλο μπορείς να περιμένεις παραπάνω από αυτό, αλλά είναι πολύ νωρίς ακόμα και η επόμενη ειδική διαδρομή είναι μια μεγάλη πρόκληση», είπε ο Oζιέ, αναφερόμενος στη Kedong (31.5 χιλιόμετρα) την μεγαλύτερη ειδική του αγώνα. «Είδαμε τι συνέβη σήμερα το πρωί».
Αυτό που φοβόταν ο Οζιέ έγινε και όχι μόνο έχασε χρόνο και την πρώτη θέση αλλά έπεσε αρκετά πίσω στη γενική κατάταξη, τερματίζοντας το πρώτο σκέλος πίσω και από τον Νέβιλ στην 6η θέση.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Το πρωί της Παρασκευής, στο πρώτο πέρασμα, από την μεγαλύτερη Ειδική Διαδρομή του αγώνα, οι οδηγοί αντιμετώπισαν προς το τέλος της τεράστιες δυσκολίες με την πυκνή άμμο, που εισχωρούσε στο εσωτερικό των αυτοκινήτων, κάνοντας την οδήγηση πραγματική κόλαση.
Ο Ροβάνπερα, αν και ξεκινούσε πρώτος δεν αντιμετώπισε ιδιαίτερα προβλήματα και έφερε, όπως και τα υπόλοιπα πληρώματα της Toyota, το αυτοκίνητό του πίσω αλώβητο. Τι έπαθαν όμως όλοι οι υπόλοιποι;
Οι οδηγοί της Hyundai και της M-Sport Ford αντιμετώπισαν προβλήματα, έχασαν χρόνο, κάποιοι από αυτούς δεν κατάφεραν να τερματίσουν όπως οι Λεμπ-Γκαλμίς, που ενώ τερμάτισαν την Ειδική Διαδρομή, στην απλή ο κινητήρας του Puma Rally1, έπιασε φωτιά και αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν κατά τη διάρκεια του 1ου σκέλους. Να σημειώσουμε οτι νωρίτερα ο Λεμπ είχε κερδίσει την πρώτη Ειδική Διαδρομή της Παρασκευής, αλλά στη συνέχεια είχε κλατάρισμα και έχασε χρόνο.
Οι Τάνακ-Γιαρβέογια δεν ξεκίνησαν καθόλου καλά. Στα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα του αγώνα ο λεβιές των ταχυτήτων έσπασε και ο Εσθονός έπρεπε να αλλάζει σχέσεις από τη βάση του κιβωτίου ταχυτήτων, που είναι δίπλα από το πεντάλ του γκαζιού. Μετά έφτιαξε ένα δικό του λεβιέ με το εργαλείο που ξεβιδώνει τα μπουλόνια, ωστόσο είχε ήδη χάσει πολύτιμο χρόνο.
Οι team-mate του Τάνακ, Νεβίλ και Σόλμπεργκ έμειναν χωρίς ισχύ στον κινητήρα του i20 N Rally1 στη μεγάλη Ειδική Διαδρομή. Έφτασαν στο τέρμα της, αλλά είχαν χάσει πολύ χρόνο και οι δύο.
Ακόμα χειρότερα έπαθαν οι Γκρίνσμιθ—Άντερσον όταν είχαν κλατάρισμα, στο πίσω δεξιά ελαστικό του Puma Rally1. Aυτό προκάλεσε ζημιά στην ανάρτηση. Μάλιστα άρπαξε και φωτιά ευτυχώς μικρή. Η απώλεια σε χρόνο ήταν πάνω από 10 λεπτά.
Έτσι τα πληρώματα της Toyota είχαν καταλάβει τις 4 πρώτες θέσεις με τον Οζιέ επικεφαλής και τον Kατσούτα να απολαμβάνει τη δεύτερη θέση. Μάλιστα είπε πως, “νοιώθει καλά με το Yaris Rally1 του, και ακόμα δεν είχε κάποιο πρόβλημα ή κάποια ιδιαίτερη στιγμή και νοιώθει άνετα”.
Οι Ροβάνπερα-Χάλτουνεν είχαν περάσει στην τρίτη θέση και είχαν ήδη αφήσει πίσω τους τον Έβανς.
Πίσω από το 1-2-3-4, της Toyota ακολουθούσαν οι Τάνακ-Γιαρβέογια στην πέμπτη θέση ως ο καλύτερος όλων των υπόλοιπων με τους Μπριν – Νέιτζελ της M-Sport να ακολουθούν.
Μάλιστα ο Μπριν παραδέχτηκε ότι του ήταν «δύσκολο να κατανοήσει που είναι τα γρήγορα κομμάτια και που όχι, αν και όλα όσα συμβαίνουν σε μερικά δευτερόλεπτα δεν πρόκειται να κάνουν μεγάλη διαφορά».
Από την άλλη ο Τιερί Νεβίλ μάζεψε τη διαφορά του από τον Μπριν στο μισό λεπτό όμως:
«Δεν είμαι καθόλου ευχαριστημένος με το αυτοκίνητό μου.
“Δεν είμαι καθόλου χαρούμενος, παλεύω σκληρά για να έχω τουλάχιστον μερικές καλές στιγμές», είπε ο Βέλγος.
Ο team- mate του στην Hyundai ο Όλιβερ Σόλμπεργκ έχει απογοητευτεί από το 1ο σκέλος και δεν βρίσκει καθόλου ρυθμό αφού η σκόνη στο εσωτερικό του Hyundai κάνει πάρτυ.
Ο Γκας Γκρίνσμιθ είναι εκτός δεκάδας και ο οδηγός της M-Sport επικεντρώνεται απλώς στο να τερματίσει τον αγώνα, αφού και οι δύο team mate του τόσο ο Σεμπαστιέν Λεμπ όσο και ο Αντριέν Φορμό εγκατέλειψαν από πρόβλημα στη μετάδοση.
Μάλιστα ο οδηγός του Puma είπε: «Γνωρίζουμε τα προβλήματα, που είχε ο Αντριέν όταν εγκατέλειψε, επομένως πρέπει να βεβαιωθούμε ότι δεν θα πάθουμε κάτι και θα συνεχίσουμε μέχρι το τέλος».
Στην τελευταία Ειδική Διαδρομή τόσο ο Οζιέ, όσο και ο Κατσούτα έχασαν τις θέσεις τους και το 1-2-3 της Toyota έσπασε ο Τάνακ, που τώρα είναι τρίτος στη γενική.
O Oζιέ είχε κλαταρισμένο ελαστικό και αναγκάστηκε να σταματήσει να το αλλάξει οπότε και έχασε χρόνο και θέσεις, ενώ ο Κατσούτα καθυστέρησε από την έξοδο του Μπριν.
Ο Γκρεγκ Μπρίν είχε τη στιγμή του και βγήκε από το δρόμο. Πίσω του ο Κατσούτα που ακολουθούσε από τη μια δεν έβλεπε από τη σκόνη και από την άλλη σχεδόν σταμάτησε όπως είπε εκεί που είχε βγει ο οδηγός του Puma. Ο Κατσούτα ελπίζει να πάρει κάποιο από το χαμένο του – εξαιτίας του ατυχήματος του Μπριν- χρόνο πίσω, αλλιώς όπως ο ίδιος είπε θα είναι άδικο. Έτσι έχασε τη δεύτερη θέση στη γενική ο Κατσούτα και την πήρε ο Έβανς.
Στο Σαφάρι όλα μπορούν ανα πάσα στιγμή να συμβούν μείνετε συντονισμένοι.
Το Σάββατο 25 Ιουνίου έχουμε το 2ο σκέλος της περιπέτειας στην αφρικανική ήπειρο 150 χλμ. Ειδικών Διαδρομών και συγκεκριμένα στο ράλι Σαφάρι όπου ο Σερδερίδης συνεχίζει απτόητος.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 1ου ΣΚΕΛΟΥΣ
1 Ρoβάνπερα-Χάλτουνεν Τoyota 1:20:58.1
2 Έβανς-Μάρτιν Toyota +22.4
3 Tάνακ-Γιαρβέογια Hyundai +25.3
4 Κατσούτα-Τζόνστον Toyota +26.6
5 Nεβίλ-Βιντέζ Hyundai +57.5
6 Οζιέ-Βεϊλά Toyota +2:08.2
7 Σόλμπεργκ-Έντμοντσον Hyundai +4:27.1
…………………………………………….
11 Σερδερίδης-Μικλό M-Sport Ford +11:23.6